Gå til innhold

Redigert bilde tilbake til minnekort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tatt litt bilder nå, overført dem til pcen.

Så har jeg redigert noen av dem, men så lurer jeg på om det er mulig å overføre dem tilbake til minnekortet gjennom noen prosess? (for frakting osv)

 

Takker for alle svar!

 

 

Håper at posten havnet i riktig kategori da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hvordan overføringen av bildene fra Canon EOS 350D fungerer, da jeg har Nikon selv. Men det er garantert noen som vet! ;)

 

Minnekortleser er uansett utrolig praktisk og gjør overføring av bilder utrolig enkelt og raskt. Ikke koster det mye penger heller! ;) Vet at dette ikke løser probelmet ditt her og nå, men absolutt noe å tenke på for fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan overføringen av bildene fra Canon EOS 350D fungerer, da jeg har Nikon selv. Men det er garantert noen som vet! ;)

 

Minnekortleser er uansett utrolig praktisk og gjør overføring av bilder utrolig enkelt og raskt. Ikke koster det mye penger heller! ;) Vet at dette ikke løser probelmet ditt her og nå, men absolutt noe å tenke på for fremtiden.

5606719[/snapback]

 

Det er ikke en mulighet for at prosessene kan være noe like mellom Nikon og Canon da? :)

 

Kortleseren har jeg hatt i bakhodet til neste pc-innkjøp ja.

Lenke til kommentar
Det er ikke en mulighet for at prosessene kan være noe like mellom Nikon og Canon da? :)

 

Kortleseren har jeg hatt i bakhodet til neste pc-innkjøp ja.

5606749[/snapback]

Må innrømme at jeg ikke en gang har pakket ut ledningen for å overføre bildene fra mitt Nikon. Har minnekortleser og bruker bare den! ;)

 

Når det gjelder minnekortleser, så finnes det da mange fine eksterne som du bare kobler til med USB. Det er en slik jeg har! :thumbup:

 

Se på denne f.eks. Ikke av de billigste, men jeg har forrige utgave/modell av denne og den fungerer utmerket! Den står i en docking her, hvis jeg trenger å ta den med meg, tar jeg den ut av docken og tar med meg den lille kabelen som fungerer. Vips så har jeg en "reise-minnekortleser"! :thumbup:

Endret av kkristi
Lenke til kommentar
Det er ikke en mulighet for at prosessene kan være noe like mellom Nikon og Canon da? :)

 

Kortleseren har jeg hatt i bakhodet til neste pc-innkjøp ja.

5606749[/snapback]

Må innrømme at jeg ikke en gang har pakket ut ledningen for å overføre bildene fra mitt Nikon. Har minnekortleser og bruker bare den! ;)

 

Når det gjelder minnekortleser, så finnes det da mange fine eksterne som du bare kobler til med USB. Det er en slik jeg har! :thumbup:

5606758[/snapback]

 

Er klar over den ja :) Men liker de interne best egentlig, slipper jeg krøll med ledninger og styr, men ja, skulle absolutt ha fått et glupt hode som kunne fortelle hvordan det funker å overføre med kabel (om det funker da) ;)

Lenke til kommentar
Når du kobler til kameraet, dukker kameraet/minnekortet ditt opp som en ekstern harddisk da, eller må du bruke Canons eget program for å laste ned bildene? Hvis kameraet dukker opp som en ekstern harddisk, så kan du jo bare dra bildet til/fra minnekortet.

5606809[/snapback]

 

Det dukker opp som egen stasjon ja, men det funker bare å kopiere fra kameraet den veien. Bildene er delt opp i "mapper-uten-navn" som er kategorisert etter et eller annet som ikke jeg kjenner til.

Lenke til kommentar

Hei hå igjen,

 

Da har jeg funnet meg en løsning på dette.

Utrolig nok måtte jeg frem med min Ixus for å få det til, men det ser ut til å fungere.

Det jeg altså gjorde var følgende:

- Formatere minnebrikken (må muligens ikke utføres)

- Så åpnet jeg CameraWindow.

- Der er det tre faner. "Acquire Images" "Set to camera" "Remote Shooting".

- Her gikk jeg for Set to camera, hvor jeg fant et alternativ som het "uploads images to camera".

 

Enkelt og greit, men prøvde dette også med min EOS 350D da jeg fant ut at det funket med Ixus'en, men jeg har ingen anelse hvorfor det ikke fungerer med 350D'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...