Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spørsmål: envenom eller eviscerate?

 

er mutilate > sub specca level 62 and rising, satt og lurte på hva som er best? envenom eller eviscerate... med tanke på at jeg mister dot'en fra deadly jeg får ikke crippeling siden jeg ikke bruker instant, alikevel så har envenom mer dammage, men på den andre siden så får jeg endel dammage av instant proccs når jeg bruker evisc, føler og at evisc. bommer mer en envenom, akkurat nå lener jeg meg mot bruk av eviscerate altså... noen som har noe inngående forskning?

 

regnestykket er ca sånn

 

mobben dør på 3-8-9 seukunder, evisc hitter for rund 800, critter for ca 16-1700 (2k på lav armor mobs) jeg får en rundt 4-5-6 instant proccs som utgjør ca 600 dammage,

 

envenom hitter for 900, critter ca 2k jeg mister ca 600 dammage fra instant med får litt fra deadly ticks, ca 4-600 avhengig av flaksen med procs og hurtigheten på combo points.

 

kansje instant - evisc mot mobs som løper (crippelig talent) og deadly - envenom mot andre?

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Noen lvl 80 rogues der ute? Har jo tenkt til å levle roguen i advent når skolen er over, og titter litt på daggerbuild (noe som gjør rogues til ekte rogues :p) i muti-treet hovedsaklig.

 

Builden jeg har tenkt meg er basert på backstab dmg, noe som forklarer hvorfor jeg har satt 20 points i combat treet og 5 points i sub treet.

Slik jeg ser det er de 2 siste talentsa i muti helt ubrukelig for PvE fordi svært lite hamstrer deg, og det å holde S&D gående er ca 0 problem fra før av.

Men Backstab og S&D glyph tror jeg det skal gå som smurt!

 

Noen som har prøvd noe lignende?

Lenke til kommentar

Med hovedsaklig ZA + S4 gear er muti rett og slett litt vanskelig å kontrollere i pve. I guildruns er tank heldig om han rekker 1-2 sunders før dps begynner, og dobbel muticrit (3,5k) er fint for å ta aggro. ;)

 

Jeg har ennå ikke sett noen med backstab siden MC/BWL-dagene, men er nysgjerrig på dmg der siden det er kommet mange talents som gir +dmg.

 

Har sviktet min gamle dagger-policy lvl 73-75 nå, trengte å prøve litt forskjellige spec + avveksling. Så nå er jeg combat swords. Mindre aktivt (kjedeligere ja), men greit for å nuke ned alt som er immune mot stuns etc.

Lenke til kommentar

levler mutilate jeg og, går lekende lett, ekstremt sjelden jeg dør og dreper veldig fort, samtidig som pvp er en lek, untatt DK's de kan være et helvette uten like :( men går 70-80% av gangene ned, vel og merke om jeg får starter :p

 

EDIT: 3300 ambush på en priest her nå, og jeg får ny ambush skill neste level (er 67 atm) han døde så fort at jeg bare satt og lo etterpå :p mutilate rekord ligger på ca 2k så det skåtter ikke på dammage nei :D

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjapt spørsmål. Hvordan synes dere at rogue er å spille på 80 i pve nå?

Må bare sjekke siden denne tråden virker rimelig død.

 

Personelig er jeg fornøyd med min, og dps ser ut til å være bra i forhold til andre klasser.

Er combat swords.

 

Dritt. Utrolige hauger av leather-items er items med haugevis av spirit og spelldamage. Vanskelig å geare opp, så sant du ikke driter gull til å crafte i hytt å gevær.

I 5mann instancer rekker jeg ikke bygge opp nok Combo Points til å få noe delt ut noe skikkelig damage, fordi mobs dør alt for fort. Samme gjelder forsåvidt for 10mann instancer og. På trash kan jeg gjøre /sit å gjøre mer nytte for meg.

Endret av wise™
Lenke til kommentar

Som Wise nevner, så sliter jeg med kortvarige mobs.

Har en muti pve build, men det blir problematisk med rotasjoner når moben dør lenge før noe slikt får noen effekt.

 

Har lest litt på www.wow-europe.com også, og der ser det ut som om vi sliter på singletarget dps også. De aller fleste pure dps klasser drar forbi oss, og de tilbyr mye raid utility i tillegg.

 

Men det skal sies det samme skjedden i starten av tbc. Oss roguer scaler veldig bra med gear, i tillegg til noen buffs så kommer vi til å nå høyt igjen snart. :)

Lenke til kommentar

Problemet er bare det at det er minimalt med gear der ute, og det som dropper må vi dele med de fleste andre klasser! Jeg beklager for alle som skulle lese hva som kommer under, dette er undertrykte følelser som har bygget seg opp siden release og nå MÅ det ut!

 

Problemene!

GEAR!

Leather: Det meste er spellpower, og når det en gang hver fullmåne dropper noe annet så har du en feraldrood å rulle mot. Sannheten er at jeg er glad for å ha drooden med siden LotP er en god dpsøkning, men likevel. At DK ble lagt til på vår token er helt horribelt, selv om vår token har en litt høyere droprate!

Ringer: Jeg vet om 4 dps ringer i raid som dropper, 2 av disse er str basert, og av de to resterende er det bare en med hit. Warriors, DK, droodtanks ruller på str baserte ringer, og de samme + hunters ruller på agi ringer. GØY!

Daggers (ekke akkurat mange fist/swords heller): Det er ETT verdig våpen å få utenfor raids, og det er The Fleshshaper fra HoS. HoS er et mareritt å få PuG til siden eventen med Bronzebeard er mye lettere om du har god AoE! I tillegg er det en 1.8 dagger og den dropper aldri. I naxx er det en PvE dagger på 10 man, og det er trash drop. På 25man er det en dagger fra gluth/anub (lavere drop på sistenevnte), som jeg enda ikke har sett droppe på mitt tredje run. De resterende er 1.8 daggers og dropper fra KZ eller annet bajs.

 

Generelt mangel på hit: Jeg forventer ikke akkurat at gearet nå i byrjan skal gi oss alt vi vil ha, men mangelen på hit selv på T7 er merkbar. Det er null problem å skaffe seg den hitten man trenger(poisoncap), men problemet er at tradeoffen mot spesielt crit er enorm og veldig kjip med muti build. Et annet problem er den generelle ignoransen fra andre klasser som enten ikke har peiling på rogues eller har en personlig vendetta mot klassen pga at vi er en god pvp klasse! Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått slengt i trynet "Why bring your 3k AP when I can bring a hunter with 4k?", når jeg har gjort mitt for å få hitcap. Nå er jo sannheten at likevel blir jeg knust av hunters, og de er ikke akkurat de eneste heller!

 

AoE mangel / for liten hp på trash: Dette var nevnt over, og jeg begynner å bli dønn lei. Klarer maks å bryte 2k dps i 5man, og da skal 5mannen være givende for en Rogue (droodtank, shammydps, retpala&holypala etc). Selv da takket være AoE så blir man totalt knust av absolutt alle andre klasser. Selvfølgelig, folk som er svært undergearet eller ikke har peiling kan man sveipe gulvet med, men folk som har peiling og lik gearlvl er man ikke i nærheten av. Fan of Knives er rett og slett som å bli spyttet i trynet. Joooooda, CB+FoK hvert 3 minutt på en haug mobs er en smule gøy, men uhyre ineffektivt. Selv om FoK blir kuttet på i cooldown og daggers normalized, så ser jeg ikke akkurat for meg den store frelselsen.

 

Mengden arbeid investert: Jeg irriterer meg grønn av å bli balleknust av hunters og mages, som spammer EN knapp. Enhver hunter med respekt for seg selv har en steadyshot macro, i alle fall de jeg kjenner til. Jeg prøver ikke å såre noen nå, og siden jeg har spilt både hunter og mage tidligere så vet jeg at det er mer enn som så til klassen, men akkurat nå i PvE er det ikke mer som skal til. Så har du rogue som er nå den størte RNG helvette på lenge. For maks dps så er nok alle enige i at man tøyer strikken så mye som mulig på f.eks refresh på HfB. Problemet er at faller den, så har du vips mistet 100dps på den fighten. Legg inn meleetraps (whirlwinds etc) vips så er en rotasjon ødelagt. Så har du ranged dps som bare står der og er upåvirket.

 

Hva som må forandres

- Scaling: I TBC scalet vi enormt bra med gear, men det virker nå som alle andre også gjør dette. Legg til bedre tilgjengelighet på gear og mye mindre konkurranse og du har allerede rogues i minus.

- Mindre RNG: At Ruthlessness ikke er 100% med 3/3 er for meg et mysterium. Har flere beefs med RNG, men denne er det som klør mest!

- Buff av DMG som IKKE påvirker PvP: Her er det de fleste andre klasser protesterer mest, og jeg forstår den. Samtidig er det en smule hyklerisk å se klasser som Pala og DK komme med bs, men pytt. Det jeg kunne tenke meg er at Deadlypoison stacker til 10. Ikke bare vil det være enklere å få ut envenoms, men takket være RNG så slipper du mutilates mot target uten poison. Envenom vil selvfølgelig fortsatt bruke 5 stacks max. I tillegg kunne de gjerne gitt oss en måte å mitigere glancing, som en kompensasjon på 10% armor buffen. Andre klasser som ble påvirket av dette er langt over oss, så jeg ser null problem i at vi får et bein kastet mot oss.

 

Om DPS ikke økes eller AoE nevnt under, så må vi ha utility. Tricks of the trade er jeg faktisk fornøyd med, selv om veldig få merker den. Den lar meg starte tidligere på encounter og kan gi en (dog minimal) threatboost på AoE packs til tank. Problemet med den er at den hjelper ikke oss selv, og vi er en klasse som er sykt avhengig av andres buff for å gjøre god dps. Vil gjerne se at vi får +15%dmg selv, evt at den kan glyphes slik at vi får +15%dmg, men mister threatgen til target, slik at man kan samarbeide med en annen rogue for dmg f.eks.

 

Sist men ikke minst trenger vi enten bedre AoE eller en mening med den. Det jeg kunne tenkt meg var at FoK garanterte OH poisonhit. Problemet at uten CD så er denne utrolig OP i PvP selv med 50 energy kostnad. I PvE kunne det derimot vært utnyttet til å påføre Deadly til neste mob slik at din første mutilate vil garantert være +50%, evt påføre crippling slik at man kan hjelpe med kiting f.eks.

 

/End Rant! :p

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål. Hvordan synes dere at rogue er å spille på 80 i pve nå?

Må bare sjekke siden denne tråden virker rimelig død.

 

Personelig er jeg fornøyd med min, og dps ser ut til å være bra i forhold til andre klasser.

Er combat swords.

 

Ikke veldig imponert.

I raids ligger jeg rundt 2.2-2.7k dps maks som combat swords (7/51/13.)

Nå har jeg ikke raidet allverden, for det meste kjørt archavon (10/25) og sartharion(10) pugs,

så jeg kan absolutt forbedre meg, men de som gjør mer skade en meg er på samme nivå,

og ifølge wws ser det ikke ut som vi scaler bedre enn andre klasser.

 

Får vel specce gimmicky jævla HaT for 25 manns naxx og utnytte den buggen for alt den er verd før det blir fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...