Gå til innhold

Et prog. som kan brukes på lan til og sende filer?


chr1st3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers kan du bare legge maskinene i samme arbeidsgruppe slik at de finner hverandre og dra og slippe filen direkte? :)

5587923[/snapback]

 

Aner egentlig ikke hvorfor det funker på pcen min, selvom de er i samme arbeidgruppe. "You don`t have rights to ..... this, contact admin" eller noe kommer opp :thumbdown:

 

Men skal prøve programmet.

Lenke til kommentar
Ellers kan du bare legge maskinene i samme arbeidsgruppe slik at de finner hverandre og dra og slippe filen direkte? :)

5587923[/snapback]

 

Aner egentlig ikke hvorfor det funker på pcen min, selvom de er i samme arbeidgruppe. "You don`t have rights to ..... this, contact admin" eller noe kommer opp :thumbdown:

 

Men skal prøve programmet.

5589848[/snapback]

har du professional edition av xp?..har samme problemet selv :mad:

 

har du prøvd å gå gjennom oppsettet for fil og skriver deling og skru på fil deling?

 

har ikke prøvd det selv for jeg har ikke vært på lan på en stund nå :)

Lenke til kommentar

ang. problemet ditt så kan det ha flere årsaker;

det kan hende det er noen problem med firewallen

maskinen har ikke delte mapper

noen bruker avansert fildeling uten å kunne bruke det skikkelig.

 

Et alternativ til FTP server er en DC-hub på en av maskinene som alle kan koble seg på med en klient. En veldig enkel hub er YnHUB og et god klient er f.eks. direct connect eller DC++.

 

Om dere får til med windows fildeling kan dere bruke vanlig drag&drop, men dersom noe går galt et lite øyeblikk under overføringen må dere starte helt på nytt. For å oppnå bedre hastighet og pålitelighet kan dere bruke programmer til dette også som f.eks. total Copy.

 

Mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

for å få til ok fildeling på lan, slå av simple filesharing under folder options/view, og aktiver guest kontoen, evt lag en egen konto om du vil at alle skal bruke passord for å logge på mappen. Også deler du en eller flere mapper, og sier at guest/evt bruker du har lagd, kan hente, evt både hente og kopiere inn i mappen.

 

Kan være greit med en upload mappe, og en "kopier" fra meg mappe.

Lenke til kommentar
Et alternativ til FTP server er en DC-hub på en av maskinene som alle kan koble seg på med en klient. En veldig enkel hub er YnHUB og et god klient er f.eks. direct connect eller DC++.

5589876[/snapback]

 

Denne metoden vil jeg også gå god for :)

Denne bruker jeg, og det er jo feilfritt.

 

Det å bruke fildelinga som er standard i Windows er jo greit nok,

men det tar altfor mye kapasitet og har ca. 50% sjanse på å henge seg :thumbdown:

Endret av lilleslem
Lenke til kommentar

For å komme inn på andre maskina må du aktivere div ting på nettverkstilkoblinga di, det gjør du følgende:

 

Start>Kontrollpanel>Nettverksstilkoblinger.

Høyreklikk på internett tilkoblinga som du bruker og trykk egenskaper.

 

Så ca. midt i den ruta som du får opp, er det en liten liste. Du må installere følgende "drivere/programmer", eller installer de som du ikke har fra før av ved å trykke Installer. Jeg lister opp alle som jeg har akkurat nå:

 

Klient for Microsoft-Nettverk

Deling av filer og skrivere i Microsoft-Nettverk

QoS-pakkeplanlegger

Driver for Network Monitor

NWLink NetBIOS

NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompitabel trasportprotokoll

Internet-Protokoll (TCP/IP)

Lenke til kommentar
Noen du har der er bare unødvendige..

De eneste man trenger er de som følger med som standard, og det er:

 

Klient for Microsoft-Nettverk

Deling av filer og skrivere i Microsoft-Nettverk

QoS-pakkeplanlegger

Internet-Protokoll (TCP/IP)

5609847[/snapback]

 

Ja men som sakt så tok jeg med alle som var i den lista jeg hadde akkurat nå.

Lenke til kommentar
DC++ funker supert hvis det er mange filer som skal overføres. Hvis det er få filer funker jo msn utmerket, regner med du har det fra før. :)

5609953[/snapback]

MSN utmerket...? :thumbdown:

 

Til Word filer ja :)

5609994[/snapback]

Og hvorfor fungerer ikke det? Det fungerer kanskje ikke utmerket, men helt greit. Skjønner ikke hvorfor alt skal vær så avansert hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...