Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Den kalkulatoren er vel forsåvidt grei nok, men når man shopper etter power supplies bør man se etter hvor mye strøm som kan leveres, noe den kalkulatoren ikke gjør. Det er f.eks forskjell på en 400W som kan levere 12A på 12V og en som kan levere 20A.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor god er egentlig kjøleløsninga på XFX's XT-kort?

Jeg bare tenker, dersom den ikke er av beste slaget samt at kortet er klokket en del fra fabrikken, kan man da forvente litt kortere levetid enn f.eks Club3d eller POV?

 

(Jeg skrev dette tidligere i en annen 7800GS-tråd, men tråden døde visstnok.)

Lenke til kommentar
Hello? Jeg har PSU som er identisk som din, 15A og prøvde skjermkortet med den og med en Hiper Type-R 580W som jeg nettopp kjøpte, absolut ingen forskjell. PSUen drar skjermkortet uten problemmer. PSUen din holder målet!

5760348[/snapback]

 

Sant. Leste 4001AT jeg. :wee:

 

Men har endel utstyr på 12 volten min fra før av da:

 

Tre vifter + viftestyring

Tre hardisker, en P-ATA

CD Brenner

DVD Brenner

(Floppystasjon?)

Skjermkort (...)

 

Hvor mye har du plugga på den alt i alt? (leste du hadde kun en HD men finner ikke posten igjen)

5768959[/snapback]

Jeg har forandret oppsettet mitt litt i det siste (kastet ut noe stæsj), men før hadde jeg to harddisker, en viftestyring med 4 vifter med leds på den + en vifte som gikk på 12V, Floppy av og til når jeg flasha ting og tang, en DVD/CD-rom (NEC3500 eller hva det heter), en tripel leds og tre kalde katoder. Men da kjørte jeg 6800Ultra, da jeg gikk over til 7800GS så hadde jeg allerede hivet ut en harddisk og en en kald katode (harddisken var forgamel og katoden brukte jeg aldri). Det føles litt at du har mer enn jeg, men du kan da bare kjøpe 7800GS og eventuelt kjøpe ny PSU senere hvis du må.

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen :)

 

Fikk i dag mitt XFX 7800GS eXtreme (440-1300)...

Det jeg lurer på er hvordan innstillinger dere bruker i de ulike 3dMark proggene??

Jeg får nemlig ca 5500 i 3dMark 05 , litt i overkant av 2800 i '06 versjonen og ca. 12500 i '03 versjonen...(Uklokket)

 

Kjører dere default oppsett i 1024*768 (1280*1024 for 3dMark 06) eller hur?

 

For de som lurer så er det temp. styrt vifte, så i 2D høres ikke skjermkortet i det hele tatt, mens når det kjøres tøffere 3D grafikk blåser vifta så den høres...fortatt ikke plagsom synes jeg..

 

PS! Klokket til 488 - 1450 uten problemer.. for Core er dette nær Max på mitt kort uten artifacts, men har noe mer å gå på på minnet...skal teste litt mere senere.

 

EDIT: Har nå testet med 488/1550 på kjerne og minne...dette gikk fint, men vet ikke om jeg tør gå særlig høyere :hmm: Ligger da på ca 3100 i 3dMark 2006

 

BTW: Får ikke klokket opp CPU uten krasj i 3D mark på CPU testen, men kjører stabilt på 3,1 GHz når jeg ikke benchmarker skjermkort..forslag til andre mye brukte benchmarker for grafikk mottas gjerne...

 

 

 

Resten av specs:

 

P4 2,8 GHz Northwood - 800 MHz FSB

2 GB RAM dual DDR

Noen disker & annet stash =)

Endret av Hallois
Lenke til kommentar
For å holde tråden i livet skal poste noen 3D05 score her jeg har nettopp fått.

5776494[/snapback]

 

Vet du hvor stor endring man får ved bruk av optimaliserte drivere (slike som du bruker) i forhold til originaldriver??

 

BTW: Her er min 3dMark '06 med default settings i 1280*1024 og org.driver..post-43245-1142774739_thumb.jpg

Lenke til kommentar
For å holde tråden i livet skal poste noen 3D05 score her jeg har nettopp fått.

5776494[/snapback]

 

Vet du hvor stor endring man får ved bruk av optimaliserte drivere (slike som du bruker) i forhold til originaldriver??

 

BTW: Her er min 3dMark '06 med default settings i 1280*1024 og org.driver..post-43245-1142774739_thumb.jpg

5777071[/snapback]

Når jeg gikk fra ofisielle drivere som fulgte med på CDen til beta drivere jeg har nå har jeg lagt merke til at SM2,0 score gikk opp fra 1500 til 1600 og HDR score ble også høyere, og generelt sett ble total score i 3dmark06 omtrent 100+/- poeng større.

Lenke til kommentar
For å holde tråden i livet skal poste noen 3D05 score her jeg har nettopp fått.

5776494[/snapback]

Brukt loddebolten litt kanskje?

5776907[/snapback]

Brukte litt ja, kun for å lodde ut de to små resistorene som skule forhindre overspenning eller noe sånt, men det hjalp ikke noe for overklokkingen. Jeg har foresten pencil mod for å få mer volt til minnet, målte at motstanden ble litt mindre, dvs minnet får sikkeret mere volt, men jeg tenker ikke så mye på minnet fordi om jeg går fra 1500 til 1550MHz, merker jeg ikke noe forbedring. Jeg venter kun til NiBiTor 2,8 med håpet på at jeg kan da øke volten til core.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
prostoman: Kjører du artifactfritt i ATITools @ 510/1500?

5777317[/snapback]

I ATITools? hva mener du med det? Men ja, jeg kjører både 3dmarks05 og 06 artifactfritt @510/1500 og til og med 1530 på minnet, men det er tydelig grense der når det gjelder core, kjører jeg 516/1500 begynner jeg å merke litt i de firefly testen, ikke noe betydelig.

Lenke til kommentar

Nå står mitt 7800GS i pc'en. Skal kjøre noen benchmarks nå snart. Det er så absolutt stillegående i 2D iallefall. Hører det under oppstart. Lyden under opsptart er ikke forferdelig men det er for mye til at jeg ville sittet i Windows med det. I spill har man på annen lyd og konsentrerer seg om annet uansett. :)

 

EDIT:

 

Får 6243 3D Marks i 05 versjonen. Uten annen klokk enn det kortet kom med.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Prostmann,

Korleis gjekk du fram for å slå ut den greia som forårsaker svart skjerm?

5788728[/snapback]

Jeg fjærna 3Dmark06 og installerte 3Dmark05 (begge to ville ikke være på maskinen samtidig), har prøvd å kjøre par ganger og fikk svart skjerm, gikk inn i biosen og økte spenning til AGP porten plus hastigheten på AGP porten til 82MHz (noe jeg leste tidligere kunne hjelpe) og kjørte 3Dmak05 tre eller 4 ganger uten blackscreen, så det hjalp visst litt, men fikk blackscreen etter et kvarter i HL2 Deathmatch. Så jeg fikk det ikke helt bort. Sitter fremdeles og letter etter en mulig løsning. Hovedmistanke er på hovedkortet mitt, men har ikke noen andre hovedkort å teste med.

Lenke til kommentar
Jeg fjærna 3Dmark06 og installerte 3Dmark05 (begge to ville ikke være på maskinen samtidig), har prøvd å kjøre par ganger og fikk svart skjerm, gikk inn i biosen og økte spenning til AGP porten plus hastigheten på AGP porten til 82MHz (noe jeg leste tidligere kunne hjelpe) og kjørte 3Dmak05 tre eller 4 ganger uten blackscreen, så det hjalp visst litt, men fikk blackscreen etter et kvarter i HL2 Deathmatch. Så jeg fikk det ikke helt bort. Sitter fremdeles og letter etter en mulig løsning. Hovedmistanke er på hovedkortet mitt, men har ikke noen andre hovedkort å teste med.

5792942[/snapback]

Hvilke core/mem hastigheter kjører du da når du prøver dette? Max eller?

Om du senker core/mem noe kjører du stabilt i alle tester uten blackscreen da?

Jeg sliter også som før med blackscreen ved høy klokking selv med ny PSU etc.

Lenke til kommentar

Har samme problem jeg også. Får blackscreen under 3Dmark og etter en stund med BF2. Med en gang jeg fikk kortet, synes jeg det virket som jeg kunne kjøre det på høyere frekvens uten å få blackscreen. Altså nå får jeg blackscreen på ca 440/1400,

Mener jeg kjørte det på 470/1440 når det var nytt uten problem......

 

Kjører nå på 435/1350 uten noen problemer.

 

 

Noen som har anelse om dette er bare meg eller om det er noe i dette??

 

Kortet er Point of view

 

 

Edit: glemte og skrive hvordan kort :blush:

Endret av Caztro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...