Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere en delebil?


Anbefalte innlegg

Selg det som komposittstål til din nærmeste vrakhandler/metalloppsamling. Eks Veolia Metall. Kompositten er jo 720 kr/kg nå.

 

Jeg går ut fra du mener 720kr/tonn.. :whistle: 720.000 kr for en vrakbil på 1000kg hadde jo ikke vært meg imot, men da ville jo prisene på alle slags nye stålkonstruksjoner vært like astronomiske..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er feil, hvis du importerer bilen, og får den sendt hit, så skal de ha moms på frakten, men siden du kjører selv så er det en ikke-sak

 

Bedre, men fortsatt sykt at den norske stat skal tjene penger på at en tysker kjører den på bilen sin,

på oppdrag fra deg, betaler for drivstoff, skatt o.l til sitt land..

Lenke til kommentar
Det er feil, hvis du importerer bilen, og får den sendt hit, så skal de ha moms på frakten, men siden du kjører selv så er det en ikke-sak

Slik jeg skjønnte det så sier du at hvis en importerer bilen selv (kjører bilen selv fra utlandet) så betaler man ikke moms av disse fraktkostnadene? Det er isåfall helt feil. De spør nemlig hvor mye bensin du brukte, og hva båt ferje kostet osv, og du SKAL betale uansett :shrug:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Da var vi tilbake til det sinnsyke!!

 

Grunnen til at de fortsetter er jo for det vi faktisk tillater det (ikke reagerer)

Ja det er for mye folk som gir faen, og de kommer fortsette til å ødelegge landet hvis ingen stopper det. I f.eks et land som polen så hadde ikke de politikkerne fått være i fred hvis det hadde vært sånn der, de hadde blitt truet på livet rett og slett helt til de hadde fjerna de patetiske reglene de setter opp. Vet ikke hva vi kan gjøre, kanskje stemme på FRP? Lage protest aksjon på facebook sammen med alle de som er mot reglene (hadde nok fått de fleste bil interesserte med på det ihvefall) :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Det er feil, hvis du importerer bilen, og får den sendt hit, så skal de ha moms på frakten, men siden du kjører selv så er det en ikke-sak

Slik jeg skjønnte det så sier du at hvis en importerer bilen selv (kjører bilen selv fra utlandet) så betaler man ikke moms av disse fraktkostnadene? Det er isåfall helt feil. De spør nemlig hvor mye bensin du brukte, og hva båt ferje kostet osv, og du SKAL betale uansett :shrug:

Om du uansett hadde måttet gjennomføre denne reisen, så kan du vel strengt tatt si at det er reisekostnader og ikke fraktkostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...