Gå til innhold

Veldig imponert over 360


arnegn

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

 

Eventulelt: går det ann å benytte slike kjøleelementer som brukes i kjølebager for å kjøle av xbox'en ? eller finns det andre måter :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

 

Eventulelt: går det ann å benytte slike kjøleelementer som brukes i kjølebager for å kjøle av xbox'en ? eller finns det andre måter  :ermm:

5592759[/snapback]

 

Du burde heller ha kontaktet Microsoft, og sendt konsollen din inn til reperasjon da den klart og tydelig er feilvare. Men siden du allerede har kasta garantien din til sjøs, er det ikke sikkert de er så behjelpelige.

 

Å bruke et kjøleelement beregnet for kjølebager (regner med du mener slike man fyller vann på), er å be om at konsollen skal bli ødelagt.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du tenker at et kjølelement av plast, fyllt med vann, skal festes til en CPU. Hadde vært festlig om du filma forsøket, og fikk med ditt eget ansiktsuttrykk når plasten i elementet smelter...

Lenke til kommentar
Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

 

Eventulelt: går det ann å benytte slike kjøleelementer som brukes i kjølebager for å kjøle av xbox'en ? eller finns det andre måter  :ermm:

5592759[/snapback]

 

Du burde heller ha kontaktet Microsoft, og sendt konsollen din inn til reperasjon da den klart og tydelig er feilvare. Men siden du allerede har kasta garantien din til sjøs, er det ikke sikkert de er så behjelpelige.

 

Å bruke et kjøleelement beregnet for kjølebager (regner med du mener slike man fyller vann på), er å be om at konsollen skal bli ødelagt.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du tenker at et kjølelement av plast, fyllt med vann, skal festes til en CPU. Hadde vært festlig om du filma forsøket, og fikk med ditt eget ansiktsuttrykk når plasten i elementet smelter...

5592786[/snapback]

 

Jeg tenkte ikke å feste kjløelementet til cpu'en, bare legge 5-6 stykker rundt selve konsollen. Det burde jo fungere. Du burde jo få samme effekten ved å plassere den i et kjøleskap. Det kan jeg jo også forsøke. Er så drittlei av at den bare slår seg av når jeg spiller condemned.

Endret av mr_fuck
Lenke til kommentar
Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

 

Eventulelt: går det ann å benytte slike kjøleelementer som brukes i kjølebager for å kjøle av xbox'en ? eller finns det andre måter  :ermm:

5592759[/snapback]

 

 

som nevnt så skulle du reklamert til MS i stedet for å prøve selv.......liker navnet ditt,i dette tilfellet mangler bare "ed" til slutt.......... :hmm:

Endret av dudley.no
Lenke til kommentar
Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

5592759[/snapback]

DET var dumt gjort det.

 

Hvorfor ikke bare sende den inn og få en ny i retur? det er jo opplagt noe feil, den skal ikke skru seg av i vanlig romtemperatur.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Jeg er ikke fornøyd med min xbox 360 etter som at den blir alt for varm og skrur seg av. Har prøvd å skifte cpu vifte, men det nyttet ikke.

 

Eventulelt: går det ann å benytte slike kjøleelementer som brukes i kjølebager for å kjøle av xbox'en ? eller finns det andre måter  :ermm:

5592759[/snapback]

 

Har power'et tilgang til masse luft? Prøv f.eks. å sette det på en rist ellernoe, vet at dette har hjulpet mange som har slitt med overoppheting.

Lenke til kommentar
Skulle 360 produserte noe grafikk i nærheten av det PCn gjorde måtte jeg kjøpt HDTV. Så hvis du skal ha en god en og 360 kommer vel prisen på hele pakken nærmere 18 000. Det samme som jeg ga for PCn min, med andre ord.

5591978[/snapback]

 

Kjøp deg VGA kabel og kobl xboxen til pc-kjermen da gjøk. Da sparer du 14 500kr.

Folk maser om at man trenger HDTV hele tia. Dere har ikke sett på de andre løsningene eller? :nei:

5592119[/snapback]

 

Au, den svei. Gjøk tom. takk skal du ha. Jeg vil ikke sitte med en 19" eller 20" tommer eller hva som er vanligst for LCD-skjermer nå. Tv-spill for meg skal spilles på en svær tv.

5592382[/snapback]

 

Når dere skal sammenligne prisen mellom en pc og xboxen 360'en, så legger dere til en HDTV til over titusen. Kan jo ikke sammenligne prisen på den måten! Tenk litt da. Når du spiller pc så spiller du jo på en 20 tommers kjerm. Hvorfor ikke gjøre det med xbox? Så dere sier at man må kjøpe HDTV for å utnytte grafikken helt? Nei det er feil. Det finnes andre løsninger.

5592723[/snapback]

 

 

Hele diskusjonen her blit latterlig, en spillkonsoll ikke kan erstatte en PC:

 

Greit at Xbox kun koster 3000kr, men de fleste velger også ha en rimelig oppegående pc i tillegg, ikke bare til spill, men fordi en pc også er så mye mer. Selvføligelig noen som klarer seg med en gammel pc som ikke kan brukes til spill og da er det greit.

 

Skal man da sammenligne pris, må det da bli:

1: En god pc som klarer alt av spill.

eller

2: En ok pc til internett og tekstbehandling + spillkonsoll til spill

 

 

På den andre siden er argumentet at man må ha en HDTV i tillegg, en HDTV er da ikke noe man kjøper bare for å få spille på konsoll. Omtrent alle tver folk kjøper i dag er HDTV uansett om den skal brukes til vanlig tv, film eller spillkonsoller. Alle har TV, og det er omtrent ikke andre alternativer igjen på markedet enn HDTVer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk besøk av en kompis i helga som aldri har vært noe særlig konsoll menneske.

Vi stakk ned på byen å kjøpte GRAW, Pizza & Øl...

Long story short... Har vært fullere dagen derpå enn jeg ble denne kvelden og han skal kjøpe XBOX360 på mandag morgen.

 

Imponerende maskin!

Lenke til kommentar
Grunn til xbox360 overoppheting.

5741444[/snapback]

 

Denne "nyheten" kom for to dager siden og ble tilbakevist med en gang.Flere andre PC produsenter bruker samme måten og montere dette på. Så... det er ikke noe feil der.

 

Looks like Gamerscoreblog (run by Microsoft Xbox and Game employees) gave an answer about the foil found on some heatsink GPUs that was shown earlier.

 

"The video and photos posted by German blog GameStore24.de show thermal interface pads that are not installed incorrectly.  They are installed per specification.  This foil eliminates the need of a protective liner, which simplifies the final assembly process and minimizes shipping concerns and contamination issues."

 

So there you have it, right from the MS mouth pieces.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Grunn til xbox360 overoppheting.

5741444[/snapback]

 

Denne "nyheten" kom for to dager siden og ble tilbakevist med en gang.Flere andre PC produsenter bruker samme måten og montere dette på. Så... det er ikke noe feil der.

 

Looks like Gamerscoreblog (run by Microsoft Xbox and Game employees) gave an answer about the foil found on some heatsink GPUs that was shown earlier.

 

"The video and photos posted by German blog GameStore24.de show thermal interface pads that are not installed incorrectly.  They are installed per specification.  This foil eliminates the need of a protective liner, which simplifies the final assembly process and minimizes shipping concerns and contamination issues."

 

So there you have it, right from the MS mouth pieces.

 

Dr Peedee

5741764[/snapback]

 

nei da så....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...