Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette Speedtouch 5x6 i "Bridge" mode.


Anbefalte innlegg

Jeg har fått bestilt ADSL2+ fra NGT til noen venninner, og holder nå på å sette det opp for dem. Planen er da å sette 516i-rutermodemet i bridge mode og Linksys wrt54gl til å ringe opp PPPoA.

 

Jeg flasha linksysen til dd-wrt firmware og fant ut at PPPoA ikke var støtta, så jeg må finne meg en annen løsning.

 

 

For å få speedtouchen til bridge-modus, bør jeg oppdatere firmware til nyeste før jeg legger inn den fila? :hmm:

 

Tror dere forresten NGT vil bytte til PPPoE hvis jeg ringer og spør? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått bestilt ADSL2+ fra NGT til noen venninner, og holder nå på å sette det opp for dem. Planen er da å sette 516i-rutermodemet i bridge mode og Linksys wrt54gl til å ringe opp PPPoA.

6898217[/snapback]

 

PPPoA må termineres i modemet, ergo vil du ikke finne reine routere med PPPoA.

Lenke til kommentar
Jeg har fått bestilt ADSL2+ fra NGT til noen venninner, og holder nå på å sette det opp for dem. Planen er da å sette 516i-rutermodemet i bridge mode og Linksys wrt54gl til å ringe opp PPPoA.

6898217[/snapback]

 

PPPoA må termineres i modemet, ergo vil du ikke finne reine routere med PPPoA.

6898573[/snapback]

 

Hva gjør jeg da? :)

Lenke til kommentar

har lenge forsøkt å få til dette, uten at jeg har tilstrekkelig peiling når web-interfacet ikke strekker til. genialt med opplasta .ini-fil

 

trenger jeg nyere firmware for å få til dette?

Produktnavn: SpeedTouch 5x6

Serienummer: 0528CHKG1

Programvareversjon: 5.3.2.6.0

Programvarevariant: BI

Versjon av Initielt Lasteprogram: 1.0.18

Produktkode: 3583756C

Navn på Kretskort: BANT-J

 

(antar firware'n min er "Programvareversjon"?)

har litt angst for firmware, har fått det for meg at jeg kan ødelegge ting... :)

 

sabohn, når du sier at man gå inn i ruteren med FTP, bruker du vanlig ftp-program da, mot adresse 10.0.0.1, eller hva?

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
har lenge forsøkt å få til dette, uten at jeg har tilstrekkelig peiling når web-interfacet ikke strekker til. genialt med opplasta .ini-fil

 

trenger jeg nyere firmware for å få til dette?

Produktnavn: SpeedTouch 5x6

Serienummer: 0528CHKG1

Programvareversjon: 5.3.2.6.0

Programvarevariant: BI

Versjon av Initielt Lasteprogram: 1.0.18

Produktkode: 3583756C

Navn på Kretskort: BANT-J

 

(antar firware'n min er "Programvareversjon"?)

har litt angst for firmware, har fått det for meg at jeg kan ødelegge ting... :)

 

sabohn, når du sier at man gå inn i ruteren med FTP, bruker du vanlig ftp-program da, mot adresse 10.0.0.1, eller hva?

6903341[/snapback]

 

NEi, du kan ikke benytte et FTP-program i og med de flese slike progra må ha en rotkatalog som er lesbar. Rotkatalogen på Speedtouch er ikke lesbar, du må bytte til dl-katalogen. denne er lesbar/skrivbar

 

Derfor: benytt FTP i windows ledetekst. Start-knappen, kjør , skriv cmd

du får da opp et terminalvindu (windows ledetekst)

 

skriv FTP 10.0.0.1

brukernavn

passord

(du er nå innlogget hvis bruker og pass er riktig)

skriv cd dl (for å skifte til dl-katalogen)

skriv bin (for å skifte til binær overføring)

skriv put <space/mellomrom> og dra filen du skal overføre inn i vinduet (user.ini)

trykk <enter>

etter overføring starter du modemet på nytt og det vil starte på din nye user.ini

 

Når det gjelder firmwareversjon så skal det holde med R5.3 ..... (som du alerede har)

Lenke til kommentar

ah, genialt.det så jo ut til å funke. har ikke turt å laste opp ini-fila enda, må kikke litt ekstra på den trådløse rutern min først, for å sjekke at jeg skjønner hvordan jeg for den til å koble seg opp.

 

har en Gigabyte-B49G (han fyren på mamoz.no mente det var en krute god ruter, jeg har nå mine tvil til tider). må vel inn her så vidt jeg kan skjønne (om jeg får til å legge til bildet):

 

post-30351-1158785033_thumb.jpg

 

vet det blir litt off topic i forhold til 5x6'en, men om du fatter hva som skal stå hvor her og gidder å skrible ned en liten notis om det, eventuelt på privaten til meg, så hadde det vært well appretiated (eller hvordan det nå skrives.....)

Lenke til kommentar

Hmmmm! Ser ut til å være en del kunnskaper hær ja!

 

Har brukt denne guiden for å sette

min Speedtouch 546i i bridge mode..

 

http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=154

 

Alt ser ut til å fungere ypperlig, bortsett fra VPN inn. (PPTP & IPsec)

 

Vet noen om vpn inn fungerer med ini fila til "sabohn"

 

Eventuelt hva slags kommandoer som må til for å få VPN inn til å fungere?

 

Har funnet en guide for dette for netopia router, men det er jo Thomson nå!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6840842

 

Ser ut som det må åpnes opp for en protokoll 47 (GRE)

 

:hmm:

 

AIH

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei alle sammen.

 

nå har jeg klart og fikse mitt problem, tenkte jeg kunne skrive det her sånn at andre med samme problemet kan dra nytte av det.

 

jeg har en speedtouch 546i v6 og en linksys WRT54GR. jeg ville at linksys skulle være den som styrte alt, at den skulle sitte med wan ip og den skulle styre NAT (porter) trodde dette skulle være vanskelig men det var det ikke. jeg har adsl2+ fra nextgentel og det blir brukt PPPoE. det du må gjøre hvis du ikke har gjort dette, er og sette på speedtouchen sånn at den aktiverer seg ( du kobler da opp ruteren på normal måte og venter til alle lysene lyser på speedtouchen), når dette er gjort så går du inn på speedtouchen via IExplorer, adressen til min var 10.0.0.1 her inne gikk jeg på bredbånd, var det vel det het. der har du DSL og en forbindelse til, på den ser du om du bruker PPPoE og du kan også se hva brukernavnet ditt er. brukernavnet skal begyne med P og ser ca sånn ut P300512. Passord = 8 siffret aktiveringsnummer. når du har funnet brukernavnet ditt, velger du å deaktivere forbindelsen (tror det stod koble ned eller noe lignende). nå kan du om du ikke har gjort det koble til den ruteren du vil skal styre WAN og lokal nettverket ditt i speedtouchen. gå inn på den via Iexplorer på linksysen min er det 192.168.1.1 men dette kan variere fra ruter til ruter. når du har kommet inn på ruteren så velger du setup.

 

på Internet Connection Type: velger du PPPoE

Brukernavn velger det du fant på speedtouchen

passordet : er det 8 siffrette aktiveringnummeret

hak av på Keep Alive.

 

nå kan du lagre de nye settingene. så kan du gå på status og se om du har fått wan ip eller ikke. dette funket fint fint for meg, håper det gjør det for deg også :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...