Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist som 10.klassing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

Skrevet (endret)
Vet at u-skolen jeg gikk på hadde et spesielt opplegg for elever med gode karakterer i matte. De fikk undervisning 5 timer i uken på (1mx). Jeg ble ikke spurt om å delta :angry:

5574818[/snapback]

1MX er ikke veldig mye mer enn det man lærer i 9./10. da. ;)

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

Endret av endrebjorsvik
Skrevet

5574818[/snapback]

Med unntak av sin, cos og tan har det kun vært repetisjon for min del hittil i år.

5575585[/snapback]

Slik føler jeg det og. Men jeg har bare 1M. Egentlig er 1M lettere en 10. I dag (f.eks.) hadde vi en oppgave, hvor vi skulle forklare hvorfor en trekant var formlik. Svaret var så enkelt som at trekanten hadde lik form. I tiende måtte vi ha tatt med det at trekanten hadde samme topp-punkt og like topp-punkt på vinkler ved parallelle linjer.

Anyways, vanskeligere i 10.

Skrevet

5574818[/snapback]

5575585[/snapback]

Drev dere med grafer på kalkulatorer mv. i tiende? Regresjon og de greiene der? Ikke at det er vansklig, men det går jo en del utover det man lærer i tiende...

Skrevet

5574818[/snapback]

5575585[/snapback]

Drev dere med grafer på kalkulatorer mv. i tiende? Regresjon og de greiene der? Ikke at det er vansklig, men det går jo en del utover det man lærer i tiende...

5577254[/snapback]

Drev ikke med grafer på kalkulator i 10., men på kalkulator er det jo faktisk lettere. Regresjon (på ark) var vi også borti, bortsett fra at vi ikke kalte det regresjon.
Skrevet
Tror ikke 3FY er noe å satse på i tiende, nei.

5584608[/snapback]

Min kjære fortalte at hun tror at man må ha 2FY før man tar 3FY, hun er realfagsguruen her i huset så jeg velger å slutte meg til det.

Skrevet

5584608[/snapback]

Min kjære fortalte at hun tror at man må ha 2FY før man tar 3FY, hun er realfagsguruen her i huset så jeg velger å slutte meg til det.

5584707[/snapback]

Det tror ikke jeg, ved å gå opp i fag på høyere nivå vil alle nivåer "under" bli godkjent. Jeg kommer derfor ikke til å ha matte 2MX, bare 3MX osv.

Men du må jo kunne stoffet for 2Fy også, da 3fy vel bygger videre på dette. Men å gjøre det i tiende? Høres skummelt ut. Du får jo ikke meldt deg opp før i august, men likevel.

Skrevet

5584608[/snapback]

Hvorfor ikke?

Hvis man har kunnskapene som trengs, er vel ikke det noe problem.

5585491[/snapback]

Så lenge du føler deg klar for det så gjør det jo ikkke noe.

Går det dårlig så er det jo bare å "glemme" å melde fra til skolen din, slik at det ikke kommer på vitnemålet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...