Gå til innhold

Nokia 7380


Anbefalte innlegg

VG ga forresten denne telefonen terningkast 2 OG refererer til testen på Amobil.no.

Edit: Forresten, hele testen til VG er SITAT av amobil, og likevel har de terningkast!

5561079[/snapback]

VG har antagelig whinet om å få et terningkast, fordi de mener tydeligvis at det er det viktigste (nå var det vel VG som fant opp terningkast også).

 

Jeg er enig med amobil.no at en slik telefon ikke trenger et terningkast. Er jo åpenbart en drittmobil sammenlignet med alt annet, men så er det jo enda mer åpenbart at det ikke er derfor noen vil kjøpe den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt overrasket da jeg leste testen på VG og så den var fra amobil.

 

Men sant, denne mobil bør ikke ha noen terningkast siden det er et "nisje"-produkt. Den appelerer ikke til hardware-freakere mobilbrukere som de fleste av oss. Vi som skal ha mest "teknologi" inn i en mobil som ser greit ut.

 

Den eneste jeg syns er "dårlig" med denne mobilen er prisen, men de må jo prise den så høyt slik at ikke "alle" har den, for verdien av en slik mobiltelefon er jo at den skal se eksklusivt og dyr ut. Så man betaler rett og slett litt ekstra for å slippe å se at "alle andre" har samme telefon som deg. Den telefonen er som et smykke. Den skal bare se fin ut. Man kan jo aldri forsvare prisen på et smykke med funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Siden jeg har kjøpt en slik telefon, føler jeg at jeg er nødt til å forsvare den på en del ting som blir sagt her. Selvfølgelig er jeg en smule partisk, men du får ta det som ærlige kommentarer.

 

Alle sier det er en drittmobil osv osv. Det er det ikke. Med mindre du har hold den i hånden, sett den i bruk og i beste fall har hatt den noen dager, så vær forsiktig med å kalle det en drittmobil.

 

Telefonen har bluetooth, radio og kamera. Er det ikke det alle telefoner har idag? Det er jo ikke det minste mangel på teknologi. Den har tilogmed Edge!

 

Dette er den eneste telefonen jeg har kunne koble direkte mot maskinen via bluetooth for sync mot adressebok osv. Med andre mobiler og tilogmed min PDA har jeg slitt med å få til dette.

 

Kameraet som dere kan se av testen, er faktisk ikke så værst. Iallfall ikke så lenge du tar bilde i godt belyste omgivelser. Det er faktisk veldig få mobiltelefoner som tar gode bilder i svak belysning.

 

Når det gjelder det å skrive SMS, er det selvfølgelig et kapittel for seg. Selv skriver jeg ytterst få meldinger, så jeg ser ikke på det som et problem. Om du skriver mange meldinger, velger du selvsagt en annen telefon!?

 

Når det gjelder prisen, er den nok en del av det at det er lagt veldig mye vekt på design og materialkvalitet. Igjen, med mindre du har holdt den i hånden, bør du ikke uttale deg for sterkt. Kvaliteten er upåklagelig og den eneste telefonen jeg kan sammenligne den med, er min egne D500. 7380 er uansett på toppen av byggekvalitet.

 

Igjen prisen - jeg betalte 4500,- for min D500 (uten abb.) når jeg kjøpte den. Det er bare noen få hundrelapper billigere enn hva 7380 koster idag (igjen uten abb.) - det betyr plutselig at den er sykt dyr og overpriset? Ikke i det hele tatt...

 

Telefonen ER eksklusiv. Den er veldig spesiell. Og ja, det er en "utstillingstelefon" og et "smykke". Støv og fingermerker kommer til å bli et problem, men det har jeg valgt å leve med.

 

Når det gjelder talekvalitet og det at den ligger som et skudd i hånden (hentet fra testen) gjør at dette er en ypperlig mobil telefon (nei, ikke feil orddeling). Når det gjelder å bruke den til det den er, en telefon, fortjener den ikke mindre enn beste karakter.

 

Til slutt vil jeg bare si, igjen - om du ikke har holdt den i hånden, bilder gir ikke telefonen rettferdighet for hvordan den egentlig ser ut. Første gang jeg såg den live, fikk jeg et helt annet inntrykk i forhold til hvordan den ser ut på bilder.

 

Jeg synes telefonen er kul, jeg venner meg nok til hjulet, den første ripen kommer til å irritere meg grenseløst og det er ikke en så dårlig telefon som alle skal ha det til. Den er bare spesiell.

 

Se på telefonen for det den er, en telefon. Du har muligheten til å sende sms og å ta bilder, men om du sender mange sms, kjøp en sms-telefon. Trenger du bedre kamera, kjøp digitalkamera for svarte svingende. Mitt ørten år gamle Canon Digital Ixus tar bedre bilder enn NOEN tilgjengelige mobiltelefoner idag.

 

blæ - rant mode off...

 

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Heisann

 

Det stemmer at VG Nett insisterte på å få et terningkast. Vi mener det blir feil å sammenligne en ren motetelefon med smarttelefonene og profftelefonene du finner i samme prisklasse, og har derfor ikke gitt et terningkast i tester som denne.

 

Alle kan lese mellom linjene at 7380 ligger på bunnen av skalaen ift funksjoner kontra pris, men så er det heller ikke slike kriterier som ligger til grunn når du kjøper en mobiltelefon som dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...