Gå til innhold

Juridisk bistand ang. penger/hus


Sir Winston

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at en venninde av meg sliter litt nå. Hun har tatt opp et lån på 700.000 kr sammen med sin samboer og de har bygd et hus sammen. Men nå driver samboern hennes som var tidligere narkoman å tulle. Han har gått tilbake til ulovlige stoffer og han har stjelt bankkortet hennes opptil flere ganger, tatt bilen hennes og kjørt lange turer uten lappen og han har ringt til disse dealer folka sine mange ganger.

 

Nå vil hun ikke bo sammen med han lengre, men vil jo selvfølgelig ha huset. Det som er problemet er at samboern nekter å flytte og vil ikke legge seg inn for behandling frivillig. Han har betalt rundt 1,5 mill av sine egne penger, pluss at han har et lån sammen med henne på 700.000 kr. Verdien på huset er ca. 2,8 mill.

 

Hvilke rettigheter har min venninde her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det er snakk om slike mengder penger, ville jeg kontaktet en advokat og hørt hva hun burde gjøre videre.

5596216[/snapback]

Støtter den der. Det er store beløp i spill, og no offence til noen av kunnskapene til folk som sitter her, men man burde ta kontakt med advokat og høre hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

Hun har vel ingen rettigheter da, utover å kjøpe han ut av huset.

At han rører med privatlivet sitt, er vel så langt rettsvesenet engasjerer seg - revnende likegyldig. Han får jo huset når han betaler mest, men hun må iallefall sørge for å få igjen pengene hun har invistert selv - noe hun gjør om alt har blitt gjort på lovlig vis. Men det er vel uansett han som stiller sterkest her tenker jeg ...

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...