Gå til innhold

Spm. vedr. installering av MAC OS X Tiger på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men som sagt så har jeg Mac OS X Tiger orginal så det er ikke snakk om kopier.

 

Det med Mac mini så trenger jeg ikke en server siden jeg har to servere allerede. Den ene skal demnonteres siden den er gammel og lite produktiv.

 

Har ellers en annen pc som tar seg av hjemme underholdningen så.

Lenke til kommentar

Jeg har selv testet 3 forskjellige osx86 utgaver på min Intel pc. Hvis noen er interesert i å prøve det bør man ha en lovlig versjon av betaversjonen som har svirret rundt. Hvis man ønsker å få den offisielle utgaven som leveres med de nye MacBook Pro og iMac'ene må man vente til systemet selges seperat fra maskinene.

Har man en lovlig kopi av 10.4.4 kan man gjøre stort sett det man føler for, med tanke på å innstalere den på en pc som ikke er laget av Apple.

Når det på nettet blir referert til Maxxuss så er det han som har laget de få hackene og crackene for å kunne kjøre de tidligere betautgavene, spesielt med tanke på å komme forbi en del hardware baserte sikkerhetssytem som osx ikke skal kunne kjøre uten, og ikke minst ss2/ss3 emuleringen. Dette er ting du må kunne finne ut av på egen hånd, hva slags prossessor, hovedkort og grafikkort har jeg og vil jeg kunne kjøre osx på det oppsettet jeg har. Det fungerer stort sett ikke på de fleste pc'er. Apple har laget systemet mot ganske få chipset og prossesor varianter. De av dere som vil lese om dette kan fint fremdeles bruke prosjekt osx86 sine forum og wiki sider uten at det er ulovlig. Det ulovlige dere gjør skjer først da dere laster ned systemet til Apple uten å betale for det og evt. patcher systemet mad maxxuss pacther eller andres.

Endret av bender
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...