Gå til innhold

Bli aktiv i DC++ med min SpeedTouch 585i ?!

benbeni89

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurte på åssen jeg skulle bli aktiv i DC++ med denne routeren? Noen som har peiling? Dette er en tråløs router fra NextGenTel! Vet ikke åssen jeg skal åpne porter med den!

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig vanskelig å hjelpe siden

1. Vi ikke vet hvilken router du har

2. hvilken version av dc?

3. Muligens heller ikke har lov til å hjelpe da dc++ er å regne som fildeling, som er et nono topic.

Men fortell hvilken router det dreier seg om så kanskje..

hvis ikke så kan du alltids finne deg en cola og lese manualen..

Skrevet

Jeg har en SpeedTouch 585i som det står i emnefeltet. Jeg tror jeg fikk forwarda en port ista eller noe sånt. Men jeg vet ikke om dette hadde noe å si? Har version 0.674 av dc.

Skrevet

SItter på jobb så har ikke dc her, men mener hjemme du måtte åpne for 471 TCP/UDP hvis jeg ikke husker helt feil, skal sjekke når jeg er ferdig på arbeid. Står og i help på dc++

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du åpner portene med den routeren du har, med DC++ bruker port 1412 TCP og 1413 UDP for at du kan bli aktiv.

Disse portene skal pekes mot den aktuelle maskinens lokale IP-adresse. Maskinens lokale IP-adresse finner du ved å trykke Start > Kjør > skriv "cmd" (uten anførselstegn) > skriv "ipconfig" i kommandolinja som kommer opp (uten anførselstegn her også), og se feltet "IP Adresse", det ligner vanligvis på noe som 192.168.x.xxx, hvor X er erstattet med tall til din IP.

I DC++ skal du også skrive inn disse to IP-adressene i rette felt (du finner ut hvor de skal være) og skriver din eksterne IP-adresse i feltet "IP adress" (eller noe lignende). Du skal da kunne bli aktiv hvis jeg ikke har glemt noe :)

Skrevet
Jeg vet ikke hvordan du åpner portene med den routeren du har, med DC++ bruker port 1412 TCP og 1413 UDP for at du kan bli aktiv.

Disse portene skal pekes mot den aktuelle maskinens lokale IP-adresse. Maskinens lokale IP-adresse finner du ved å trykke Start > Kjør > skriv "cmd" (uten anførselstegn) > skriv "ipconfig" i kommandolinja som kommer opp (uten anførselstegn her også), og se feltet "IP Adresse", det ligner vanligvis på noe som 192.168.x.xxx, hvor X er erstattet med tall til din IP.

I DC++ skal du også skrive inn disse to IP-adressene i rette felt (du finner ut hvor de skal være) og skriver din eksterne IP-adresse i feltet "IP adress" (eller noe lignende). Du skal da kunne bli aktiv hvis jeg ikke har glemt noe :)

5616294[/snapback]

Ok! Takk!! Men jeg har et par spm. til:

1. Du sier det er 2 steder man skal skrive ip adresser. En lokal og en ekstern? Jeg ser bare et sted hvor det står: IP

2. Er Port Forwarding det samme som å åpne porter i min router? (f.eks. åpne port 1412 og 1413 hvis de ikke er åpne)

Skrevet
1. Du sier det er 2 steder man skal skrive ip adresser. En lokal og en ekstern? Jeg ser bare et sted hvor det står: IP

2. Er Port Forwarding det samme som å åpne porter i min router? (f.eks. åpne port 1412 og 1413 hvis de ikke er åpne)

5616590[/snapback]

1. Der skal du skrive din eksterne IP-adresse, er ikkje alle klientar du må skrive den interne i.

2: Stemmer.

Skrevet

Okay! Takker! Skal prøve nå. Men åssen finner jeg min eksterne ip adresse igjen? Var det noe at jeg måtte lage en eller noe? Eller tar jeg helt feil?

Skrevet

Selv om det ikke er brannmur, kan det hende antiviruset blokkerer andre programmer til å koble seg mot Internett så lenge det ikke har tillatelse fra deg. Som regel kan du sjekke dette inne på kontrollpanelet til antiviruset. Du bør sjekke der, eller eventuelt finne ut noe mer om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...