Gå til innhold

Hvor er Core og Memory på et skjermkort?


Sonic^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IKKE gå lengere på volten!! Tviler på at et 6800 kort tåler så mye som 1.8v. Du kan fort svi hele kortet hvis du presser for mye volt inn i kjernen.

5567031[/snapback]

Du mener sikkert spenning? Jeg vil også advare mot å bruke så høy spenning som 1,8V på en 130nm-kjerne. Dette er 20% over den spenningen du startet med og jeg anbefalte å ikke bruke mer enn 10% mer enn orginal spenning. Så mye som 1,8V vil sikkert gi kortet en relativt kort levetid. Kanskje timer, kanskje måneder eller år om du har flaks.

Lenke til kommentar

Jeg klarte faktisk å kjøre 500 mhz på core, og 1000 mhz.lol :p (Stock : 300/700)

Jeg klarte og å kjøre første game testen i 3dmark05 før hele skiten slo seg av:p

 

Jeg brukte rivatuner til å klokke med, men jeg stillte inn slik at jeg slap å teste de nye klokkefrekvensene.

 

EDIT : Har satt ned volten på 1.5 nå.

Endret av Sonic^^
Lenke til kommentar

Når jeg ser denne tråden blir jeg litt oppgitt egentlig. Skikkelig stygg roting med faguttrykk. Må innrømme at den eneste rotingen jeg bruker å tilgi folk er når de sier at et batteri har X amper, i stedet for ampertimer som er korrekt måleenhet for kapasitet. Bortsett fra det bruker jeg å se stygt på folk som blander volt og spenning, effekt og watt, strøm og ampere, osv.

 

Men det er i alle fall positivt at det fremdeles er noen der ute som fremdeles vet forskjellen, og sier i fra når folk roter. :thumbup:

 

Folk springer jo forøvrig ikke rundt og sier "hestekraften" heller, eller "newtonmeteren" :cry:

Lenke til kommentar
IKKE gå lengere på volten!! Tviler på at et 6800 kort tåler så mye som 1.8v. Du kan fort svi hele kortet hvis du presser for mye volt inn i kjernen.

5567031[/snapback]

Du mener sikkert spenning? Jeg vil også advare mot å bruke så høy spenning som 1,8V på en 130nm-kjerne. Dette er 20% over den spenningen du startet med og jeg anbefalte å ikke bruke mer enn 10% mer enn orginal spenning. Så mye som 1,8V vil sikkert gi kortet en relativt kort levetid. Kanskje timer, kanskje måneder eller år om du har flaks.

5567785[/snapback]

 

 

Ja, jeg mener spenning, eller volt, eller strøm :) 1.8 med strøm er mere enn 1.4 med strøm.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar tilbake i tråden:

 

Jeg fikset litt på tittelen på tråden.

 

Her er forresten bilde av det første skjermkortet med minnet merket av i rødt og kjernen merket med grønnt (ca plassering under kjøleren)

.post-3851-1139317494_thumb.jpg

 

Sonic^^  post i dag, 13:36]Men hvor mye volt kan jeg ha?

Spenning mener du vel? Du kan ofte øke spenningen med 10% uten at det effekten øker alt for mye og uten at levetiden forkortets alt for mye.

5566007[/snapback]

 

Spenning er navnet på det fysiske fenomenet. Volt er måleenheten på dette fenomenet.

 

Blir det ikke da riktig å si "Hvor mye (helst mange) volt kan jeg ha?" Om man ønsker eksakt svar på nettop den gpu'n.

 

Selvsagt også riktig med "Du kan ofte øke spenningen med 10%" Men det blir mer generelt...

 

Edit: Spenning måles i Volt, og det er vel Volt trådstarter ønsker å få svar på... ...men nok om det... Er sikker på at alle her vet hva det er snakk om, og alle forstår alle :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Ja, jeg mener spenning, eller volt, eller strøm :)  1.8 med strøm er mere enn 1.4 med strøm.... :thumbup:

5570041[/snapback]

 

Strøm?! Kan vel ikke skrive det..

 

 

Du har økt spenningen, og spenningen måles i Volt. Akkurat som en kan øke hastigheten når man kjører bil og den måles i kilometer i timen.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hva bruker du for å øke spenningen til kortet? Stiller du på det i BIOS, eller bruker du et program som øker den for deg?

5570164[/snapback]

i BIOS

5572277[/snapback]

 

AGP spenningen har liten eller ingen innvirkning på GPU overklokken.

 

Så enkelt er det heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener spenning, eller volt, eller strøm :)  1.8 med strøm er mere enn 1.4 med strøm.... :thumbup:

5570041[/snapback]

Nei her må jeg sette foten ned og oppklare litt. Strøm er det grønne pulveret som oppstår på polene til et gammelt bilbatteri. Slikt finner du aldri i en PC. Det måles forøvrig i gram eller milligram. Minste enhet man kan ha med strøm er 1 milligram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...