Gå til innhold

"LØST" Prime95 og memtest86 pålitelig?


Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. Har kjørt prosessoren stabilt (med god margin) på 11*205. Testet tidligere 100% stabilt i prime95etc. For et par uker siden byttet jeg ut minne til 2*1gig ozc. Satt da ned systemet til 11*200 siden jeg ikke visste om minne var klokkevennlig. Har kjørt BF2 og Farcry en god del uten problemer. windows virker også helt stabilt. I går sjekket jeg prime95 bare for moro skyld. Til min store overaskelse brøt den kun etter få sekunder (fatal error..rounded 5 expeted 4 e.l). prøvde flere ganger, også nedklokket, samme resultat. Nei nå har jeg fått defekt minne tenkte jeg og satte igang memtest86 i 11*200. Regnet med at feilene kom til å dundre inn. Men neida, ingenting. Lot memtest86 stå på over natta... ikke en eneste error. Skjønner ingenting, hva er problemet. cpuen kjører på fin tempratur og har kjørt med høyere frekvens tidliere stabilt.

Kan memtest86 ta feil slik at det er feil på minne selv om memtest ikke finner feil?

Merkelig at prime95 bryter med en gang når systemet virker helt stabilt.

Har flyttet litt rundt på swap-fila, men det skal vel ikke ha noe å si.

Noen som har en annelse hva det kan være?

 

sysspec:

nf7 ve2 MB. 2 gig ozc, athlon 3200xp. 380wsonata psu. 9800pro

 

"LØST" minnet skal gå på 3-3-3-8. Endret det til 3-4-4-8 i bios og nå virker alt stabilt. Har kjørt prime95 halvannen time nå.

Endret av tovalb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...