RedRocK Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Hei! Jeg lurer bare på hva som er foskjellen på for eks. Linksys Wireless-G Access point Linksys Wireless-G Broadband Router
ostepopp Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Et aksess punkt fungerer som en switch. Den deler ikke ut ipadresser som en ruter gjør. Skal man ha et intærnt nett er ruter å anbefale hvis ikke man har dhcp funksjon i ruter fra internett leverandøren. edit: typo Endret 5. februar 2006 av ostepopp
RedRocK Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Så jeg må ha en router for og kunne sette opp et lokalt nettverk i huset mitt ?
agvg Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Så jeg må ha en router for og kunne sette opp et lokalt nettverk i huset mitt ? 5555206[/snapback] Ikke nødvendigvis, alt kommer ann på hva du har i dag.
AllFather Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Fungerer jo like godt med aksesspunkt, er vel bare det at iper må settes el manualo
RedRocK Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Idag har jeg kun et modem! Må koble meg til manuelt!
la7dfa Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Kjøp router (koster omtrent det samme som et a/p). WRT54GL er er OK valg.
RedRocK Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Men hvis jeg kjøper en vanlig router i tillegg? Og kobler den trådløse access point greia til routeren! Hvordan fungerer det ? Kan flere være på nettet trådløst da ? uten å koble til?
MrLee Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 (endret) du trenger ikke en vanlig router i tillegg. En wireless router fungerer som ett accesspoint/switch men også som en router i tillegg.. Endret 5. februar 2006 av MrLee
RedRocK Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Okej! Da angrer jeg kjøpet mitt fra netthandelen.no! Noen forslag på en god trådløs pakke jeg burde kjøpe da ?
la7dfa Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Okej! Da angrer jeg kjøpet mitt fra netthandelen.no! Noen forslag på en god trådløs pakke jeg burde kjøpe da ? 5558154[/snapback] Spørs om du har laptop eller stasjonær. Du kan velge mellom: PCMCIA kort til laptop USB 'ekstern dongle' til maskin med USBkontakt PCI kort til stasjonær.
MrLee Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Ikke glem internt mini-PCI kort til bærbar, hvis han har innebygd antenne klar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå