Gå til innhold

CPU går i 100% [Løst]


Heilage

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har litt store problemer nå, CPUen min går på 100% og ALT lagger. Helt uten grunn.

 

Specs:

Asus A8N-E

AMD Athlon64 3800+

 

 

Hva kan forårsake dette? Jeg husker at en kamerat opplyste om at spoolsv.exe i prosesser hadde en tendens til å bruke 100% CPU noen ganger, og lurte på om dette er sant.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at ingen prossess fører viser at den bruker noe særlig prosessorkraft.

 

Hm. Dobbeltsjekka. Hvorfor bruker MSN 80-90% CPU-kraft av meg?

 

 

Føler for å drepe M$ nå...

 

 

EDIT: Løst. Restart av MSN fiksa problemer.

 

 

WARNING! Den nye versjonen av MSN Messenger (7.5) kan plutselig bestemme seg for å bruker latterlig mye av CPUen din. Om du får et problem med hastigheten på maskinen din, prøv å restart MSN fullstendig.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Problemet er at ingen prossess fører viser at den bruker noe særlig prosessorkraft.

 

Hm. Dobbeltsjekka. Hvorfor bruker MSN 80-90% CPU-kraft av meg?

 

 

Føler for å drepe M$ nå...

 

 

EDIT: Løst. Restart av MSN fiksa problemer.

 

 

WARNING! Den nye versjonen av MSN Messenger (7.5) kan plutselig bestemme seg for å bruker latterlig mye av CPUen din. Om du får et problem med hastigheten på maskinen din, prøv å restart MSN fullstendig.

5542638[/snapback]

 

Ja jeg har opplevd det problemet 2-3 ganger. Er rimelig irriterende!

Lenke til kommentar

maktsyke? på grunn av noe som med 99% sannsynlighet er en softwarebug? jaha...da har vi blitt litt paranoide før helgen...

 

det UTROLIG lett å kode en feil som gjør at CPU bruker all kraften tilgjengelig. Dårlig kode/feilsjekking? ja muligens, vi vet ikke hvor obskur denne feilen er. maktgalskap? Neppe...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
maktsyke? på grunn av noe som med 99% sannsynlighet er en softwarebug? jaha...da har vi blitt litt paranoide før helgen...

 

det UTROLIG lett å kode en feil som gjør at CPU bruker all kraften tilgjengelig. Dårlig kode/feilsjekking? ja muligens, vi vet ikke hvor obskur denne feilen er. maktgalskap? Neppe...

5544747[/snapback]

 

Spørs helt om det er overlagt eller ikke. Maktsyke? Tja. Tenk litt over det, Microsoft styrer en god del av verden. ;)

 

Håper de kan fikse denne buggen uansett da. Grovt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kanskje bare så noe enkelt som "do-analyze-system-for-cracks-and-other-stolen-licenced-material"?

Slikt vil jo nødvendigvis ta det som er av CPU-kraft.. spesielt siden de som koder "dr**en" har "rimelig" bra kjennskap til "low-level-aksess"/sett prio=max via "kernel-API".. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har samme problemet (samme cpu og) men her bruker setiathome_4.18_windows_intelx86.exe 90% uten at det lagger

5553005[/snapback]

 

Du k***a nå? SetiAtHome.. CPU-load 90% .. "problem"... ? :D

Lenke til kommentar

nei. SETI@Home er ett program til støtte for SETI forskningsprogrammet som tar all tilgjengelig CPU kraft (kraft som ellers ville gått på tomgang) og bruker det til SETI relaterte kalkulasjoner (som uploades til SETI regelmessig). Det kalles distributed computing. Brukern har selv installert dette programmet, det er ikke spyware.

 

Grunnen til at den ikke oppleves som treig ved bruk av SETI er at det programmet bare tar maskinkraft som ellers ville vært ledig, og justere seg etter bruken.

Lenke til kommentar
nei. SETI@Home er ett program til støtte for SETI forskningsprogrammet som tar all tilgjengelig CPU kraft (kraft som ellers ville gått på tomgang) og bruker det til SETI relaterte kalkulasjoner (som uploades til SETI regelmessig). Det kalles distributed computing. Brukern har selv installert dette programmet, det er ikke spyware.

 

Grunnen til at den ikke oppleves som treig ved bruk av SETI er at det programmet bare tar maskinkraft som ellers ville vært ledig, og justere seg etter bruken.

5555538[/snapback]

så det er ikke et programm som gjør pc'en treigere på noen punkt?(ram cpu osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...