Gå til innhold

Hvordan få god spenst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 14 år som kan baklengst salto på bakken vis jeg tar fart, jeg klarer det stillestående men da må jeg ta hendene i bakken! Jeg trenger bedre spenst for å klare å ikke ta hendene i bakken!

Noen gode tips om hvordan jeg kan få bedre spenst?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finnes egne sko for å bedre spensten, eller så de mener, utenom det og trening, har jeg lite å tilføre. Men lurte på, hvordan tar du fart for å ta baklengst salto?

Skrevet (endret)

Ah, sånn ja, tenkte bare på å løpe, også så klare å vri seg rundt for salto, klarte liksom ikke se det for meg i hodet :p

Edit; fant denne, gir litt info i allefall. link

Endret av agony
Skrevet

Har god spenst og regner med at den kommer ifra av å spille basket.

Men om du skal drive med skikkelig spensttrening så anbefales å løfte noen vekter å hoppe, eller så har du at du er står i huk posisjon og hopper opp.

Skrevet

Og når du tar hendene nedi heter det flik-flak :)

Skal du lære stillestående baklengs så er det aller beste trampoline. Når jeg gikk på turn før kunne jeg ta flere baklengser etterhverandre stillestående, det klarer jeg ikke nå. Det har med at teknikken har forsvunnet etter at jeg sluttet å hoppe trampoline og gå på turn.

Skrevet

Trene spenst...

Lag deg noen hinder, sånn tre fire etterhverandre...Hopp så høyt du kan, dermed bruk all energi...

Hopp opp ei lang trapp, hopp flest mulig trinn om gangen...

Ta stillestående hoppframmover, land først på ene foten, sats videre, land på den andre og se hvor langt du kommer...

I spenst trening er maksimal utnyttelse av msukler samt lange og gode pauser tingen! I følge treningslæreboka mi vartfall...

Skrevet

Det du gjør: Stå rolig og håpp og ned. Ikke mere enn 5 cm over bakken, så tar du 2 spensthopps, så 4, så 6, så 8, så 10 så 12, og ned igjenn! Da får du god spenst etter en stund :D

• 5 måneder senere...
Skrevet

Vis du skal ta baklengs salto stillestående på bakken, må du satse alt du har....Det gjorde jeg, å nå klarer jeg det lett :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...