Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Eviscerator's settet blir greit å få tak i

 

Men de 3 epics itemsa blir nok ikke alt for lett. Jeg har det jeg trenger for å både skaffe og lage. Men å komme seg opp til 400 LW kommer til å bli dyyrt. Eventuelt må jeg få noen andre til å lage det for meg inntil videre.

 

Mangler vel Eternal fire og Eternail Air, som jeg har tenkt å farme etter jeg gidder å lage middag.

 

Etter å ha prøvd lykken med å farme Crystallized Fire har jeg bestemt meg for å utsette det til i natt. Det var 6 level 80'er i området i Borean Thundra.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Noen som kunne forklart meg det med hit rating? Hvor mye skal jeg egentlig ha nå?

265, 310, 386?

 

Stemmer det han andre sier tidligere i tråden, men det er hvis man har en shadowpriest/boomkin i raidet. Selfbuffet trenger du 315 for å være poison capped.

 

Skal også nevnes at hit er ikke det samme som var det i TBC. Etter du har cappet specials (99hit), så er andre stats jevngode med hit. Etter 315 bør du kun satse på agi/ap/crit.

 

Er det forresten noen rogues her som ligger jevnt over 4k dps på bossfights?

Lå på 3800 på pathwerk i naxx10 man her om dagen, sikkert litt høyere i 25manns.

Men ettersom det jeg leser på wow-europe, så er det rogues som fint klarer overgå det med en god margin. Så, er det noen her som ligger så høyt oppe? Tips tas imot med takknemlighet :)

Lenke til kommentar

Jøss, det var sannelig mye. Jeg var nettop i en gruppe der jeg hadde rundt 1300 dps. Jeg tok desidert mest i gruppa, og hadde rundt 35% av skaden. Jeg er da 78, og resten av gruppa var fra 77-80.

 

Forrandrer det seg virkelig så mye på level 80?

 

Har nå fått eviscerator's "settet" på meg, og Trollwoven Girdle og Spaulders venter på meg til 80. Det samme gjør Ice Strikers Cloak og 2 stykk kjappe papirkuttere. Har enchanta det meste av gearet meg Heavy Borean Armor kit og har tatt 75 attackpower og 24 crit på leggingsa, og 116 attack power på wrist. Hver våpen har fått 50 attack power, da jeg ikke gidder å spandere på meg Abyss Crystallene på disse våpna. Fikk farmet det alle meste selv, kjøpte vel 4 Eternal Air og Frozen Orbsa, resten skaffa jeg selv.

 

Rester fra farminga ligger på AH til en verdi av oppunder 1000gull. Etter hva jeg har lest og fått med meg har Everquest 2 omtrent the samme systemet på 80 som Wow, skaffe seg bagdes for å kjøpe gear.

Lenke til kommentar
Forrige Patchwerk 25 mans fikk jeg 4700DPS som Mutilate 51/13/7. Ikke prøvd som combat ennå men skal neste reset.

 

Link til armory?

Kjører også samme 51/13/7, men skjønner ikke hvor jeg går galt.

HfB er alltid oppe, SnD er alltid oppe og rupture er oppe når energy tillater meg.

Har 3200ap, 324 hit og 31,86 crit %. Bør vel være nok til å ligge jevnt over 4k?

 

Et problem jeg er klar over er at jeg kjører trege daggere. Har to anarchy, noe som gjør at jeg ikke kan dra fordel av poison damage i den grad jeg ønsker.

 

EDIT: Og for å svare deg Neppe. Oss rogues er elendige i heroics og slikt siden mobs har for lite liv. Skal vi kunne presse ut noen damage må vi kunne sette opp våre rotasjoner og holde de oppe.

 

Vet ikke helt hvordan det er i heroics etter den nye forandringen med FoK da. Kan forestille meg det ble bedre.

Endret av Snikende-Sofa
Lenke til kommentar
Forrige Patchwerk 25 mans fikk jeg 4700DPS som Mutilate 51/13/7. Ikke prøvd som combat ennå men skal neste reset.

 

Link til armory?

Kjører også samme 51/13/7, men skjønner ikke hvor jeg går galt.

HfB er alltid oppe, SnD er alltid oppe og rupture er oppe når energy tillater meg.

Har 3200ap, 324 hit og 31,86 crit %. Bør vel være nok til å ligge jevnt over 4k?

 

Et problem jeg er klar over er at jeg kjører trege daggere. Har to anarchy, noe som gjør at jeg ikke kan dra fordel av poison damage i den grad jeg ønsker.

 

Greie stats de der ja, hvordan er expertice ratingen din? haste er og en viktig stat.. Jeg kan komme opp i 4k DPS på patchwerk. 3,3k AP, 230 Hit, 34%Crit

 

Bruker du noen gems med hit rating? i såfall bytt ut disse med AP eller agility gems. Etter 99 hit rating så er andre stats vært mer enn Hit dps wise. Seff betyr ikke det at du skal stoppe på 99 hit men etter det tallet skal du heller gå for andre gems, og så få mer hit rating items. Du trenger egentlig ikke mer enn ca 260 hit rating selvbuffet.

Jeg har rundt 200 nå, bruker da hit rating food i raids, men dette holder får meg. Ønsker meg mer da, men alt gearet jeg får er bare andre stats på:p irriterende!

Lenke til kommentar
Jøss, det var sannelig mye. Jeg var nettop i en gruppe der jeg hadde rundt 1300 dps. Jeg tok desidert mest i gruppa, og hadde rundt 35% av skaden. Jeg er da 78, og resten av gruppa var fra 77-80.

 

Forrandrer det seg virkelig så mye på level 80?

 

Har nå fått eviscerator's "settet" på meg, og Trollwoven Girdle og Spaulders venter på meg til 80. Det samme gjør Ice Strikers Cloak og 2 stykk kjappe papirkuttere. Har enchanta det meste av gearet meg Heavy Borean Armor kit og har tatt 75 attackpower og 24 crit på leggingsa, og 116 attack power på wrist. Hver våpen har fått 50 attack power, da jeg ikke gidder å spandere på meg Abyss Crystallene på disse våpna. Fikk farmet det alle meste selv, kjøpte vel 4 Eternal Air og Frozen Orbsa, resten skaffa jeg selv.

 

Rester fra farminga ligger på AH til en verdi av oppunder 1000gull. Etter hva jeg har lest og fått med meg har Everquest 2 omtrent the samme systemet på 80 som Wow, skaffe seg bagdes for å kjøpe gear.

 

Å kjøpe dyre enchants på våpen er ikke så særlig lurt i begynnelsen nei. Men vist ikke greater Planar essence og de TBC enchanting itemsa er så dyre så gå heller for mongoose. Den ligger nesten oppe med de beste WoTLK enchantene.

 

Skaff deg badges ja, eller emblem som de heter. Gå først for trinketen (80 crit rating, Sjanse å proce 1000 AP) som er veldig god og holder veldig lenge:)

 

Hugs å skaff deg Rep tarbards. Wyrmrest accord(http://www.wowhead.com/?faction=1091), Argent Crusade(http://www.wowhead.com/?achievement=947) og Knights of the Ebon Blade (http://www.wowhead.com/?faction=1098). Anbefaler å gå Argent Crusade først siden de bootsa har mye hit rating. Chest kan du lett få fra AN heroic, og den er best ingame før Naxx.

Lenke til kommentar

Har ingen gems/enchants for å øke hit, men siden jeg wielder 2 Anarchy får jeg nesten 60hit bare derfra. Har 267 haste, og expertise ratingen er lik null :p

 

Skal det være nok til å skille 1000dps mellom meg og andre rogues derimot? Har et par slack gems, men staten min er jo fortsatt brukbar. Hadde trodd jeg hadde en eller annen feil i spillestilen min som gjorde hemmet meg.

Lenke til kommentar

Gi meg hele rotationen din da?

Du burde få opp expertice ratingen litt, kan bruke noen gems på dette.

 

Og å bruke 2X 1.8 speeds daggers er ikke bra. Hva bruker de andre roguene? Du kan bruke Anarchy i Offhand, men vist du ikke har tilgang til å få en raskere fra raids snart så kjøp en Librarian's Paper Cutter som du kan bruke i Main hand. Så ta IP på denne.

Lenke til kommentar

Dps for rogues har alltid vært og vil fortsatt bli (til min store irritasjon) veldig avhengig av buffs fra raidet. Du som lurer på hva du gjør galt, last ned spreadsheet og plott inn alt av info som er nødvendig.

 

Med mindre ikke de andre roguene massivt utgearer deg så gjør du noe galt med rotasjonen din. Det jeg vet at nybegynnere ofte gjør feil (meg inkludert til tider) er å være litt for ivrig med å få ut energy. Med mindre du ikke ser at du vil cappe 100/110, pool energy.

Det er mye å hente ved og refreshe Hunger for Blood så seint som mulig, dvs ideelt sett rundt 1-2 sec på duration. Husk at om du misser en rotation, hfb, rupture eller slice&dice faller, så har du allerede tapt dps for den fighten.

Lenke til kommentar

Hallo, jeg har i lengre tid fundert på å levle opp en rouge, og siden jeg svømmer over av EoH og stonekeeper's shards så tenkte jeg å lette levlinga med å kjøpe noe av dette Binds to Account gearet som skalerer ettersom jeg dinger.

 

Siden jeg har liten til ingen greie på hvodan man gearer en rogue tenkte jeg og spørre dere som (burde) ha litt greie på dette.

 

Av våpen har jeg funnet fire muligheter:

Daggers:

Balanced Heartseeker EoH

Sharpened Scarlet Kris Shard

 

Swords:

Venerable Dal'Rend's Sacred Charge EoH

Battleworn Thrash Blade Shard

 

Noen innspill på hvordan kombinasjon av disse som vil være "best" (vil bare spise opp mobs fortest mulig ;)).

Lenke til kommentar

Hanzi kunne du forklart meg litt om viktigheten av hit rating? Har nå så lavt som 55 Hit Rating, og jeg føler d et er LANGT under hva jeg burde ligge på. Nå må jo selvfølgelig ringer, neck, trinkets byttes ut. Da er det vel mulig å hente inn en god del Hit rating der mot tapet av crit rating. Har nå i underkant av 2000 AP og 28% crit.

Lenke til kommentar

Jeg levlet nesten utelukket i instancer, så var veldig godt utstyrt. Hadde opp under 200hit når jeg dinget 80, og kravlet opp til 390 før jeg begynte å stacke andre stats som crit/ap/agi. Ligger nå på 250hit, 3500AP og 31% crit. (combat)

 

Drar av helt vill trash dps nå etter patchen, rundt 5500 på sartharion trash. Var litt morsomt å ligge øverst på trash dps :p

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar

Neppe: Som sagt tidligere:

 

Hit er den beste staten (dvs i mengdene som finnes i gems/food/elixir) for Mutilate opp til poison hit cap. Hvis du har shadowpriest eller boomkin i raidet så er dette 237. Hvis du ikke har shadowpriest ellre boomkin i raidet er det 315. Over dette så er AP/Agi bedre enn hit.

 

For combat så er AP/Agi bedre enn hit, selv UNDER specials cappen på 99.

 

Mer her:

http://elitistjerks.com/f78/t37183-pocket_guide_wotlk/

Lenke til kommentar

Det er poison hitcappen ja. Dette er da en spell så går på spell hitcappen som casters har, eller alle som har spells:) Eller du kan si det slik at vist du får 315 hit så kan du ikke misse på poisons.

 

Yellow hit cap er som sagt på 99, og white på 8%? er jeg ganske sikker på. Men som sagt er det lurt å få poison hitcap, eller vertfall opp mot den. 260-280 burde holde. Er jo litt lavere for heroic mobs enn bosser i Naxx. I raid har du som regel en Boomkin druid/ Spriest. Hit rating blir da den viktigste staten for alle dps classes, som vil gi mer ut dps wise enn hva andre stats vil når du er under capen.

 

Du har ikke så mye nå nei men det som gjelder pleier å vere for raid bosser, du trenger ikke fult så mye for heroics/ normal dungeons. Men du må vertfall få mer hit rating enn du har nå:) Ser at du har 28% crit nå og det er en del når du har bare 2k AP, så lite hit. Så prøv å få bytta ut litt crit gear med hit vertfall:)

Lenke til kommentar

Hit cap er den samme uansett spec, og det er bare å glemme og nå hardcap. Sikt mot 237, som er det du trenger gitt Imp FF/Misery, noe ethvert 25 man i alle fall burde få med seg. Etter det går EP for hit ned drastisk, selv før. Gem så for AP/AGI. Med andre ord så har du altfor mye hit og kan trygt bytte ut gear.

 

Om du vil ha mer in-deepth forklaring, ta en titt på Pocket Guide to WOTLK

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...