Gå til innhold

boote fra sata disk, på gammelt hovedkort


namla

Anbefalte innlegg

Har en pc uten harddisk, en compaq PIII 933Mhz. Skal ut å handle harddisk og tenker meg en disk på 250GB. Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe en IDE-disk (som HK støtter) eller en sata disk og kontroller. Hva er lurt? Jeg må kunne boote fra disken. Har mest lyst på sata siden det er mest fremtidsrettet, ide er liksom på vei ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en pc uten harddisk, en compaq PIII 933Mhz. Skal ut å handle harddisk og tenker meg en disk på 250GB. Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe en IDE-disk (som HK støtter) eller en sata disk og kontroller. Hva er lurt? Jeg må kunne boote fra disken. Har mest lyst på sata siden det er mest fremtidsrettet, ide er liksom på vei ut..

5610814[/snapback]

Har du sjekket om hovedkortet støtter disker større enn 128 GB? De fleste hovedkort med PIII støtter ikke så store disker.

 

I så fall så må du kjøpe kontroller uansett og da kan du like gjerne kjøpe SATA med en gang.

Lenke til kommentar
Har du sjekket om hovedkortet støtter disker større enn 128 GB? De fleste hovedkort med PIII støtter ikke så store disker.

 

I så fall så må du kjøpe kontroller uansett og da kan du like gjerne kjøpe SATA med en gang.

5611510[/snapback]

 

Hvordan sjekker jeg om HK støtter 128GB+ disker? Har lest litt på forumet her og det kan virke som om noen eldre hovedkort har problemer med å boote fra sata disk, via kontrollerkort. Er dette et problem for meg, hvordan sjekker jeg om det går med mitt oppsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...