Gå til innhold

Poll - UT2003 eller BF1942 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde UT2 demoen, og det var noe av det kjedeligste jeg har spilt.. (ok, jeg digger ikke den typen spill heller) men herregud, bare sånne teite våpen også, som blob-gun(...)

BF1942 derimot, konge! Tror nok det slår best an.

UT2 slår kanskje bedre an hos den yngre garde.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2002-09-17 20:48 ]

Lenke til kommentar

jeg er en UT fan deluxe, spiller utrolig mye sniper arena og litt instagib, og når fav serverene mine er fullbooket litt ctf og tdm.

 

jeg har akkurat nå koblet meg av etter to timer spilling i UT2003, og jeg må ærlig talt si at jeg er skuffet. den feelingen man er vant til i UT eksisterer ikke i UT2003, våpnene har blitt ødelagt og tweaket i stykker. f.eks minigun'en høyhastighets luftgevær, rocket launcheren er nesten ok, men bare nesten. dem har økt tiden man trenger for å få en lock på motstanderen, rakettene flyr tregere og nå kan man bare fyre av tre raketter om gangen, og der har dem rotet også. avogtil så sprer rakettene seg ut som en vifte, og avogtil så flyr rakettene rundt hverandre i en spiral rett fram. hva er vitsen med det? enten eller. jeg hadde heller likt at det ikke var noe variasjon da går det an å planlegge hvor man treffer. sniperrifla er totalt ødelagt, siktet er forsåvidt bra men hva er vitsen med en sniper rifle som skyter hvite lyn bolter og skyter man et skudd så vet alle og enhver hvor man har gjemt seg, uansett hvor godt man er gjemt, og hva med 'reload/recharge' tiden? u gode gamle UT så kan man fyre løs 1-2 skudd i sekundet, mens UT2003 så har 'sniper'riflen en recharge på rundt to sekund? og hva med lydene på våpnene? der er jo ikke lyder! alt som bruker kuler suger på lyd, skulle tro man ikke skyter etter lyden, eneste pekepinn på at man faktisk skyter er munningsflammene man har på skjermen.

 

jeg har prøvt 1942 og på lan, og det er konge morsomt og grunnlag til mye latter. personlig så har jeg tro på at 1942 blir en større hit en UT2003, som jeg mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe, rett og slett fordi jeg vart så utrolig skuffet over spillet. eneste positive jeg har å si om UT2003 er bombing run, det var litt morsomt, men ellers? neitakk. :sad:

Lenke til kommentar

Ja..enig i postne over...teste UT2003 demoen igår..og jeg ble GRÅDIG skuffet...våpen, hastighet..og miljøet...om jeg i det hele tatt traff noen var tilfeldig..men greit..vet det har noe med øvelse og skill..jeg er ikke den beste. Men selve miljøet virket så mye "mindre"....alt var..overdimensjonert og rart..fikk litt sånn "playstation" level games feeling...likte det ikke.

 

BF1942 er noe av det kuleste jeg har spilt på LENGE..det er ikke så himle inovativt..men tar MANGE gode spille konsepter og stapper det i et spill..og oppå det gjør det online!!! Det er så fett å ikke BARE måtte uroe seg for groundtroops..men også jagerfly over deg..og holde rede på hvor tanksene er!

 

Jeg så også en trailer på hjemmesiden hvor man fløy bombefly!! Tenk så fete strategier..man er 32 stk på et team...(klanene kommer til å bli STORE!!)...og 3 stk tar hver sitt Flying Fortress...2 tar hver sin Spitfire.....bombeflyene tar av og mykgjør fienden..og spitfire holder enemy fighters av bombeflyene..og ground troops og tanks ruller inn på bakken..TENK PÅ SAMSPILLET!!!!..det er bare hinsided rått!!!!..gleder meg VILT til min BF1942 kopi ligger i postkassa!

Lenke til kommentar

som sagt...ut2003 har blitt altfor grafisk, raskt og overfladisk på bekostning av gameplay og den rette feelingen. Jeg spilte aldri UT men kan aldri tro at et "løp og finn det største våpenet og pump løs og håp du treffer-spill" ville slå ann noe særlig...

Selv synes jeg battlefield er veldig innovativt ved at det inkorporerer mange aspekter ved krigføring.

Hvem vil vel ikke ønske å delta i krig der du må ha kjøretøy, fly, infanteri og båt i gang? :wink:

Lenke til kommentar

Hmm.

Jeg likte egentlig aldri UT så veldig godt, modellene var kjedelige, våpnene klarte liksom ikke helt å bestemme seg om de var fantasi eller virkelige, og grafikkmotoren var klart underlegen q3`s. Kanskje man kan si at UT2003 mer er en oppfølger til quake3 enn UT? Vi har den samme vidunderlige gun-ho gameplay-farten, våpnene har blitt 100% fantasi, og banene enda mer surrealistiske. Sniperen er nå på genialt vis ikke lenger er like lett å campe med (ettersom det er lett å se hvor skuddet kom fra), uten at dette påvirker noen av dens andre egenskaper, og våpnene er jevnt over bedre balansert. All kritikken jeg har sett over av spillet kan dessuten oversettes som at spillet er mer enn UT med bedre grafikk. Gah. Fjols.

 

Jeg har ikke spilt BF1942, men UT2003 er det vakreste og morsomste spillet jeg har sett på svært lenge. Gleder meg til fullversjonen.

Lenke til kommentar

Hva med at våpnene i UT2003 er nesten like store som folka selv? Ser jo helt teit ut! Og syns ikke folka ser noe bra ut. De er liksom inni en slags drakt. Mulig det ligger noe bak dette, men det virka litt...unødvendig.

Ellers så var det jo gøy å spille, selv om det var veldig likt UT (samme våpnene i oppgradert form blandt annet). Ser fortsatt på UT(2003) som et slags "få ut noe aggresjon"-spill. Er ikke noe hjerne-føde ihvertfall (noe det sikkert ikke skal være) :smile:

Men det ser jo nydelig ut :smile: Fullversjonen blir nok veldig bra!

Lenke til kommentar

Demoen er jo ingenting iforhold til hele spillet da, ca 100mb demostørrelsen i forhold til etter det jeg har hørt 3cder? det med at våpnene er blitt tweaka er jo etter min mening bra, ingenting mer irriterende enn å møte på en person som du ikke kan slå ettersom han har et bedre våpen enn deg

poenget med lynrifla istedenfor gamle sniperen er jo at man skal kunne se hvor vedkommende er. Grafikken er grei, kommentarene fra kommentatoren er flott (etter min mening) det er mindre ting som er forandret, selv om mange mener det er ingenting nytt, jeg kommer til å nyte dette spillet, iallefall etter det fullversjonen lover over 30 baner, rundt 50 forskjellige charactere, og det faktum at capture the flag på den nye versjonen av facing worlds er den beste mappet på noen fps spill noensinne, er helt fantastisk. Har ikke prøvd battlefield 1942 enda, men det blir vel bra og. Ellers er de nye draktene bare tøft, minner om en blanding mellom starcraft sine marines og fallout sine brotherhood of steel rustninger. lenge leve unreal2k3!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-17 22:55, skrev DusteBikkje:

og det faktum at capture the flag på den nye versjonen av facing worlds er den beste mappet på noen fps spill noensinne, er helt fantastisk.


 

Mener du at på de to dagene demoen har vært ute så har en samlet spill industri kåret det ene nye mappet til tidenes beste capture the flag brett noensinne????..for det er vel den eneste måten en "fakta" kan bli etablert......eller er det bare din personlige mening???..og er det da et faktum?.....og for å være enda slemere her (vet du ikke vil like dette) så betyr ikke det at ditt synn og refleksjoner på et spill som ganske mange i denne tråden allerede har sagt de IKKE liker.....at du er en minoritet...som igjen setter hele "fakta" uttalelsen i en SMULE dårlig lys...hvor mye lit kan vi ta til dine fremtidig poster nå..når du allerede selv har fremhevet din egen mangel på integritet??...uff..jeg er VIRKELIG slem i dag asså!!...*s*....kom med noen vel balansert refleksjoner for HVORFOR du mener det er det beste mappet noensinne....iseden for å påstander tatt fra løse lufta.....og langt fra et fakta.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Quote:

Prøvde UT2 demoen, og det var noe av det kjedeligste jeg har spilt.. (ok, jeg digger ikke den typen spill heller) men herregud, bare sånne teite våpen også, som blob-gun(...)

BF1942 derimot, konge! Tror nok det slår best an.

UT2 slår kanskje bedre an hos den yngre garde.


 

Siden du ikke liker "slike" spill som du kaller det, og tydeligvis ikke har spilt noe som helst annet av Unreal (da hadde du visst hva GES Bio Rifla er for noe, og at det ikke bare er tatt rett ut av luften, men faktisk stammer fra det orginale unreal)

 

Og siden du kommer med en såpass sterk påstand som at "UT2 slår kanskje bedre an hos den yngre garde", så kan du kanskje komme med argumenter for dette?

 

Quote:


jeg har akkurat nå koblet meg av etter to timer spilling i UT2003, og jeg må ærlig talt si at jeg er skuffet. den feelingen man er vant til i UT eksisterer ikke i UT2003, våpnene har blitt ødelagt og tweaket i stykker. f.eks minigun'en høyhastighets luftgevær, rocket launcheren er nesten ok, men bare nesten. dem har økt tiden man trenger for å få en lock på motstanderen, rakettene flyr tregere og nå kan man bare fyre av tre raketter om gangen, og der har dem rotet også. avogtil så sprer rakettene seg ut som en vifte, og avogtil så flyr rakettene rundt hverandre i en spiral rett fram. hva er vitsen med det? enten eller. jeg hadde heller likt at det ikke var noe variasjon da går det an å planlegge hvor man treffer. sniperrifla er totalt ødelagt, siktet er forsåvidt bra men hva er vitsen med en sniper rifle som skyter hvite lyn bolter og skyter man et skudd så vet alle og enhver hvor man har gjemt seg, uansett hvor godt man er gjemt, og hva med 'reload/recharge' tiden? u gode gamle UT så kan man fyre løs 1-2 skudd i sekundet, mens UT2003 så har 'sniper'riflen en recharge på rundt to sekund? og hva med lydene på våpnene? der er jo ikke lyder! alt som bruker kuler suger på lyd, skulle tro man ikke skyter etter lyden, eneste pekepinn på at man faktisk skyter er munningsflammene man har på skjermen.


 

Enig i deg med at feelingen har blitt litt mer "Q3-aktig", men det er mye UT igjen...hvis du har spilt så mye UT som du påstår, så vil du kjenne igjen veldig mye fra UT (da mener jeg bevegelsesmessig). Noen våpen har kanskje blitt nerfa litt, men det betyr ikke at de er noe dårligere! Jeg synes personlig at våpnene var veldig bra, litt uvant, men stort sett bra. Tror det er andre som har svart på kommentaren din angående sniper-rifla, det er vel rimelig opplagt hvorfor det har blitt gjort slik....

 

Quote:

som sagt...ut2003 har blitt altfor grafisk, raskt og overfladisk på bekostning av gameplay og den rette feelingen. Jeg spilte aldri UT men kan aldri tro at et "løp og finn det største våpenet og pump løs og håp du treffer-spill" ville slå ann noe særlig...


 

Ummm...er du sikker på at det var UT2003 du spilte? Hvis du oppfattet spillet som "løp og finn det største våpenet og pump løs og håp du treffer-spill" tviler jeg på at du har prøvd det lenge nok...

 

Uansett så er jeg litt i tvil om hvilke av spillene som er best i mine øyne, jeg har spilt både UT2003 og BF1942 en god del, og synes forsåvidt at begge har mye positivt i seg.

 

BF1942 er nok det spillet som fenger mest på LAN, men det er en del ting som trengs i det spillet før det kan fungere ordentlig på internett, blandt annet tweaking av våpen og nettverkskode. Men gøy er det, ingen tvil om det!

 

UT2003 er, etter min mening, veldig bra balansert, og helt utrolig leveldesign! Fysikkmotoren er helt konge, det er nesten så man gleder seg til man dør :smile:

Våpnene er jevnt over veldig bra, selv om noen sikkert kunne vært anderledes uten at det gjorde spillet noe dårligere.

 

Jeg kommer helt klart til å anskaffe meg begge spillene, hvem som er best er vel egentlig likegyldig...

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-09-18 00:14 ]

Lenke til kommentar

JEG regner med at UT2003 kommer til å bli en større hit, på det grunnlaget at det er lett og/å spille, pluss at det er utrooolig morsomt!

 

Har ikke prøvd BF1942, men det virker som et litt vanskeligere spill, hvor man må samarbeide mer. Samarbeid med useriøse folk = 0 morro synes nå jeg da... BF1942 kommer sikkert til å få noen trofaste tilhengere, men UT2003 kommer til å få flere spillere tror nå jeg.

 

Får ikke fulgt opp dette noe mer, da jeg drar til Frankrike og blir der i litt over en uke nå (Skal bl.a. på noen av stedene fra BF1942 :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

Siden du ikke liker "slike" spill som du kaller det, og tydeligvis ikke har spilt noe som helst annet av Unreal (da hadde du visst hva GES Bio Rifla er for noe, og at det ikke bare er tatt rett ut av luften, men faktisk stammer fra det orginale unreal)

 

Og siden du kommer med en såpass sterk påstand som at "UT2 slår kanskje bedre an hos den yngre garde", så kan du kanskje komme med argumenter for dette?

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Spiller ingen rolle hva det våpenet heter eller hvor det stammer fra.. Det spytter grønne bobler!

Det er sånne ting som gjør at jeg nevner den yngre garde. Tror folk over 20 fort kan synes dette blir litt barnslig og ensformig.

 

[ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2002-09-18 10:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...