gamerman Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Fikk dette Jeg venter til mandag , har det ikke fikset seg da og jeg ikke har fått mine 12-18 mbit som forventet så ringer jeg NGT. Rart at de har så mye problemer med oppgraderingene nå :S
tommy_sn Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Da var linja nede igjen...med et 546i modem. Måtte flytte det, og derfor ta strømmen - men får ikke igjen linja...f#%n.. Begynner å bli d#%t lei..ber de snart fikse tilbake til vanlig adsl i sentralen, så jeg kan bruke netopia modemet mitt...
Ace_pilot_no Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jeg venter til mandag , har det ikke fikset seg da og jeg ikke har fått mine 12-18 mbit som forventet så ringer jeg NGT. Rart at de har så mye problemer med oppgraderingene nå :S 5885138[/snapback] Jeg sendte enkelt og greit ett "kontaktskjema" om hastigheten og før jeg hadde klart å koke kaffe var det fikset. Men har ikke fått helt det jeg forventet: (TPTEST5 rapport) TCP nedströms : 12.32 Mbit/s TCP uppströms : 759.04 kbit/s UDP nedströms : 14.92 Mbit/s UDP uppströms : 797.35 kbit/s Linjelengden er vist 1570m i følge en link jeg fant ett eller annet sted i forumet her.
fradals Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jeg venter til mandag , har det ikke fikset seg da og jeg ikke har fått mine 12-18 mbit som forventet så ringer jeg NGT. Rart at de har så mye problemer med oppgraderingene nå :S 5885138[/snapback] Jeg sendte enkelt og greit ett "kontaktskjema" om hastigheten og før jeg hadde klart å koke kaffe var det fikset. Men har ikke fått helt det jeg forventet: (TPTEST5 rapport) TCP nedströms : 12.32 Mbit/s TCP uppströms : 759.04 kbit/s UDP nedströms : 14.92 Mbit/s UDP uppströms : 797.35 kbit/s Linjelengden er vist 1570m i følge en link jeg fant ett eller annet sted i forumet her. 5885527[/snapback] Virker som ganske normale hastigheter dette på din lengde... jeg har 15.4 og 898Mbit/s på 1564 meter,kvaliteten på kabel og antall koblingspunkt er avgjørende for din hastighet...
gamerman Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Sendte en nå nettopp ved der det stod Abonnoment > Oppgradering Håper jeg får svar i løpet av morgendagen. Har tatt lang tid før med slike
Arbo Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 En kjapp telefon (med en halvtimes venting... ) løste problemet. Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295
gamerman Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) En kjapp telefon (med en halvtimes venting... ) løste problemet.Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295 5885812[/snapback] Hvor leser du av dette på routeren ? Jeg har Thompson516i tror jeg. Edit : Jeg restartet routeren ved hjelp av http:// 10..... osv . Slik var hendelseloggen : xDSL linestate up (downstream: 8028 kbit/s, upstream: 644 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 25.0 dB, Up: 25.5 dB; snr Margin Down: 13.5 dB, Up: 6.5 dB) Lol jeg mangler litt her gitt ^_^ Må snakke med ngt på mandag om det ikke er fikset som sagt. Endret 7. april 2006 av gamerman
kvase Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) har endra bestilling fra 516i til 585i med alle muligheter håper på raskt svar da linja skal være aktiv fra 11 april ba første gangen om trådløst sikert utstyr til minn linje men fikk 516i Ellers virker 516i på gamle lija og faktisk raskere av en merkelig sak Endret 7. april 2006 av kvase
Ace_pilot_no Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 En kjapp telefon (med en halvtimes venting... ) løste problemet.Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295 5885812[/snapback] Hvor leser du av dette på routeren ? Jeg har Thompson516i tror jeg. Edit : Jeg restartet routeren ved hjelp av http:// 10..... osv . Slik var hendelseloggen : xDSL linestate up (downstream: 8028 kbit/s, upstream: 644 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 25.0 dB, Up: 25.5 dB; snr Margin Down: 13.5 dB, Up: 6.5 dB) Lol jeg mangler litt her gitt ^_^ Må snakke med ngt på mandag om det ikke er fikset som sagt. 5885843[/snapback] Her er det jeg fikk i min ruter (516i): DSL Forbindelse Link-informasjon Oppetid: 0 dager, 2:34:07 Modulasjon: G.992.5 Annex B Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 905 / 16.952 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 24,04 / 285,47 Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,0 / 23,0 Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 5,0 / 22,5 SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 10,0 / 10,0 Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB / Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Signal (Lokal/Fjern): 1 / 0 Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Link (Fjern): 0 Feil sekunder (Lokal/Fjern): 25 / 0 FEC Feil (Opp/Ned): 0 / 927 CRC Feil (Opp/Ned): 0 / 26 HEC Feil (Opp/Ned): 25 / 23 (ikke det at jeg kan vurdere om det er bra eller dårlig, men kanskje noen kan?)
Fjodorgrim Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) Er det noen andre enn meg som har nogenlunde rett fart i router men dårlig fart på tester og mot ftp.uio.no ? Ace_pilot_no: hvordan fikk du fram den lista ?? Endret 7. april 2006 av Fjodorgrim
gamerman Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Ace_pilot_no det ser meget bra ut Gurrr ngt come on
Dragen Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1! fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit...
Ace_pilot_no Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Ace_pilot_no: hvordan fikk du fram den lista ?? 5886082[/snapback] På kundesidene under Kundeservice-"Router konfigurering"-"Thomson(alle typer)-"Bredbåndsforbindelse"-"DSL Forbindelse"-"Detaljer" og da er du fremme
frenzy81 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1! fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit... 5886125[/snapback] Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes! Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette! Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke...
Arbo Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) Dette innlegget er slettet Endret 7. april 2006 av Arbo
mar Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1! fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit... 5886125[/snapback] Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes! Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette! Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke... 5886217[/snapback] Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT.
frenzy81 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1! fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit... 5886125[/snapback] Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes! Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette! Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke... 5886217[/snapback] Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT. 5886298[/snapback] Har du fått? Jeg sendte epost til NGT torsdag, har ikke fått noe svar...
ronnyenk Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 hvorfor resetter qroute seg? jeg setter den til 0, og etter en stund så tryner routeren og setter den tilbake 1! fjodogrim: jeg får riktig hastighet fra uio, men alle andre steder får jeg 10 mbit... 5886125[/snapback] Du må åpne autoexec-filen og lagre linjen der... Ellers vil det kun være aktivt frem til routern restartes! Se tidligere i tråden hvordan man gjør dette! Hvis du har gjort dette, så vet jeg ikke... 5886217[/snapback] Ny firmware er nå klar, så dersom du fremdeles har problemer med Zyxel ruteren kan du kontakte NGT. 5886298[/snapback] Har du fått? Jeg sendte epost til NGT torsdag, har ikke fått noe svar... 5886305[/snapback] Har den kommet?! Give it to us
mar Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 kanskje du kan fortelle hvor denne ligger? 5886605[/snapback] Nå skrev jeg ganske klart hva man måtte gjøre dersom man fremdeles har problemer med Zyxel ruteren. Så da har jeg vell egentlig svart på dette spørsmålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå