MostlyLurkin' Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Har en original 86` 740 TIC, har hørt at hvis du setter i sportsfilter så skal du visst høre pop-off fra den originale avlastingsventilen/dumpventilen... Noen som vet noe om dette her?
Pluggen Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Hvis jeg ikke tar feil så har du resikulerende dump, og da vil du ikke få den poffinga uansett
MostlyLurkin' Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Hvis jeg ikke tar feil så har du resikulerende dump, og da vil du ikke få den poffinga uansett 5559273[/snapback] Hvis jeg kjøper en anna dumpventil så får jeg vel det?
Pluggen Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Da gjør du det Da kan du få flere forskjellige, så hør på de før du kjøper.. (de har ofte opptak i butikkene)
MostlyLurkin' Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Da gjør du det Da kan du få flere forskjellige, så hør på de før du kjøper.. (de har ofte opptak i butikkene) 5559369[/snapback] Aha.. Takktakk!
Forumforumforum Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 For alle del kjøp en diskrèt en ;p ikke noe er så harry som en volvo med ekstrem dumpventil ;p
MostlyLurkin' Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 For alle del kjøp en diskrèt en ;p ikke noe er så harry som en volvo med ekstrem dumpventil ;p 5562760[/snapback] Feil, Ikke no som er så RÅTT som en volvo med ekstrem dumpventil :!:
Pluggen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Der syns jeg Nordz har siste ordet, tross alt han som skal ha det, og høre på det
Forumforumforum Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 seff er det en smakssak ;P om han liker det , så skal ikke jeg stoppe han x] regner med jeg aldri kommer til å høre den uansett ;P
MostlyLurkin' Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 seff er det en smakssak ;P om han liker det , så skal ikke jeg stoppe han x] regner med jeg aldri kommer til å høre den uansett ;P 5564861[/snapback] Hehe! Sant det...
Formula1Racer Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hadde åpent og stort K/N filter på min 740 turbo. Med original res ventil,den hører du meget godt over 1 bars ladetrykk. Beste lyden får du med den originale. Min personlige mening. Endret 12. februar 2006 av Formula1Racer
MostlyLurkin' Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 Hadde åpent og stort K/N filter på min 740 turbo.Med original res ventil,den hører du meget godt over 1 bars ladetrykk. Beste lyden får du med den originale. Min personlige mening. 5594646[/snapback] Takk! Det jeg har hørt folk har sagt!
Hardflip Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hadde åpent og stort K/N filter på min 740 turbo.Med original res ventil,den hører du meget godt over 1 bars ladetrykk. Beste lyden får du med den originale. Min personlige mening. 5594646[/snapback] Takk! Det jeg har hørt folk har sagt! 5595016[/snapback] Hvem har du hørt sagt det!? Endret 12. februar 2006 av Hardflip
MostlyLurkin' Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Hadde åpent og stort K/N filter på min 740 turbo.Med original res ventil,den hører du meget godt over 1 bars ladetrykk. Beste lyden får du med den originale. Min personlige mening. 5594646[/snapback] Takk! Det jeg har hørt folk har sagt! 5595016[/snapback] Hvem har du hørt sagt det!? 5595035[/snapback] Petter Solberg
Leo_ Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Av egen erfaring: Vil du ha mest mulig porr lyd uten å bry deg om turboen, monterer du åpent luftfilter og kjører uten dump. Du tar vekk original resirk og blender hullene. Dette VIL gi større slitasje på turboen og har du luftmassemåler er det ikke sunt for den heller, men det kvittrer som en hel flokk vårkåte stær...
MostlyLurkin' Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Av egen erfaring: Vil du ha mest mulig porr lyd uten å bry deg om turboen, monterer du åpent luftfilter og kjører uten dump. Du tar vekk original resirk og blender hullene. Dette VIL gi større slitasje på turboen og har du luftmassemåler er det ikke sunt for den heller, men det kvittrer som en hel flokk vårkåte stær... 5599701[/snapback] Kjekt å vite:)
Leo_ Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Lyden du hører da er kompressor-stalling. Full gass, full luftflow, max turtall på turboen. Så bråslipper du gassen for å gire (gasspjeldet stenger for luftflowen), turboen snurrer likevel en stund og bygger opp et voldsomt trykk mellom turboen og gasspjeldet. I løpet av kanskje et tiendedels sekund er trykket høyere enn turboen kan mate og trykket slår tilbake gjennom turboen, og ut av turboens kompressor. Dette skjer støtvis og høres som kvittring. (chatter) En turbo KAN godt leve lenge sånn, men sunt er det ikke, spesiellt om du kjører med høyt ladetrykk. I andre sammenhenger er kompressor-stalling hakket før salat. En gjerne fler-stegs sentrifugalkompressor som staller vil øke noe vanvittig i turtall og om den ikke stanses vil den mest sannsynlig rive seg selv i filler. Så ille er det ikke i bil. I bil har du nemmelig tatt bort energikilden som spinner turboen - eksosen. Uten nevneverdig eksosflow vil ikke turboen akselerere til farlige turtall, men de fysiske pulsene gjennom kompressoren er en belastning. På en stor turbo og veldig mange gamp vil likevel stalling kunne ødelegge impelleren i kompressoren. Endret 13. februar 2006 av Leo_
MostlyLurkin' Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Lyden du hører da er kompressor-stalling. Full gass, full luftflow, max turtall på turboen. Så bråslipper du gassen for å gire (gasspjeldet stenger for luftflowen), turboen snurrer likevel en stund og bygger opp et voldsomt trykk mellom turboen og gasspjeldet. I løpet av kanskje et tiendedels sekund er trykket høyere enn turboen kan mate og trykket slår tilbake gjennom turboen, og ut av turboens kompressor. Dette skjer støtvis og høres som kvittring. (chatter) En turbo KAN godt leve lenge sånn, men sunt er det ikke, spesiellt om du kjører med høyt ladetrykk. I andre sammenhenger er kompressor-stalling hakket før salat. En gjerne fler-stegs sentrifugalkompressor som staller vil øke noe vanvittig i turtall og om den ikke stanses vil den mest sannsynlig rive seg selv i filler. Så ille er det ikke i bil. I bil har du nemmelig tatt bort energikilden som spinner turboen - eksosen. Uten nevneverdig eksosflow vil ikke turboen akselerere til farlige turtall, men de fysiske pulsene gjennom kompressoren er en belastning. På en stor turbo og veldig mange gamp vil likevel stalling kunne ødelegge impelleren i kompressoren. 5600679[/snapback] Okei. Skjønner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå