Gå til innhold

Oppgraderingstips


Gompedyret

Anbefalte innlegg

Hei, alle!

 

Tiden har kommet for at min abit bh6 + celeron333@500 skal erstattes. Det er en stund siden jeg drev med seriøs computer(om)bygging, så jeg er nok ikke _helt_ inne i alt det nye.

 

Dog, jeg har plukket ut noen komponenter som virker å kunne gi en meget kurrant ytelsesøkning. Eller hva?

Satser på å beholde de øvrige komponentene. Overklokker gjerne, om det ikke går merkbart utover stabiliteten)

 

-Intel Pentium 4 Northwood 1.8GHz 512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478 (kr 1560.00)

 

-Abit SR7-8X SiS648 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM UDMA133 LAN Audio Socket478 ATX (kr 987.00)

 

-Original 256Mb DDR PC2700/DDR333 184pin 333MHz cas2.5 (AMD OK) (kr 781.00)

 

Finnes det bedre produkter enn ovennevnte som man bør satse på?

Er det noe jeg bør være spesielt på vakt ved bygging/overklokking av disse?

 

Takker og bukker for alle svar, inkludert dumme kommentarer, skyllebøtter og smileys.

 

 

_________________

Er det en fugl? Er det et fly? *plopp* Det er en fugl.

 

[ Denne Melding var redigert av: Gompedyre på 2002-09-18 05:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du velge Intel, så kan du velge 2,4 en da .. koster ca litt over 2000 kr. Denne har også 533FSB ... du burde velge en 533 prosessor i fra intel hvis du skal velge det ...

 

AMD er jo også en likedan bra løsning for tiden, kanskje best hvis du ikke skal overklokke noe veldig.

Intel er for tiden best på overklokking.

 

Prisforskjellene mellom de to er nesten ikke lenger, amd blir lik i pris med intel når du skal ha vifte til prosessoren. Velger du Intel, så velger du antageligvis en boxed variant. Bra vifte det altså ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...