Gå til innhold

Forslag til diagnoseprogramvare for harddisker?

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234
Skrevet (endret)

Sitter i en liten klemme her fordi min hoveddisk tydeligvis har fått det for seg å være vrang, derfor lurer jeg på om noen har et par forslag til diagnoseverktøy/programvare som kan brukes til å finne ut hva som er galt med disken?

Det behøver ikke nødvendigvis å være gratisvare.

mvh

Endret av Slettet+9018234
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Skrevet (endret)

Hei der,

takker hjertelig for svar, skal sjekke programmet ut nå. Flere tips mottas med takk.

edit: Ikke helt det jeg så etter. Jeg trenger å sjekke partisjonstrukturer, og annen rådata iforbindelse med en harddisk. Har en disk som ikke lenger vil starte opp WinXP etter jeg flyttet den over i en ny PC, og jeg vil ikke formatere disken fordi jeg har mye verdifull data der.

mvh

Endret av Slettet+9018234
Skrevet
Har en disk som ikke lenger vil starte opp WinXP etter jeg flyttet den over i en ny PC, og jeg vil ikke formatere disken fordi jeg har mye verdifull data der.

5556237[/snapback]

Hvis du har satt disken i ny pc, med nytt hk og annet brikkesett, bør du/skal du installere XP på nytt for at alt skal virke optimalt.

Skrevet

Du kan gjøre tre ting:

1: Kjøp en HD mere, og installer windows på den. Nå kan du sette den "gamle" HD inn som slave, og du har alle dine data tilgjengelig her.

2. Legg CD skiva i og velg nyinstallasjon. Den starer op som vanlig, og når du kommer til der hvor du blir spurgt hvor du vil legge windows, velger du C. Den undersøker disken, og forteller deg at det ligger et system i forveien. Nå har du muligheten for å velge å reparere.

3. Ta HD ut og sett den som slave i en annen computer. Nå tapper du alle de data du skal bruke over på enten "lånt plass" på den computeren, eller du brenner data ut.

Nå kan du sette HD tilbake i egen computer, og formatere og installere windows forfra.

1+3: De mest sikre måtene. Og du får den beste fungerende Windows

2: Burde gå greit, men det vil altid være en liten risiko for at noe kan gå galt. Det er ikke sikkert din Windows vil kjøre helt godt.

Hilsen tukols

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...