abene Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Spammere skal få det tøffere Forbukerombudet varsler tøffere kamp mot de som sender uønsket e-post (spam). Spammere kan vente bøter på mange hundre tusen kroner. Les artikkelen her
Simen1 Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Glimrende! Jeg håper de utvider straffen til å også omfatte epost sendt til private, øker strafferammen og gjør det enklere å forfølge spammere.
Magnus Holm Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Noen som har hørt om indirekte spamming? Det er boter som søker seg igjenom sider etter e-postadresser og gir de til andre som sender ut spam. Blir man tatt for det? BTW: Hvordan lager man en sånn bot? Som søker igjenom internettsider? (Skal ikke SPAMME! Bare lære...)
G Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hadde en litt ufullstendig gjennomgang av en del spam på min e-post boks her om dagen. Fikk ikke kommet igjennom hele listen, men fikk ut ihvertfall følgende avsenderland på min oversikt: China, Korea, USA, Australia, Frankrike, Romania, Estland, Polen, Italia, Tsjekkia, Taiwan, Solomon øyene med flere. Lurer derfor litt på hvordan en norsk organisasjon tror at de skal klare å bekjempe SPAM som ser ut til å være et internasjonalt fenomen. Jeg har foreløpig ikke sett noen norsk SPAM avsender PC. Ofte vil jeg tro at SPAM kommer fra såkalte Zombie-PC'er. En zombi-PC er en som har blitt hacket, som hackeren har full kontroll over. En PC kan gjerne bli hacket om den har diverse "windows-sårbarheter" eller liknende som ikke er patch'et. En brannmur er alfa og omega for å unngå å bli hacket. En bør likevel være oppmerksom på at selv det å ha brannmur ikke er noen Garanti for å sitte med en hackerfri PC. Hackeren kan når han har en del zombi-PC'er benytte disse til forskjellige formål. Et slikt formål er å sende ut SPAM. Et annet fenomen er å bruke slike zombi-PC'er som angrepsmaskineri. Les: Distributed Denial of Service Attacks (DDoS). DDoS er en ekkel operasjon som en hacker kan benytte for å få en favorisert webside til å gå i knestående!! Endret 6. februar 2006 av G
Vindstille Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Selv om vi ikke har et veldig stort problem med spam som er sendt fra Norge, er dette en glimrende måte å vise at vi ikke tolererer spam og jeg håper dette får andre land til å følge etter og lage strenge lover for spam (og ikke minst opprettholde det). Men jeg tviler på at dette er nok for å bekjempe spam, sansynligvis må vi alltid godta litt spam i innboksene våre (selv om vi har spamfilter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå