Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc, den skal være billig OG bra!


Anbefalte innlegg

Da kan man le litt med seg selv og tenke; går det virkelig an å kombinere disse to faktorene? Vanligvis er de ganske omvendt proposjonale men med trår man litt forsiktig frem må man vel kunne finne noe brukbart.

 

Jeg har kommet frem til denne, som jeg skal bruke til spill, internett og musikk:

 

Intel Pentium 4 506 2.6GHz S-775 533MHz 1M Boxed "Prescott" EM64-T

MSI 915P COMBO2-F Mainboard S-775 Intel 915P ATX PCI-E Audio GbLAN SATA

1024 MB (2x512MB) Geil DDR2 PC4300 533MHz Value BGA Kingston memory

Geforce 7800 GT 256MB PCIe 256MB GDDR3/VIVO/Dual DVI/TV-out/SLI

Samsung DVD Recorder +R/+RW -R/-RW 12X/8X/4X/4X/40X/24XClub3DEt eller anna trådløst nettverkskort DWL-G510 PCI Bus 802.11g WirelessScorpio 868 Blue Midi Tower (kabinett)

Thermaltake W0069 W/PFC 430W TR2 Black ATX powersup.

Seagate 80 GB HDD 7200 SATA

LG 19" LCD 1915SS monitor

Trådløst tastatur og mus

 

Er det noen som vet om det hovedkortet der er noe å satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp heller AMD Socket 939 til ditt formål. ;) Men da må du seff også ha nytt hovedkort.

5538350[/snapback]

 

Hele maskinen blir ca 1200 kr dyrere av dette. Siden det fantes deler på lagersalg på psdata som hadde et passe hovedkort. Hva om jeg bytter ut CPU og velger en P4 3.00 Ghz?

Lenke til kommentar
Kjøp heller AMD Socket 939 til ditt formål. ;) Men da må du seff også ha nytt hovedkort.

5538350[/snapback]

 

Hele maskinen blir ca 1200 kr dyrere av dette. Siden det fantes deler på lagersalg på psdata som hadde et passe hovedkort. Hva om jeg bytter ut CPU og velger en P4 3.00 Ghz?

5538355[/snapback]

 

 

Betalte 8.700 for alt eks frakt

Lenke til kommentar
Kjøp heller AMD Socket 939 til ditt formål. ;) Men da må du seff også ha nytt hovedkort.

5538350[/snapback]

 

Hele maskinen blir ca 1200 kr dyrere av dette. Siden det fantes deler på lagersalg på psdata som hadde et passe hovedkort. Hva om jeg bytter ut CPU og velger en P4 3.00 Ghz?

5538355[/snapback]

 

 

Betalte 8.700 for alt eks frakt

5540490[/snapback]

 

 

Jeg kjøpte noen deler på lagersalg. Sempron blir dyrere i mitt tilfelle da. Er sempron å anbefale til spilling da?

Lenke til kommentar

En ting, har du tenkt å beholde dette systemet en stund fremover bør du satse på ett hovedkort som bygger på Intel brikkesett 945 eller nyere, eventuelt nvidia nforce4... 915 begynner vel så smått å bli gammeldags nå, eller tar jeg helt feil? Samtidig så er Intels 533MHz prosessorer veldig trege i forhold til de prosessorene som opererer på 800MHz eller mer.

Ser også at du har valgt deg en veldig liten harddisk, hva med å betale 200-300 mer så får du en harddisk på 250GB?

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble nesten den. Har maskinen her og den er bare helt KONGE! Mange stakkarer som er misunnelig. Har tilgjengjeld ikke penger til mat før neste stipend, men fikk noen kg hvetemel av en kompis så jeg kunne bake meg noen brød inntil videre! *kremt* nok om det, KAN faktisk bake brød, noe man MÅ kunne dersom man investerer i hardware i utide!

 

AMD64 XP3700+ med 1 MB cache ;) deili

2 x 512 MB PC3200 minne i dual channel

Et eller annet Abit SLI hovedkort med nForce 4

Point Of View 7800 GT 256 MB

Og så to disker da.

Lenke til kommentar
Er gjerne sånn det pleier å bli.

5718509[/snapback]

 

Jepp! Det pleier å bli sånn! Er ikke HELT nerd enda da;) men sikkert på god vei til å bli! Det er fet å sitte og spille pc da! Om man er interessert i PC skjønner jeg ikke vitsen i å la være å investere i PC.

 

Jeg har tenkt litt på følgende! Det er ikke så dyrt å ha pc egentlig! For en GOD pc med skjerm koster det ca 12.000 kr! Kun pcen trenger å byttes ut hvert år om man skal ha BRA utstyr! Vi sier pc koster 9.000 kr! Når du selger denne om et år får du antakeligvis kanskje 5.000 for den! Dermed blir vel bare kostnadene 4.000 kr året for å ha et BRA system! :) Skal du ha bærbar i tillegg må du naturligvis gjøre det samme, og slipper faktisk å tenke på skjerm!;)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt litt på følgende! Det er ikke så dyrt å ha pc egentlig! For en GOD pc med skjerm koster det ca 12.000 kr! Kun pcen trenger å byttes ut hvert år om man skal ha BRA utstyr! Vi sier pc koster 9.000 kr! Når du selger denne om et år får du antakeligvis kanskje 5.000 for den! Dermed blir vel bare kostnadene 4.000 kr året for å ha et BRA system! :) Skal du ha bærbar i tillegg må du naturligvis gjøre det samme, og slipper faktisk å tenke på skjerm!;)

5718886[/snapback]

 

Alternativt:

 

Minst verditap får du ved å kjøpe brukte deler og sette det sammen selv.

Etter et år kan du selge det som en komplett pc.

Jeg kan love deg at verditapet da blir minimalt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...