Gå til innhold

Lagerstatus Canon 100mm MACRO 2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp fra Hong Kong slik jeg gjorde. Da sparer du mva også siden de merker med lavere verdi på tollskjema (med mindre du ber de om å ikke gjøre det).

Du får den i løpet av få dager.

http://cgi.ebay.com/Canon-100mm-f2-8-EF-Ma...1QQcmdZViewItem

5536277[/snapback]

Betalte du vha Paypal?

5536827[/snapback]

 

Jada, Paypal fungere fint det. Så lenge du er "Verified Paypal Members ONLY".

Rett skal være rett, jeg brukte en annen tilsvarende Hong Kong-selger - men la link til velrenomerte HK Supplies siden de hadde objektivet inne.

Lenke til kommentar

Tror det er på vei ut i norske butikker nå. Vi fikk ihvertfall et par for et par dager siden.

 

Å kjøpe fra utlandet kan være greit, men vær klar over at om pakken blir borte, så får du kun igjen den prisen som faktisk står oppgitt som vareverdi... og den må være under 200 kroner for at det skal gå fraktfritt. Ikke helt lovlig er det heller... og enhver toller som tar en stikkprøve vet at slikt utstyr sjelden koster under 200 kroner, selv om det er brukt.

Lenke til kommentar
Tror det er på vei ut i norske butikker nå. Vi fikk ihvertfall et par for et par dager siden.

 

Å kjøpe fra utlandet kan være greit, men vær klar over at om pakken blir borte, så får du kun igjen den prisen som faktisk står oppgitt som vareverdi... og den må være under 200 kroner for at det skal gå fraktfritt. Ikke helt lovlig er det heller... og enhver toller som tar en stikkprøve vet at slikt utstyr sjelden koster under 200 kroner, selv om det er brukt.

5547372[/snapback]

 

Riktig som du sier at om den blir borte så er det summen på pakken som gjelder.

Praksisen til Hong K firma (som jeg har brukt) er at de merker tollverdi lik 1/3-1/4 av kjøpssummen. I mitt tilfelle var den merket med $190 og jeg fikk krav fra FedEx på i overkant av 300,- i ettertid for mva.

 

Når det gjelder lovligheten er det vel strengt tatt avsender som evt får problem siden det er de som har 'forfalsket' dokumentet, men i teorien kan nok en pakke bli stoppet inntil mottaker kommer med dokumentasjon. Men jeg har aldri opplevd at tollerene ikke godtar tolldeklarasjonen på mine godt over 100 forsendelser fra utlandet (med spenn i verdi fra en femtilapp og opptil over 12.000).

 

For å friske opp er regelen kr 1.000,- tollfritt fra privatperson som gave og fra firma er det toll på alt over kr 200.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...