Gå til innhold

Vifteproblemer FS Amilo l1310g

bas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Fujitsu Siemens l1310g for noen uker siden.Problemet er kjølevifta som går på fulle mugger hele tida etter at jeg tar igjen maskinen fra dvale eller ventemodus uavhengig om den går på strøm eller batteri, eller om den belastes mye eller lite, den stopper ikke.Løsningen er bare å restarte maskinen så funker viftestyringa som den skal helt til jeg "glemmer" bort maskinen noen minutter slik at den faller i ventemodus f.eks, da spinner vifta opp igjen når jeg tar igjen maskinen og stopper ikke.

Klarer ikke å finne noen instillingsmuligheter på dette selv, lurer derfor på om noen har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte en Fujitsu Siemens l1310g for noen uker siden.Problemet er kjølevifta som går på fulle mugger hele tida etter at jeg tar igjen maskinen fra dvale eller ventemodus uavhengig om den går på strøm eller batteri, eller om den belastes mye eller lite, den stopper ikke.Løsningen er bare å restarte maskinen så funker viftestyringa som den skal helt til jeg "glemmer" bort maskinen noen minutter slik at den faller i ventemodus f.eks, da spinner vifta opp igjen når jeg tar igjen maskinen og stopper ikke.

Klarer ikke å finne noen instillingsmuligheter på dette selv, lurer derfor på om noen har noen tips?

5578108[/snapback]

Som førstehjelp kan du jo slå av vente- og dvalemodus, men det går jo igjen utover batteriet. Det stiller du inn ved å høyreklikke i skrivebordet, velg deretter egenskaper\skjermbeskytter\strøm.

Hvis dette ikke er aktuelt kan du innstallere dette: notebook hardware control (http://www.pbus-167.com/chc.htm) eller dette: http://www.almico.com/sfdownload.php.

Alternativt kan du sjekke BIOS om det er noen innstillinger der eller som siste mulighet: Full reinnstallasjon.

Lykke til

Ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...