Gå til innhold

Hvordan forsterke lyd?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et lite prosjekt der jeg fikser en liten høyttaler inn i en filtmappe, slik at jeg kan legge MP3-spilleren min inn i den og høre på musikk.

 

Problemet er bare at lyden blir for svak. Har testet høytaleren jeg skal bruke (mobilhøytaler) ved å feste de på den hjemmelagde høytaleren min, dette virket kjempebra og ga god og høy lyd.

 

Noen som vet hvordan man kan forsterke lyden? Vil helst ha noen små løsninger siden filtmappa er liten og skal ha plass til spilleren også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder på med et lite prosjekt der jeg fikser en liten høyttaler inn i en filtmappe, slik at jeg kan legge MP3-spilleren min inn i den og høre på musikk.

 

Problemet er bare at lyden blir for svak. Har testet høytaleren jeg skal bruke (mobilhøytaler) ved å feste de på den hjemmelagde høytaleren min, dette virket kjempebra og ga god og høy lyd.

 

Noen som vet hvordan man kan forsterke lyden? Vil helst ha noen små løsninger siden filtmappa er liten og skal ha plass til spilleren også.

5552459[/snapback]

 

Er det kasse rundt høyttaleren? Hvis ikke blir det ikke rare lyden. Du finner sikkert en kit-forsterker som kan brukes, men hvis den skal være liten blir det verre.

Lenke til kommentar

Har du strømforsyning eller batteri?

 

Hvis du har mulighet til å ha strømforsyning, kan du jo lage din egen forsterker ved hjelp av opamper. Disse er svært lett å sette opp, og har lav forvrengning, og forsterkingen kan justeres ved hjelp av potensiometer.

 

Disse Opampene tar liten plass, og får plass i en enkel 16-pins IC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...