Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"System failed due to CPU overclocking"


Anbefalte innlegg

Hei.

Pc'en min har fungert supert i flere år, men pluttselig idag fikk jeg et problem. Jeg starta opp, får ingen kontakt med skjermen, og det kommer i høyttalerne "Failed vga test" eller noe. Jeg prøvde litt fram og tilbake, feste skjermkort ordentlig, resette bios. Starta opp igjen, så får jeg "System failed due to CPU overclocking". Prøvde også å bruke bare en ram brikke, samme problemet. Og jeg har ikke overklokka cpu'en. Som sagt, får ingen kontakt med skjermen.

 

Har en kammerat som mente det kunne være CPU'en, og jeg fikk bytta den på datakjeden idag. Men det hjalp ingenting, ny cpu og kjøler, fortsatt samme error. Karen på datakjeden sa noe om at det er en bug på HK'et, som gir deg den erroren. Noen som aner noe om hva jeg kan gjøre med det?

 

specs:

Asus a8v deluxe, S939

AMD athlon 64 3200+

4 x 256MB ddr pc2100

1 x 80GB

1 x 160GB

 

Trenger hjelp ASAP! Skal på Lan til helga.

 

Takk for all hjelp.

Mvh, Fredrik.

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å komme inn i BIOS?

5615907[/snapback]

Les hele posten min er du snill. Som jeg skrev, "ingen kontakt med skjermen".

Jeg har en kammerat som mente det kunne være CPU'en, og jeg fikk bytta den på datakjeden idag. Men hva FAEN hjalp det!? :nei:

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
Er det mulig å komme inn i BIOS?

5615907[/snapback]

Les hele posten min er du snill. Som jeg skrev, "ingen kontakt med skjermen".

Jeg har en kammerat som mente det kunne være CPU'en, og jeg fikk bytta den på datakjeden idag. Men hva FAEN hjalp det!? :nei:

5616354[/snapback]

Hvis du får opp "Failed cpu overclocking test" så får du kontakt med skjermen!
Lenke til kommentar
Er det mulig å komme inn i BIOS?

5615907[/snapback]

Les hele posten min er du snill. Som jeg skrev, "ingen kontakt med skjermen".

Jeg har en kammerat som mente det kunne være CPU'en, og jeg fikk bytta den på datakjeden idag. Men hva FAEN hjalp det!? :nei:

5616354[/snapback]

Hvis du får opp "Failed cpu overclocking test" så får du kontakt med skjermen!

5617327[/snapback]

"og det kommer i høyttalerne "Failed vga test" eller noe."

Er voice-error for å si det sånn.

 

Kommer altså en annen error nå, "System failed due to CPU overclocking". (JA, i høyttalerne).

Lenke til kommentar

Update: Jeg dro til datakjeden og fikk nytt HK idag. De fikk heller ikke kontakt med skjermen med det gamle hk'et, så fikk nytt. Dro hjem, kobla alt til, hehey, samme error. Og cpu'en vet jeg fungerer, er jo helt ny! Har også prøvd en annen PSU og ram brikke jeg vet fungerer, same shit. Prøvde med bare ATX strømkabelen og 4 pin's strømkabelen til HK, og skjermkort, samma greia. Så det er ikke noe med HD'en elns. Noen anelse anyone? Lan er imorgen, MÅ få fiksa det innen da! :/

 

Edit: Åherregud, fant feilen! Var skjermkortet som var defekt, og det andre jeg testa tidligere støtta tydligvis ikke hk'et. Så da var problemet løst, får låne et skjermkort på lan imorgen :D:)

Endret av zhorty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...