Knut63 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Kjøpte en HP maskin og på den ligger det en partisjon som heter HP_RECOVERY på ca 7 gb. Har brent ut rec. DVD. Trenger jeg egentlig denne partisjonen eller kan den fjernes? Hvordan fjernes den sånn at de 7 Gb går innunder c: igjen? P.f.h. takk for svar
Skrote Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Hva er det som ligger inne der da? Er det mapper til drivere , programmer som fulgte med pcen? Og er filene som ligger der installasjonsfiler?
Wipeout Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Hva er det som ligger inne der da? Er det mapper til drivere , programmer som fulgte med pcen? Og er filene som ligger der installasjonsfiler? 5545541[/snapback] De filene som ligger der er et image av c:\ med Windows på regner jeg med. I tilfelle diskkrasj eller formatering, så booter man opp, og kjører imaget. Slipper reinstallering av Windows, og sparer endel tid. Jeg personlig ville beholdt den partisjonen, da det er litt kjedelig hvis backup dvd`en viser seg å ikke virke senere.
BoBOsCaR Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Hvis jeg ikke husker feil, skal det følge med et program/verktøy som lar deg fjerne denne partisjonen. (Systemtools/Systemverktøy) Dette finner du i så fall blant programmene HP har installert på maskina di.. Det fungerer sånn at du brenner ut en CD plate som du booter fra, å der kan du blant annet fjerne backup partisjonen.. Har ikke teste akurat det å fjerne denne partisjonen, men jeg vet at dersom du sletter denne partisjonen på annen måte, får du problemer med å boote XP. (Uten at jeg helt vet hvorfor.) Jeg for min del har fjerna hele XP installasjonen som HP leverte med maskinen, lastet ned driverne jeg trengte, for så å installere xp på nytt. På den orginale installasjonen var det mye jeg ikke hadde brukt for i alle fall, å backup av disken har jeg laget med Acronis.. Men har da den orginale installasjonen brent på DVD sånn i tilfelle.. Håper du ble litt klokere på dette..
Knut63 Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 Takk for svar. Fjerna hele shiten som lå orginalt på maskina og la inn en ren XP installasjon. Alt fungerer helt topp
petrus764 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 fjerna HP_recovery stasjonen en dag her jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå