Gå til innhold

Trenger billige og bra DVDr plater!


elly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv meget gode erfaringer med epro 16x fra norway disc. Ikke hatt en eneste feilbrenning med dette merket enda. Alt av Verbatim er også bra (om ikke best) Bruker Verbatim til alt "viktig" og epro til alt annet rask. Om du handler fra Norway Disk så får du også grundig infoom alle platene inkludert hvilke DVD-brennere de fungerer, samt hvlike de ikke fungerer på.

 

Post nummer hundre :w00t:

Endret av SilentBob
Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikke så stort skille mellom crap plater og gode plater prismessig lenger. Man kan finne verbatim til rett over 3kr plata.

 

Husk nå bare at verbatim perl white ikke er gode plater. Ellers finner du masse gode plater på norwaydisc. Hvis du ser spesielt etter verbatim, er brenner.no billigst på disse.

Lenke til kommentar

I følge deres sider skal det ikke komme toll på varer. Jeg er allikevel litt skeptisk til denne butikken, og valgte derfor å ikke nevne den.

 

Med unntak av verbatim, virker platene deres som typen "søppel" ala infosmart produsert (HK). Bestilte noe derfra i forrige uke som dem enda ikke ser ut til å ha sendt. Ikke har dem videre mye peiling til å være en dvdsjappe heller. Sendte dem en mail med spørsmål om dem kunne inkludere mediacodes under "beskrivelse". Fikk noe uforsåtelig vrøvvel på dansk tilbake.

 

Hvis noen av dere har bestilt noe derfra er jeg interresert i å vite mer. Hvis ikke vil jeg komme med tilbakemelding når jeg forhåpentligvis får varene mine.

Lenke til kommentar

Dere finner info om platene på http://www.videohelp.com/dvdmedia

Ser ut til at det er CMC og Sony mediacodes som er brukt på Premium platene.

Datamart Dvd-r platene er fake TYG02, Dvd+r platene er Ritek R03.

Ellers har de jo Ritek plater da...:sick:

De har også solgt 4x media med AML,AN31 og VDSPMSAB 01 kode.

 

Med andre ord: De selger mye møkk!

 

Men det var ett fint tilbud på de Verbatim platene!

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Mulig det, om det ikke tilkommer noen ekstra utgifter. Jeg ville uansett handlet hos brenner.no i første omgang til man fikk litt mer info om denne sjappa. Der vet jeg ihvertfall at servicen er 100% og leveringstiden er meget kort.

 

Har vært litt i kontakt med wesellcd, og jeg kan ikke si jeg sitter igjen med noen følese at dette er et seriøst foretak. Time will tell.

Lenke til kommentar
om man merker kvalitet på film osv.

 

Vel. Filmer er lagret digitalt så enten så blir dem lest eller ikke. Problemet med billigplater er som oftest levetid og lesbarhet.

 

Jeg vil påstå det er rimelig kjipt om man en dag bestemmer seg for å se en gammel film, eller evt grave opp noe familiebilder, bare for å finne ut at plata er uleselig.

 

Selv skiller jeg mellom bruk&kast plater og plater jeg vil at skal vare.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar
Selv skiller jeg mellom bruk&kast plater og plater jeg vil at skal vare.

 

Det gjør på en måte jeg også faktisk.. Eller, jeg kjøper billigplatene.. De andre i familien de dyre ;P alle bilder og viktig backup ligger på de dyre cd'ene.. mens ting jeg brenner for å se på dvd spiller går på en billigplate..

 

kanskje jeg skal være enda mer nøye med det seinere..

Lenke til kommentar

"Gode" gamledager ja. Kjøpte min første brenner, en pioneer a04, sommeren 2002.

Platene i butikk kostet da ca 100kr stk. Fant noen billige prodisc 1x plater i england til ca 15-20 kr stk og var meget happy for dette.

 

Princo fantes også, men de jeg fikk tak i, var enda mer ubrukelige enn i dag. De var uleselige over 3gb og kostet £1 stk.

 

Så dere som vil prøve å spare 1kr pr plate på å kjøpe billigmerker .. tenk igjen, det er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
I følge deres sider skal det ikke komme toll på varer. Jeg er allikevel litt skeptisk til denne butikken, og valgte derfor å ikke nevne den.

 

Med unntak av verbatim, virker platene deres som typen "søppel" ala infosmart produsert (HK). Bestilte noe derfra i forrige uke som dem enda ikke ser ut til å ha sendt. Ikke har dem videre mye peiling til å være en dvdsjappe heller. Sendte dem en mail med spørsmål om dem kunne inkludere mediacodes under "beskrivelse". Fikk noe uforsåtelig vrøvvel på dansk tilbake.

 

Hvis noen av dere har bestilt noe derfra er jeg interresert i å vite mer. Hvis ikke vil jeg komme med tilbakemelding når jeg forhåpentligvis får varene mine.

5569047[/snapback]

 

Har selv bestilt fra WeSellCD.no og er godt fornøyd. Bestilte en god del Verbatimplater og lakk (den var jo grisebillig i forhold til akkurat samme lakken hos Norwaydisc!) til gode priser og kun kr 60,- i frakt. Det tilkom ikke noe i toll selv om jeg handlet for over kr 200,-

Tok ca en uke fra jeg bestilte til jeg hentet pakken på Posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...