Gå til innhold

Poll - UT2003 eller BF1942 ?


Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil om at UT2003 vil bli det mest spillte av de to, det har noe med sjangeren å gjøre og ikke spilla i seg selv. BF (tror jeg) vil bli gjennomsyret av useriøse folk som helst spiller kamikazepilot(e.l.), utrolig bra konsept men i praksis blir det ikke like bra. En annen ting er at spillet er mere arkade enn f.eks. Operation Flashpoint det gjør at det er lettere og ødelegge for andre også. UT er raskt, krever skills for å mestre(kamikazetaktikk ser jeg ikke på som skill) og er raskt å komme inn i. Spiller på samme konsept som quake i utgangspunktet(deathmatch), men dette er jo noe som fungerer utmerket i multiplayer.

 

Jeg kommer til å kjøpe UT2003 og vurderer BF.

 

BTW. fysikk motor(er det hva det heter?) er utrolig morro, alltid like morro når du scorer på bombard run og detter ned :smile: Gleder meg til det kommer mods.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, har spilt UT masse, men UT2003 var mye mer playstation aktig. Hadde utrolig store problemer med å treffe folk, til tross for ping på 40 og under. I UT har jeg ingen problemer. Ligger veldig ofte høyt på listen (p.g.a. lav ping så har jeg ikke så store problemer med å treffe folk).

Våpnene var veldig like slik jeg oppfattet det. Ingen våpen som ruler. Litt irriterende når det er det man har basert seg på tidligere, men da blir det sikkert lettere for nybegynnere.

 

Og så over til det jeg personlig ser som den store vinneren av de to.

BF1942 har ikke så kul grafikk, men de har klart å få inn litt mer enn bare 6-10 våpen.

Du kan velge "klasse" og ha litt forskjellig egenskaper. Du kan hoppe inn i en bil,en tanks, ett fly eller en båt. Du kan også sitte i AA-gun eller større kanoner.

Jeg er også enig i at dette kan bli forferdelig kjedelig hvis man ikke har ett lag som samarbeider.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe BF1942, men ikke UT2003. Klarer meg lenge med UT. Syns det ruler

 

Men jeg tror nok UT2003 kommer til å være det de fleste velger tross alt

_________________

Your average ShitHead in Norway

www.oesolberg.com

 

[Edit: La inn hvem jeg tror de fleste går for]

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ShitHead_No på 2002-09-18 10:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 10:39, skrev Civilix:

Det er ingen tvil om at UT2003 vil bli det mest spillte av de to, det har noe med sjangeren å gjøre og ikke spilla i seg selv. BF (tror jeg) vil bli gjennomsyret av useriøse folk som helst spiller kamikazepilot(e.l.), utrolig bra konsept men i praksis blir det ikke like bra. En annen ting er at spillet er mere arkade enn f.eks. Operation Flashpoint det gjør at det er lettere og ødelegge for andre også. UT er raskt, krever skills for å mestre(kamikazetaktikk ser jeg ikke på som skill) og er raskt å komme inn i. Spiller på samme konsept som quake i utgangspunktet(deathmatch), men dette er jo noe som fungerer utmerket i multiplayer.


Jeg kommer til å kjøpe UT2003 og vurderer BF.


BTW. fysikk motor(er det hva det heter?) er utrolig morro, alltid like morro når du scorer på bombard run og detter ned :smile: Gleder meg til det kommer mods.



 

Jeu, bf1942 har jo blitt kommers sånn som cs. En masse useriøse folk som spiller det for pure f***skap. Akkurat det som er litt digg med de spillene som ikke er så kjente. De fleste som spiller det ofte er ganske så seriøse. Tenker på blitzkrieg og hmmm.. american's army :smile:

 

Bf1942 er litt for arcade for meg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

bf1942: har fullversjonen og har sett litt på de andre mp banene, de er fantastiske!!

gled dere til ubåt osv.

ut2003 så bra ut, men skuffet meg utrolig mye, noe av det kjedeligste noensinne..

skal ta buss om 10 min, har ikke tid til begrunnelse, men ganske enkelt, ut2003 er en grafisk oppdatering fra unreal tournament, men mangler gameplayet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Quote:


Den 2002-09-18 14:19, skrev lavizh:

Når fullversjonen av UT2003 kommer skal den ha 2x mer texture oppløsning enn demoen!! ... og demoen ser allerede veldig grafisk bra ut!! :smile:



 

 

gud jeg hater det når folk sier sånn!!!!

hvem **** inni ******* bryr seg om grafikken hvis gameplayet er så innmari kjedelig at du heller vil sette deg ned og se på ricky like ( todays topic, i am leaving you and marrying your father instead )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 09:59, skrev enmannen:


Spiller ingen rolle hva det våpenet heter eller hvor det stammer fra.. Det spytter grønne bobler!

Det er sånne ting som gjør at jeg nevner den yngre garde. Tror folk over 20 fort kan synes dette blir litt barnslig og ensformig.



 

Det der provoserer meg noe ekstremt. Hva er galt med deg, eier du ikke fantasi lenger? Er du ute av stand til å innleve deg i en utrolig verden? Du må ha et kjedelig liv :. Du leser kanskje ikke bøker heller...

 

Jeg er i midten av 20 årene, og jeg har en haug med venner med meg når jeg sier dette, det er fantasi og det ekstreme som er morro. Spill som BF1942 kjeder meg til ingen ende, alt er hentet ut av denne verden.

 

Quake (ikke 2 & 3, de er søppel som vi helst vil glemme) er tidenes beste DM, TDM, CTF, etc. spill noensinne. UT var det nærmeste av nyere dato som lignet litt i spill følelse.

 

Nå har vi fått UT2003 som om noe er enda mer Quake aktig (ikke Quake3! :p). Noe som gleder meg til ingen ende. Deathmatch er blitt morro igjen! Det er endel folk som syter over det ene eller det andre; "det er for likt UT", "det er blitt mer Quake3", "våpnene er for svake" bla bla. Det vil alltid være noen slike, for å ikke si at mye av det som sytes om er motsigende. UT2003 er som et friskt pust i en gammel genré.

 

Så noen klagde over at Rocketlaunchern virket random med avfyringene sine. Dette er feil, det styrer du selvsagt selv. Når rakkettene går i en samlet korketrekker er det fordi du brukte tredje avfyringsmetode; hold andre, og mens rakketter lades opp hold inn første, da får du denne effekten.

 

UT2003 vinner uten tvil her i gården. Jeg tok meg faktisk tid til å prøve BF1942, selv om det ikke hørtes noe tiltalende ut. Det forsvant fort igjen.

 

NB. Dette er kun mine meninger, og skal ikke tas som noe annet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 09:59, skrev enmannen:


Spiller ingen rolle hva det våpenet heter eller hvor det stammer fra.. Det spytter grønne bobler!

Det er sånne ting som gjør at jeg nevner den yngre garde. Tror folk over 20 fort kan synes dette blir litt barnslig og ensformig.



 

Det der provoserer meg noe ekstremt. Hva er galt med deg, eier du ikke fantasi lenger? Er du ute av stand til å innleve deg i en utrolig verden? Du må ha et kjedelig liv :. Du leser kanskje ikke bøker heller...

 

Jeg er i midten av 20 årene, og jeg har en haug med venner med meg når jeg sier dette, det er fantasi og det ekstreme som er morro. Spill som BF1942 kjeder meg til ingen ende, alt er hentet ut av denne verden.

 

Quake (ikke 2 & 3, de er søppel som vi helst vil glemme) er tidenes beste DM, TDM, CTF, etc. spill noensinne. UT var det nærmeste av nyere dato som lignet litt i spill følelse.

 

Nå har vi fått UT2003 som om noe er enda mer Quake aktig (ikke Quake3! :p). Noe som gleder meg til ingen ende. Deathmatch er blitt morro igjen! Det er endel folk som syter over det ene eller det andre; "det er for likt UT", "det er blitt mer Quake3", "våpnene er for svake" bla bla. Det vil alltid være noen slike, for å ikke si at mye av det som sytes om er motsigende. UT2003 er som et friskt pust i en gammel genré.

 

Så at noen klaget over at Rocketlaunchern virket random med avfyringene sine. Dette er feil, det styrer du selvsagt selv. Når rakettene går i en samlet korketrekker er det fordi du brukte tredje avfyringsmetode; hold andre, mens raketter lades opp hold inn første, da får du denne effekten.

 

UT2003 vinner uten tvil her i gården. Jeg tok meg faktisk tid til å prøve BF1942, selv om det ikke hørtes noe tiltalende ut. Det forsvant fort igjen.

 

NB. Dette er kun mine meninger, og skal ikke tas som noe annet.

 

[ed: skriveleif]

_________________

"Games lubricate the body and the mind."

--Benjamin Franklin

 

[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-09-18 15:55 ]

Lenke til kommentar

Om Ut2003 har blitt Q3-aktig, så lurer jeg litt på det. Jeg har spilt/spiller mye Q3, men kjenner ikke igjen gameplay'et til UT2003. Min ikke-objektive mening, er at Quake 3 har den beste feelingen/styring av person. Nå kjører jeg selv med fps på over 125, og kjører cg_fov på 135, så fartsfølelsen er HELT unik. Forresten, dette går vell ann i Ut2003 også? Noen som vet kommandoen for dette? I eit lite forsøk på å få en Quake 3 feeling i Ut2k3, så prøvde jeg å skru opp game-speed, men det ble jo helt på trynet.

Har ikke sagt noe stygt om Ut2k3 ennå, jeg synes tross alt det var ganske gøyalt å spille, men jeg tror jeg venter på hele spillet før man sier en final dom.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 09:59, skrev enmannen:

Spiller ingen rolle hva det våpenet heter eller hvor det stammer fra.. Det spytter grønne bobler!

Det er sånne ting som gjør at jeg nevner den yngre garde. Tror folk over 20 fort kan synes dette blir litt barnslig og ensformig.


 

UT 2003 har ingenting med virkeligheten å gjøre, du kan jo bare ikke si sånt! Poenget er ikke hvordan våpnene ser ut eller hvor dumt konseptet er, poenget er den strategiske delen, hvordan kan du bruke dette våpenet best mulig? Selv elsker jeg blob gun, det er et veeldig kraftig våpen, særlig med secondary fire!

 

Har prøvd både UT03 og BF1942, og synes de begge er dritfete på hver sin måte. Men jeg tror nok jeg kommer til å ha mest moro med UT03, særlig på brettene som krever lagspill!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 15:18, skrev ThomasM:

bf1942: har fullversjonen og har sett litt på de andre mp banene, de er fantastiske!!

gled dere til ubåt osv.

ut2003 så bra ut, men skuffet meg utrolig mye, noe av det kjedeligste noensinne..

skal ta buss om 10 min, har ikke tid til begrunnelse, men ganske enkelt, ut2003 er en grafisk oppdatering fra unreal tournament, men mangler gameplayet.



Har det kommet ut? Hvis ja, kjøpte du det online eller på sjappa (butikken) og hvor butikken er? Har letet over alt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Seian på 2002-09-18 19:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Spiller ingen rolle hva det våpenet heter eller hvor det stammer fra.. Det spytter grønne bobler!

Det er sånne ting som gjør at jeg nevner den yngre garde. Tror folk over 20 fort kan synes dette blir litt barnslig og ensformig.


 

Eheh...et våpen som skyter toxic waste er altså mer "barnslig" enn et våpen som f.eks. skyter plasma eller lyn? Ingen av våpnene i slike spill er realistiske i det hele tatt, men det stopper ikke eldre folk fra å spille det...jeg skjønner ikke helt argumentet ditt. Akuratt som om eldre folk misliker Sci-Fi våpen....

 

Greit nok at du ikke liker Sci-Fi våpen, men det har lite (les; ingenting) med hva majoriteten av "eldre gamere" liker...det kan godt hende folk over 20 liker bedre spill med realistiske våpen, jeg har ikke foretatt noen markedsundersøkelser på det, men det tviler jeg sterkt på at du har gjort heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

seian: nei, ikke i norge, men det finnes ftp..

skal kjøpe bf1942, garantert..

de multiplayer brettene er utrolig vakre.

fantastisk mildt sagt, teamwork tar av i dette spillet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-17 20:47, skrev enmannen:

BF1942 derimot, konge! Tror nok det slår best an.

UT2 slår kanskje bedre an hos den yngre garde.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2002-09-17 20:48 ]</font>


 

Vel... Hvis man ser på CS vs UT, så vet jo alle at de fleste drittungene spiller CS. Tror nok BF1942 blir et drittungespill, mens UT er for de litt mer tålmodige som gidder å sette seg inn i ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...