Gå til innhold

Hvilken vei skal HDD være?


kremt

Anbefalte innlegg

Lurer på om det har noe å si hvilken vei harddisken er montert eller henger i kabinettet. Har den vannrett nå, i o-ringer i DVD brønn, men tenkte å ta den ned til 3.5" brønn og henge den vertikalt ved hjelp av 4 o-ringer totalt. Da blir den altså hengende vertikalt. Planen er å ta 2 o-ringer tvers over i brønnene, og så montere o-ringene som harddisken er i, i disse igjen, og til slutt stramme opp med strips i bunnen på et vis slik at HDD sitter stramt. Problemet slik det er montert nå, er at HDD er full av støv, og at den ikke får frisk luft over seg, men oppvarmet luft, slik at den er på 35-40 grader, stort sett. Når jeg tar den i 3.5" brønn, kan jeg sette en vifte til å blåse kaldt innover den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å ha en vifte foran den som blåser inn kald luft på den, isteden for slik som det er nå, den henger under DVD-brenneren med en 80 vifte på full guffe som resirkulerer luften inne i kabinettet, slik at til vanlig så er harddisken varmere enn CPU, som er kjølt med AMD Boxed!

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å ha en vifte foran den som blåser inn kald luft på den, isteden for slik som det er nå, den henger under DVD-brenneren med en 80 vifte på full guffe som resirkulerer luften inne i kabinettet, slik at til vanlig så er harddisken varmere enn CPU, som er kjølt med AMD Boxed!

5523277[/snapback]

 

Da får du klokke den AMDen din så skal nok den boxed kjølinga komme til kort...

Min AMD 3800+ X2@2,5GHz ville ha bedre kjøling. Ved full load på begge kjernene ligger den på 51 grader +/-.

 

Lykke til med kjøling av hdd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...