Montag Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Er det ikke så at man først og fremst merker forskjell på Shrink rip og Rebuilder +CCE rip når man kjører filmen på store skjermer + 32" ?
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html 5588504[/snapback] Som jeg nenvte litt lenger opp i tråden så skal CloneDvd gi et bedre resultat enn Dvdshrink. Selv bruker jeg Dvdrebuilder med CCE encoding da dette gir best resultat, men det tar endel lenger tid. 5588509[/snapback] Men det koster penger. Jeg er iallefall veldig fornøyd med Dvdshrink 5588520[/snapback] DVD shrink blir ikke oppdatert lengre mener jeg å ha lest et sted, så det tar ikke nye sperrer, men hvilke format ripper du filmen i med DVD-shrink? 5588535[/snapback] Ripper det til iso filer. Blir ikke det utviklet lenger? Det var synd 5588554[/snapback] men da er vi jo der jeg begynnte, er det ikke noe ille å rippe det til ISO filer da?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Er det ikke så at man først og fremst merker forskjell på Shrink rip og Rebuilder +CCE rip når man kjører filmen på store skjermer + 32" ? 5588561[/snapback] Jeg merker iallefall forskjell fra 28" i stua, til 42" i kjellerstua, for ikke å snakke om projektor. Men som sagt, hvis man slipper å komprimere mye i dvdshrink/Clonedvd så er det mye raskere enn Dvdrebuilder. Ca3: Vi er ikke helt tilbake der vi begynte, for Dvdshrink komprimerer filmen slik at du får plass på en plate istedenfor 2. Men du mister selvfølgelig noe kvalitet på bilde. Endret 11. februar 2006 av Wipeout
MindTooth Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Hva med ratDVD? OT: Var ikke ShrinkDVD avsluttet?
Montag Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 DVDFab Decrypter er fine saker til ripping. Det er gratis og oppdateres jevnlig. Btw, er det Elbys CloneDVD dere refererer til? Wipeout: Har du noen referanser mht at CloneDVD har bedre algoritmer enn Shrink?
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Er det ikke så at man først og fremst merker forskjell på Shrink rip og Rebuilder +CCE rip når man kjører filmen på store skjermer + 32" ? 5588561[/snapback] Jeg merker iallefall forskjell fra 28" i stua, til 42" i kjellerstua, for ikke å snakke om projektor. Men som sagt, hvis man slipper å komprimere mye i dvdshrink/Clonedvd så er det mye raskere enn Dvdrebuilder. Ca3: Vi er ikke helt tilbake der vi begynte, for Dvdshrink komprimerer filmen slik at du får plass på en plate istedenfor 2. Men du mister selvfølgelig noe kvalitet på bilde. 5588578[/snapback] men når jeg ripper en dvd med "dvd fab" blir rippen på to cd'er, selv om platen jeg rippet, kun er EN cd. Skal jeg bruke DVD decrypter istedet da?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 DVDFab Decrypter er fine saker til ripping. Det er gratis og oppdateres jevnlig. Btw, er det Elbys CloneDVD dere refererer til? Wipeout: Har du noen referanser mht at CloneDVD har bedre algoritmer enn Shrink? 5588618[/snapback] Har ikke de referansene på meg for øyeblikket, jeg fikk de av en annen forumbruker. Men skal se om jeg finner det igjen. Selv bruker jeg kun Dvdrebuilder.
Montag Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 men når jeg ripper en dvd med "dvd fab" blir rippen på to cd'er, selv om platen jeg rippet, kun er EN cd. Skal jeg bruke DVD decrypter istedet da? 5588623[/snapback] Når du ripper med DVDFab får du ut hele dvd'en ukomprimert. Dersom brenneren din ikke støtter dual layer, må du komprimere fab sin rip med shrink, nero eller lignende før du brenner ut på en standard 4,7 g plate.
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 men når jeg ripper en dvd med "dvd fab" blir rippen på to cd'er, selv om platen jeg rippet, kun er EN cd. Skal jeg bruke DVD decrypter istedet da? 5588623[/snapback] Når du ripper med DVDFab får du ut hele dvd'en ukomprimert. Dersom brenneren din ikke støtter dual layer, må du komprimere fab sin rip med shrink, nero eller lignende før du brenner ut på en standard 4,7 g plate. 5588741[/snapback] det vet jeg, men jeg får to iso. filer, selv om jeg ripper bare en cd.
Montag Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Merkelig, selv får jeg kun ut en fil, Video_TS ved rip i Fab.
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Jeg bruker den øverste, som heter "File F" eller noe 5588442[/snapback] nå fungerte den "mode'en" men de filene man da får, kan man spille de av på pc'en? det blir jo mange rare filer, akkurat som om de skulle ligget på dvd'en, bare at de ligger på HDD..
Montag Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Ja, det er ikke noe problem. Åpnes f.eks. i VLC Player.
Ca3 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 går det ann å skille subtitle'en fra en ISO fil?
Ca3 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 DVDFab Decrypter er fine saker til ripping. Det er gratis og oppdateres jevnlig. Btw, er det Elbys CloneDVD dere refererer til? Wipeout: Har du noen referanser mht at CloneDVD har bedre algoritmer enn Shrink? 5588618[/snapback] Har ikke de referansene på meg for øyeblikket, jeg fikk de av en annen forumbruker. Men skal se om jeg finner det igjen. Selv bruker jeg kun Dvdrebuilder. 5588630[/snapback] Du sier du brukte den "mode'en" som er øverste valget i DVD-decrypter, hva gjør du med alle filene du får etterpå?
Wipeout Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg komprimerer filene med dvdrebuilder. Dette kan du også gjøre i dvdshrink eller Clonedvd
Ca3 Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Jeg komprimerer filene med dvdrebuilder. Dette kan du også gjøre i dvdshrink eller Clonedvd 5593775[/snapback] og etter det gjør du? (hvis du vil ha inn filmen på pc'en)
Wipeout Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Når du har komprimert filmen, vil den ligge på harddisken din, på det stedet du valgte. Deretter kan filmen evt. brennes over på en dvd plate.
Ca3 Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Når du har komprimert filmen, vil den ligge på harddisken din, på det stedet du valgte. Deretter kan filmen evt. brennes over på en dvd plate. 5597704[/snapback] ja, det vet jeg, men da er det mange "små-filer" i en VIDEO_TS mappe, eller?
Ca3 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Wipeout? det er mange "små-filer" i en VIDEO_TS mappe, hva gjør du med disse etter komprimering? (hvis de skal inn på pc)
Wipeout Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Wipeout? det er mange "små-filer" i en VIDEO_TS mappe, hva gjør du med disse etter komprimering? (hvis de skal inn på pc) 5609921[/snapback] bruk f.eks. Dvdshrink eller clonedvd, velg åpne og deretter banen til hvor du har disse filene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå