Gå til innhold

Inspiron 6000 + FanGUI. Spørsmål om RAM-temperatur


Lid/Ran

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sett meg "nødt" til å installere FanGUI som så mange andre på denne elles så utmerkede maskinen.

 

Vil jo imidlertid ikke ødelegge noe eller senke levetida på maskina drastisk, så jeg har et spørsmål ang temperaturer.

 

Regsitrerer at jeg nå med mine svært så moderate innstillinger (Low speed 38-47 grader, over dette High speed på vifta), kommer opp i det som i mine øyne ser ut som høye temperaturer på minnet. Opp i maksimalt 65 grader, men stort sett opp til 55 grader før vifta slår inn med lav hastighet på 47 (CPU) grader og drar minnetemperaturen ned i ca 48 grader til vifta skrur seg av igjen ved 38grader på CPU.

 

Spørsmålet er da: Hva er en trygg grense for arbeidstemperatur til minnet?

 

Og en ting til: Er det noen som vet om Dell har tenkt å gjøre noe i form av å komme med en ny BIOS som retter på dette vifteproblemet. Burde jo være en veldig smal sak å rette på. Når først vifta kommer i gang på høy hastighet så gir den seg jo ALDRI (Stillte meg i vinduet med pc og fikk CPU-temperaturen ned i 13 grader - vifta gikk for fullt...andre ganger ser det imidlertid ut til at den opptrer noe mer adekvat)

 

Mvh Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...