Gå til innhold

Kan man oppdatere spamfilteret i Oultook?

Nichlas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Outlook 2003 og har aktivert spamfilteret (står på "høy"), men fortsatt er det mye opplagt spam som slippes gjennom. Er det noen måte man kan oppdatere spamfilteret på eller går dette gjennom en sentral Microsoft server? Jeg bruker også NIS 2006, men jeg vil at all potensiell spam skal havne i "Useriøs e-post"-mappen, men NIS markerer den bare som spam og lar den være i innboksen.

Så, kan man oppdatere spamfilteret i Outlook manuelt, eller er det mulig at all spam som NIS 2006 oppdager automatisk legges i "Useriøs e-post"-mappen? Hvis nei til begge spørsmålene, er det noen som har forslag til tredjeparts programvare som gjør det jeg er ute etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bruker Outlook 2003 og har aktivert spamfilteret (står på "høy"), men fortsatt er det mye opplagt spam som slippes gjennom. Er det noen måte man kan oppdatere spamfilteret på eller går dette gjennom en sentral Microsoft server? Jeg bruker også NIS 2006, men jeg vil at all potensiell spam skal havne i "Useriøs e-post"-mappen, men NIS markerer den bare som spam og lar den være i innboksen.

Så, kan man oppdatere spamfilteret i Outlook manuelt, eller er det mulig at all spam som NIS 2006 oppdager automatisk legges i "Useriøs e-post"-mappen? Hvis nei til begge spørsmålene, er det noen som har forslag til tredjeparts programvare som gjør det jeg er ute etter?

5589602[/snapback]

nå vet jeg ikke om det er dette du mener, men hvis du høyreklikker på en uønsket mail, klikker "Junk Email" og "Add sender to block senders list" så flytter Outlook uønsket mail til en egen folder for spam. (slik jeg viste er med Office 2003, kan hende det er litt annerledes hos deg hvis du har en eldre versjon).

de fleste ISP'er/hostere av mail har spamfileter... du bør seriøst vurdere dette hvis du blir plaget av mye spam....

Skrevet (endret)

ilpostino: jeg vurderer sterkt å bruke Telenors spamfilter, men er redd for å miste litt av "kontrollen"...

xcomiii: akkurat det jeg var ute etter! Får bare håpe MS klarer å oppdatere dette filteret litt oftere.

Takk for hjelpen begge to :)

Endret av Nichlas
Skrevet

Etter å ha lest bittelitt på sidene til Microsoft så virker det som om spamfilteret til Outlook gjør stort sett det samme som spamfilteret til Telenor kommer til å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...