Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forslag til førstegangsbil..?


Nikolai88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Korleis er det med ford sierra? virker som dei er litt billegare å kjøpe enne toyota

5591769[/snapback]

Ok bil, men pass opp for rust. Er heller ikke på langt nær så driftsikre som toyota, men for all del, du kan gjøre et godt kjøp ;)

 

Sjekk også ut Mazda 626. Det er meget gode og driftsikre biler, itillegg er prisen meget gunstig, og mange ligger rundt 10-15k :thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje noen av disse er aktuelle på et stramt budsjett:

mazda 323 F er en billig (og ettersom jeg har hørt, driftssikker) bil som ikke ser så helt forferdelig ut, samme med mazda 626. En standard ungdomsbil; golf II eller peugeot 306? Eller min favoritt, 85-88 passat. Opel kadett er en pen bil til en billig penge, men vet ikke så mye hvordan de holder seg.

 

Dette er biler på rundt 20000 og mindre

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Kanskje noen av disse er aktuelle på et stramt budsjett:

mazda 323 F er en billig (og ettersom jeg har hørt, driftssikker) bil som ikke ser så helt forferdelig ut, samme med mazda 626. En standard ungdomsbil; golf II eller peugeot 306? Eller min favoritt, 85-88 passat. Opel kadett er en pen bil til en billig penge, men vet ikke så mye hvordan de holder seg.

 

Dette er biler på rundt 20000 og mindre

5593154[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg å sjekke Kadett da :)

Har en selv og kan si det er en lett bil å skru på som nybegynner, mange av de på hogger'ne, så lett å få tak i billige deler og billige i drift :)

 

Sjekk ut litt om min Opel Kadett, desverre uten bilder enda, men forhåpentligvis ikke lenge..

 

Betalte 3000,- for den, men om du skal opp i 20 000,- klassen for du mye pent :)

Lenke til kommentar

Opel Omega ;)

 

Riktig hjuldrift og meget komfortabel bil

 

Hadde selv en 87 modell 2.0i LS i 2 og et halvt år fra 2003 til i fjor høst. Meget fornøyd med den. Noe småplukk og litt rust, men ellers en knakende god bil.

 

Denne her for eksempel..

 

denne?

 

denne?

 

Eller denne?

 

eller denne da?

 

Som den over har denne en 2,6l 6'er med 150HK

 

Opel Omega har meget billige deler (med meget god tilgang) og er forholdvis lette å skru på.. Sjekk etter rust i bakre skjermbuer, nederst i dører, støtdempertårn foran og i kanaler.

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Takker for mange gode svar..  :D  hadde ikke peiling

på hva jeg skulle se etter før jeg fikk svar her;)

 

men er det noen andre inspill så er det bare å komme...

5594704[/snapback]

 

Jeg hadde Peugeot som førstegangsbil. Peugeot 406, 2000 mod. Den var det bare tull med, så jeg anbefaller ikke å kjøpe Peugeot, selv om de er tøffe og utrolig deilige å kjøre. Jeg har hatt to Peugeotter nå, og det er bare tull med dem. Først og fremst det tekniske!

 

Nå har jeg en Chevrolet Lacetti 2005 mod, som min tredje bil siden jeg tok sertfikatet i januar - men denne er jeg strålende fornøyd med!

Denne er halvt koreansk og halvt italiensk, men jeg tror det er lurt å satse på japanske biler for å være ærlig.. Mitsubishi Carisma har min far hatt i flere år- og aldri har det vært noe problemer! I min familie pleier vi å bytte bil når de blir tre år gammel, men Carismaen har vært ett unntak. Aldri vært så fornøyde før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...