Gå til innhold

Best skjermkort til ca. 2500


Toffa

Anbefalte innlegg

...ok, vet dette har sikkert vært oppe mange ganger, men jeg spør likevel.

 

En slektning vil kjøpe et 6800gs med 512mb ram etter anbefaling fra komplett

Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317469&cks=SER

 

 

Jeg har sagt at det er høl i hodet og at han må heller kjøpe 7800gt til den prisen

Dette: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=340980

 

Håper og tror at jeg har rett, men er det andre kort man burde kjøpt i den prisklassen? Han spiller half life 2, wow med mer. Følger ikke så godt med på hva som er bra av skjermkort for jeg bryr meg ikke om spill selv, men jeg har jo lyst at det jeg sier videre skal være riktig :)

Endret av Toffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at jeg har rett :)

 

Men han samme kisen på komplett anbefalte også en athlon 4000+ (box) til 3.000 og corsair 2*512mb 2-3-3-6 minne til 1200

 

 

Jeg fikk tilbud på en 3700+ til 1.600,- på shg som jeg ikke gidder å kjøpe, den kan han jo kjøpe og det blir da 1.900 med en zalman 120mm vifte

 

Han vil ikke overklokke.....sier at garantien ryker da :) Men han skal jo stort sett spille så jeg foreslo å kjøpe 3700 cpuen + asus 7800gt + 2gb ram.

 

Da blir prisen omtrent det samme, og han har vel mer nytte av grafikkortet og mer ram enn de siste 200mhz på cpuen uansett.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Jo men det blir jo 2*1024 med g skill brikkene. Får dobbelt så mye ram for samme pris (litt billigere) hvis han tar 3700+ istedet for 4000+ cpuen.

 

 

Hm, jeg kjøpte et brukt 6800gt i forrige uke for 1350. Jeg har jo go6800 i laptopen så jeg trenge det neppe. Kan det kortet sammenlignes med gs hvis jeg spør om han vil ha det? GS er jo høyere klokket, men det har færre pipelines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...