Gå til innhold

Dette bilde ga meg frysninger(Pressebilde Scanpix)


lobster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et pressebilde jeg så på Dagbladet

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/45/...bredden_858.jpg

Foto: Oded Balilt/AP/Scanpix

 

Snakk om perfekt timing.

:love:

5538996[/snapback]

Helt enig! Jeg fikk akkurat den samme snodige følelsen selv da jeg så dette bildet i dagens nettutgave av Dagbladet. Bildet er selvsagt ikke perfekt ift. de kriterier vi vanligvis stiller til mange av de andre godt planlagte komposisjonene vi ser her inne...men her er det snakk om et actionbilde som fanger en situasjon som kanskje bare varer noen få sekunder. Catching the moment...
Lenke til kommentar
Dette bildet er bedre.

5540025[/snapback]

 

Det finnes nok en mengde med bedre bilder, men bildet med dama mot røkla var helt rått, en ekte fotojournalist verdig.

Det beviser dessuten at om motivet er riktig og budskapet sterkt nok, kan man legge vanlige kriterier til side og nyte historien i stedet for kunsten.

Endret av Cirrrus
Lenke til kommentar
Nja....de lysstolpene og det rusket i forgrunnen ble forstyrrende. I tillegg var horisonten skjev.

 

5539049[/snapback]

 

Ja, ærlig talt! Etter å ha blåst bildet opp til 1800% og isolert blåkanalen var der tydelig spor etter støy. Skjønner ikke at han våger å vise frem dette bildet engang.

Lenke til kommentar
Ja, ærlig talt! Etter å ha blåst bildet opp til 1800% og isolert blåkanalen var der tydelig spor etter støy. Skjønner ikke at han våger å vise frem dette bildet engang.

5540579[/snapback]

Jeg ville anbefale å slenge på en ;) eller lignende etter slike innlegg, ellers er det en viss sjanse for at du blir tatt på alvor her... ;)

Lenke til kommentar

Sabla godt reportasjefoto. Støy er helt uvesentlig når motivet er så bra, og høy iso er nødvendig i den sammenhengen. Ellers er ikke jeg redd for å vise bilder med mye støy. Sjelden jeg fjerner støyen, og hvis jeg gjør det, så gjør jeg det i rawkonverteringen. Tror at aksepten for støy i bildet vokser med erfaring. Husk at disse reportasjegutta jobber med jpeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...