Gå til innhold

Nytt lydkort, BF2 avslutter helt uten videre.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg formaterte maskinen etter å ha installert nytt lydkort (X-Fi Fatal1ty) La inn BF2 på nytt, patchet med nyeste patchen. Men jeg har blitt fryktelig plaget med at spillet plutselig avsluttet helt uten videre, dette skjedde kun en gang før jeg formaterte, da var grunnen at java ville oppdateres automatisk, men nå har jeg satt java til manuell oppdatering så jeg forstår ikke hva som skjer? Spillet virker litt laggy innimellom akkurat som noe går i bakgrunnen, jeg finner bare ikke ut hva det kan være!?

Endret av Vultur Gryphus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også netopp installert X-fi Fatal1ty kortet. Har ikke hatt noen problemer med det. Har ikke intrykk av at det ligger noe spesielt å jobber i bakgrunnen.

Hva slags specs kjører du.

Jeg har en AMD64 3500+, MSI NForce4 Mobo, 2gig Ram, 550WPSU, Gainward 6800Ultra GS.

Kjører på Win XP sp2.

Leste forresten at X-fi kortet krevde SP2, men vet ikke om dette kan omgås.

Vet ikke om problemet kan komme av konflikter mellom forskjellig hardware, men sjekk om du har onboard lydkort, og iallefall sørg for at dette er koblet ut i Bios.

Kanskje også sjekke om hovekortet ditt og Bios har noen kjente problemer i forhold til X-Fi kortet. Kan være at det er behov for en liten Flash av Bios

Sitter egentlig bare å synser her nå siden jeg ikke har noe mer å gå på, men hvis du dytter ned litt om specs og drivere så kanskje det blir lettere å identifisere problemet.

Skrevet

Specs finner du i profilen, alle driverne er oppdaterte. Jeg var plaget med en IRQ konflikt mellom lydkort og Marvell network controller, så jeg tok å avinstallerte Marvell og kjører nå på nvidia controlleren i stedet. Nå er det på papiret ingen konflikt, men BF2 oppfører rart, og det er spraking i lyden..

Skrevet

hmm, jeg hadde litt tendenser til spraking i lyden jeg også, men det ble borte etter at jeg installerte den nyeste driveren fra Creative.

Ellers så har jeg ikke så mange gode forslag. Kanskje du skal prøve å koble ut X-fi kortet og se hvordan systemet oppfører seg uten. Kan jo være at du har fått et defekt kort, selv om det vel mest sansynlig er noe annet.

Er det ingen andre på forumet her som kan bistå da....

Skrevet
installerte du de nye driverne oppå de gamle, eller avinstallerte du de gamle først?

5567427[/snapback]

Jeg installerte de nyeste driverne oppå de gamle.... slettet den gamle Creative-mappen, men orket ikke bry med den gamle. Det funket helt fint.

Kom forresten til å tenke på en ting. Har du sjekket om Lydkortet deler IRQ med noen andre enheter? Det kan jo være at det er her problemet ligger. Skal visst være spesielt problematisk hvis GFX og lyd deler irq

Skrevet (endret)

Hvis du ser lengre opp i tråden, vil du se at det var et IRQ problem, men at det er tatt hånd om..

*edit* Hvis man ser på det creative forumet, så er det 50/50 sjanse for at det skal fungere/ikke fungere tilfredsstillende. Det er kun i spill at dette er et problem og jeg mener som så mange andre at dette først og fremst er et driverproblem og at creative har med å skjerpe seg.. :hmm: Tror jeg blir nødt til å lage en egen tråd for X-Fi problemer..

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet (endret)
Hvis du ser lengre opp i tråden, vil du se at det var et IRQ problem, men at det er tatt hånd om..

*edit* Hvis man ser på det creative forumet, så er det 50/50 sjanse for at det skal fungere/ikke fungere tilfredsstillende. Det er kun i spill at dette er et problem og jeg mener som så mange andre at dette først og fremst er et driverproblem og at creative har med å skjerpe seg.. :hmm: Tror jeg blir nødt til å lage en egen tråd for X-Fi problemer..

5577916[/snapback]

Ikke gjør det, det er en allerede. Men den er laaaang!

Se her.

Her har folk diskutert absolutt alt som har med X-Fi. Det kan jeg love deg.

Men jeg kan hjelpe deg litt.

Det du kan gjøre først er å bruke DriverCleaner 3 og fjerne alle drivere fra Creative. Så går du inn på Fjern/Legg til Programmer på kontrollpanel og sjekk om det er der. Er det det, slett. Last ned nye driver fra Creative.com her.

Restart PC'en.

Windows starter opp og viser at ny hardware er funnet og bla bla, trykk bare kryss!

Innstaler alt det du måtte like (MediaSource osv.) men untatt driveren! Fjern av haken som er der. Når det er gjort, ber den deg om restarte PC'en, ikke gjør det enda. Innstaler nye driveren som du lastet ned. Når den er ferdig innstalert, da kan du restarte!

Nå skal alt være i fineste orden. Jeg var faktisk smart (ikke for å skryte) første gang jeg innstalerte X-Fi. Jeg lastet ned driveren for mitt kort (XtremeMusic) med en gang, og de driverne som fulgte med har ikke vært i nærheten av min PC. Bortsett fra de andre programmene som jeg trenger for å tweake.

Lykke til :)! Håper det hjalp.

Endret av onyX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...