Gå til innhold

Forslag til aktiviteter? - Gym i 10. klasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sent, nen:

Kommer litt an på hvilken klasse du har med å gjøre, en aktiv klasse eller en gjeng med latsabber...

 

Oppvarming:

Noe av det verste jeg vet er haien kommer, stiv heks er flott som oppvarming når jeg hadde oppvarmingen i ju-jitsu siden du får løpe og strekke deg litt samt rulle og krype, men ikke når det er snakk om en klasse i 10'ende... Da ville jeg heller løping med diverse kommandoer eller la de få bestemme hva de vil... Når du er ferdig med selve oppvarmingen tøyer dere lett ut

 

Hovuddel: igjen kommer det til hvilken klasse du har med å gjøre, men fotball, håndball, sirkeltrening, samt legge inn en liten økt med styrke (i sirkeltrening legger du dette inn i løypen)

 

Nedtrapping: lett jogg

 

Uttøying: diverse tøyeprogrammer der du tøyer hovedsaklig de mest brukte musklene i kroppen

 

 

Hvordan gikk timen egentlig?

Lenke til kommentar
Litt sent, nen:

Kommer litt an på hvilken klasse du har med å gjøre, en aktiv klasse eller en gjeng med latsabber...

 

Hvordan gikk timen egentlig?

5590736[/snapback]

 

Pga. meget fjern gymlærer så skal jeg lede gym neste fredag, så det er bare å komme med tips! :)

 

Tror det kommer til å se sånn ut:

 

Oppvarming: Jogging m/ aktiviteter på komando.

Hoveddel: Sirkeltrening, der styrke er hovedfokus.

Avsluttning: Samlet styrke (Situps, pushups) og lett jogging, samt uttøying helt til slutt.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Oppvarming: Dansk kanonball FTW!! (ikke vanlig kanonball)

 

Hoveddel: kondisjonstrening med stafettkonkurranser mot slutten... vær oppfinnsom

 

Avlsutning:

Tjukkaskappløp (forutsett at du har 2 tjukkaser)... 2 lag skal konkurrere om hvem som klarer å skli tjukkasen sin på langs av gymsalen først... kan kun skli den bortover ved å lande på den... her kreves det oppfinsomhet og god lagånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...