Gå til innhold

Bredformat fra Nec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ghost7: Den der hadde jeg definitivt sendt tilbake til butikken eller ringt NEC eller noe sånt. Fordi det skal definitivt IKKE være så mye baklyslekkasje.(med mindre kameraet provoserer frem effekten veldig mye)

 

EDIT: Men jeg har lest om mange som har hatt like fæle skjermer som deg, men så fikses det av seg selv etter ca. en uke. Jeg aner ikke hvorfor det skjer men...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvordan i huleste kan du finne ut all den infoen om bildet simen1? :hmm:

5748329[/snapback]

tipper han er god til å lese meta infoen :)

 

 

sablabra:

ja har sendt mail til amentio rett etter eg fyrte opp skjermen...

Så eg er spent på kva dei finn ut. ser at skjermen gjekk opp 200kr i pris etter eg kjøpte den... kjøpte den faktsik UNDER prisen som leverandøren hadde til amentio. pakken var sendt frå Ingram Micro og prisen på sidene deira var 5228,75

betalte 5135 :D

Lenke til kommentar
Hvordan i huleste kan du finne ut all den infoen om bildet simen1? :hmm:

5748329[/snapback]

tipper han er god til å lese meta infoen :)

 

 

sablabra:

ja har sendt mail til amentio rett etter eg fyrte opp skjermen...

Så eg er spent på kva dei finn ut. ser at skjermen gjekk opp 200kr i pris etter eg kjøpte den... kjøpte den faktsik UNDER prisen som leverandøren hadde til amentio. pakken var sendt frå Ingram Micro og prisen på sidene deira var 5228,75

betalte 5135 :D

5748508[/snapback]

 

:wow:

 

Jeg må ha vært superheldig som betalte 5000kr :)

Lenke til kommentar
Hvordan i huleste kan du finne ut all den infoen om bildet simen1? :hmm:

5748329[/snapback]

tipper han er god til å lese meta infoen :)

5748508[/snapback]

Det stemmer :) Det er bare å laste ned bildet, høyreklikke, velge egenskaper og avansert og se nedover lista.

 

Forøvrig: Jeg er ikke helt fornøyd med bildet ennå. Det er lett å se at det er baklys (og kraftig refleks, jeg ser til og med fotografen, armen som går til utløseren på kameraet, kameraet, ministativet, bokhylla, lampene osv.) Som sagt, det er lett å se at baklyset skinner gjennom, men det er vanskelig å danne seg et bilde av hvor mye det skinner igjennom. Problemet er at man ikke har noe "standard lysstyrke" å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Hvordan i huleste kan du finne ut all den infoen om bildet simen1? :hmm:

5748329[/snapback]

tipper han er god til å lese meta infoen :)

5748508[/snapback]

Det stemmer :) Det er bare å laste ned bildet, høyreklikke, velge egenskaper og avansert og se nedover lista.

 

Forøvrig: Jeg er ikke helt fornøyd med bildet ennå. Det er lett å se at det er baklys (og kraftig refleks, jeg ser til og med fotografen, armen som går til utløseren på kameraet, kameraet, ministativet, bokhylla, lampene osv.) Som sagt, det er lett å se at baklyset skinner gjennom, men det er vanskelig å danne seg et bilde av hvor mye det skinner igjennom. Problemet er at man ikke har noe "standard lysstyrke" å sammenligne med.

5749645[/snapback]

 

kan i alle fall garantere deg at du hadde sendt den tilbake viss du hadde fått den. ved vanlig dagslys er så ser ein hjørnene tydleg lyse når ein berre får litt mørk bakgrunn. venter i spenning på svar frå amentio...

Lenke til kommentar

Jeg har nå innstallert min NEC 20wgx2.. For å kommentere diskusjonen ang baklyslekkasje må jeg si at skjermen min har noe lekkasje i venstre nedre hjørne.

Ikke som de bildene dere har posta, man ser det hvis man har en helt sort skjerm. I bruk så legger man stort sett ikke merke til det. Selvfølgelig vil man at alt skal være perfekt når man langer ut 6k, men jeg ville ikke bytta ut min skjerm for noe annet.

 

Detta er faen sprette det beste jeg har sett noensinne. Fargene er så sterke og klare. Hvis jeg måtte komme med en innsigelse er det at denne skjermen faktisk er for god: DVD og ihvertfall divx ser ut som drit fordi at skjermen viser alle svakhetene ved formatene, banding og korning osv. jeg må hoppe et par meter ekstra bakover når jeg ser film. :thumbup:

 

Ang den blanke coatingen så kan man si at den er sjenerende, men under samme lysforhold ville en mattet lcd også vært problematisk. Jeg har et stort stuevindu i ryggen og har ingen problemer med det.

 

Jeg har spilt i dagesvis nå FarCry, HL2, Q4, D3, F.e.a.r osv. alle støtter widescreen med en eller annen oppløsning. Det er helt konge assa. Hadde en samsung172x før, en liten men god 12ms skjerm. Nå er opplevelsen 5ggr større.

 

Jeg vil varmt anbefale alle som skal kjøpe seg ny skjerm å vurdere denne. :love:

 

P.s er det noen som vet hvem som har lagd panelet til 20Wgx2?? Har NEC egen fabrikk?

Lenke til kommentar
P.s  er det noen som vet hvem som har lagd panelet til 20Wgx2?? Har NEC egen fabrikk?

 

Sjekk ut flatpanels.dk, link> her.

 

Skriv inn modell nummeret > 20Wgx2

Så sier den:

NEC LCD20WGX2 (widescreen) har et 20 tommer 6 ms (g2g) S-IPS (LG.Philips LM201W01) panel.

 

edit: code isteden for quote, erre mulig as

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Min NEC 20WGX2 blir returnert til leverandøren nå

 

Jeg har samme problem som Ghost7 med baklys - i 3 av hjørnene. Dette kan sikkert skyldes en uheldig produksjon, men jeg ønsker ikke å få en ny tilbake.

 

Negative sider etter min mening:

- Blankt belegget gir mye refleksjoner også i mørkt rom.

- Lysstyrken - for meg som sitter i kjeller med lite vinduer er lysstyrken et problem :cry: Må sette Brighness på 50 % for ikke å bli for sliten i øynene. Da begynner de fantastiske fargene å bli litt "vasket ut" i forhold til høyere brightness.

- Manglende Pivot - et savn da jeg jobber en del med bilder i "Portrait"

- Manglende høydejustering.

 

Bra ting med skjermen er etter min mening:

Farger

Lysstyrke (hadde vært perfekt om rommet hadde mye vinduer og jeg brukte den mest på dagtid

Innsynsvinkel

Design - jeg syntes den er lekker med tynne sølvkanter og knappende markert på undersiden.

 

Noen som har brukt både DELLs og NECs 20'' WS og kan gi en sammenligning?

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg kjøpt skjermen. Den ankom i dag og...

 

... jeg ble skuffet. Mitt eksemplar har synlig baklys i alle 4 hjørnene, mest på venstre side. Det er ikke særlig merkbart i bruk, men synes godt i mørke bilder. :hrm:

 

Og overflaten er virkelig speilblank, er avhengig av at minst mulig lys faller direkte på skjermflaten eller på meg selv. Men det er ikke så mye verre enn en CRT, jeg kan leve med det, må bare holde strikt kontroll med rommets belysning.

 

Ellers synes jeg den er bare herlig. Jeg skal se om jeg får byttet den på garanti. Hvis NEC er halvparten så bra som mange vil ha det til, burde det gå greit.

Lenke til kommentar
Etter mye om og men har jeg kjøpt skjermen. Den ankom i dag og...

 

... jeg ble skuffet. Mitt eksemplar har synlig baklys i alle 4 hjørnene, mest på venstre side. Det er ikke særlig merkbart i bruk, men synes godt i mørke bilder. :hrm:

 

Og overflaten er virkelig speilblank, er avhengig av at minst mulig lys faller direkte på skjermflaten eller på meg selv. Men det er ikke så mye verre enn en CRT, jeg kan leve med det, må bare holde strikt kontroll med rommets belysning.

 

Ellers synes jeg den er bare herlig. Jeg skal se om jeg får byttet den på garanti. Hvis NEC er halvparten så bra som mange vil ha det til, burde det gå greit.

5770195[/snapback]

 

Hvis du gir den en uke så kan det være alt baklyset er borte. Jeg har lest om MANGE som det har skjedd med med denne skjermen :yes: . Men ja, overflaten er speilblank...

 

EDIT: Jeg hadde også noe baklys i starten, men 90% er borte nå virker det som :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Huff og huff for en dårlig skjerm .... :) masse pixel feil. Nei vent, det var visst bare støvkorn! :D I alt 1 sort pixel og 1 grå pixel. Minimale problem med baklys. Refleksjon er heller ikke noe problem for min del.

 

Ellers må jeg si dette virker veldig lovende :) Text og nettlesning er veldig bra. Gaming i WOW er også veldig bra, men leter fortsatt etter den beste konfigurasjonen for skjermen. Hvis noen har noen hint, så si ifra :)

Lenke til kommentar
Huff og huff for en dårlig skjerm .... :) masse pixel feil. Nei vent, det var visst bare støvkorn! :D I alt 1 sort pixel og 1 grå pixel. Minimale problem med baklys. Refleksjon er heller ikke noe problem for min del.

 

Ellers må jeg si dette virker veldig lovende :) Text og nettlesning er veldig bra. Gaming i WOW er også veldig bra, men leter fortsatt etter den beste konfigurasjonen for skjermen. Hvis noen har noen hint, så si ifra :)

5772111[/snapback]

 

Du er en av de første jeg har hørt om med pikselfeil på denne skjermen :hmm:

Hvor er de plassert?

Lenke til kommentar
Du er en av de første jeg har hørt om med pikselfeil på denne skjermen :hmm:

Hvor er de plassert?

5772119[/snapback]

Sorte er ca i midten, sub-pixel feilen er ca i toppen til venstre.

 

Men støvkorna som klistrer seg på skjermen er dem som irriterer :)

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Min NEC 20WGX2 blir returnert til leverandøren nå

Jeg har samme problem som Ghost7 med baklys - i 3 av hjørnene. 

Bestilte ny PC fra Dell i dag.

Bytter derfor ut NEC skjermen med en

Dell 24" 2405FPW Wide UltraSharp™

Klarte å prute den ned til kr 6.500. Da var det ikke mye å lure på...

 

Ååååå som jeg gleder meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Sorte er ca i midten, sub-pixel feilen er ca i toppen til venstre.

5772138[/snapback]

http://www.necdisplay.com/protectyourimage/quality.htm

All NEC Display Solutions monitors have a zero whole pixel defect policy and adhere to the ISO 13406-2 standard. Any module that has three adjacent sub-pixels (whole pixel) in any order is considered non-ISO 13406-2 and defective and will not be used in our products.

Altså kan du få byttet om du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...