Gå til innhold

Tips og triks i Counter-Strike 1.6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nettopp begynt å spille Counter-Strike 1.6, har selvfølgelig glemt alle komandoer som skal skrives i consolen. Hadde vært supert om noen hadde tips eller triks generelt i spillet. Spiller for det meste public. Lurer også på hvordan man kan se hele hitboxen til personene, har hørt dette går ann. Og hvordan kan man skifte fort mellom våpene med tastene 1, 2 og 3, hva må skrives i console?

Takker for alle svar :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

mithrandir, har slev ikke brukt CPL GUI på lenge, men den .exe filen var helt hardbarska, den nektet å finne config.cfg eller noen av de andre filene som den skal skrive i.

Edit: .Zip fila var heller ikke noe å skryte av, den var et rot, med en ekstra zip fil, som det ikke var forklaring for.

Edit2: Atpå, så presterte den å legge inn en fil i registeret mitt, som satt skjerm-oppløsning til noe som var mindre enn 1600x1200 (det bruker jeg i deskop, bruker 800x600 i cs)

og som satt 32bit(noe jeg ikke vil ha, du skjønner fort hvorfor vis du sitter med GF2)

Edit3: Får jo ikke et frag med den drit cpl guien jo, har forandre settings og alt, men den suger, ÆSJ!

Endret av Patrick.M
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om, det er én .exe fil i zip filen. Jeg har spillt CS i mange år, og pleide å tweake configen osv. men jeg har funnet ut du burde bare bruke CS GUI og ikke fikse annet enn du kan i options. Hvis du en gang blir god og skal på LAN osv. så er det like greit å være vandt til å spille med settings som er lov. CPL GUI gjør ikke at du får mye dårligere aim osv. Det føles kanskje litt annerledes i starten men det er det beste. Jeg regner med at du kjører på 100Hz i CS? Hvis ikke må du gjøre dette, da det blir mye bedre. Hvis du har høy sens nå, kan du også prøve å stille den ned, det kan gjøre at du får bedre aim. I tillegg må du se på andre og lære hvordan våpnene skal håndteres - hvordan du burster og når du skal spraye osv. og skaffe deg litt playing IQ.

Skrevet (endret)

RxJ0n : Tror det er cl_radartype 1

Mine tips er:

-Aldri spring med kniv. Dersom noen står rundt hjørnet å venter på deg har du ikke sjangs til å ta de.

-Skal du bruke granat bør du ikke ta den frem før du skal kaste den og da altså kaste den med en gang. Å stå og vente med granat i hånda er aldri en god ide.

-Ikke ta frem granater som første mann i en lang rekke. Dersom noen hopper frem står du for det første i veien for de bak deg, du kan ikke skyte tilbake og i det du mister granaten når du dør vil du flashe/skade de bak deg.

-Gå langsiden rundt hjørner.

-Sikt alltid i hodehøyde akkurat på kanten av hjørner og kanter hvor noen kan komme rundt.

-Lær deg å bruke radar. Merk deg også navnene til personer i det de går fra spawn (public) slik at når noen dør vet du hvor de døde. Når noen kaster granater eller bruker radio-messages bør du også se på nick og radar og merke deg hvor personen er.

-Aldri flash med mindre du skal utnytte situasjonen. Å kaste flash og ikke gå på eller trekke deg gir deg ingen fordeler, men gjør deg selv sårbar i det du tar bort våpenet.

-Kun bruk AK/Colt. Har du ikke råd kjøper du en HE og følger med bak resten av lagspillerene. I det en dør kaster du HE og tar hans våpen.

-Ikke gå på rekke bak medspillere. Dersom dere beveger dere ned en gang og spilleren forran deg går på høyre siden bør du gå på venstre. Hold også alltid 4-5 meter avstand til andre medspillere for å forhindre at begge blir truffet av HE/flash/spray og forhindre block.

rate 20000-25000

cl_cmdrate 80-101

cl_updaterate 80-101

hud_centerid 1

cl_radartype 1

net_graph 3

net_graphpos 400 (finn den du liker best)

3x adjust_crosshair gir deg gult sikte

bind "q" "lastinv;slot10" <- Tar bort menyer som kan komme i veien

bind "F1" "mp5;primammo;vesthelm"

bind "F2" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm"

bind "F3" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm;hegren;flash;flash;defuser"

bind "ALT" "buyammo1;buyammo1;buyammo1;buyammo2;buyammo2;buyammo2"

cl_crosshair_size "small"

cl_dynamiccrosshair "0"

fps_max "101" <- Har du CRT skjerm bør du sette vertikal frekvens til 100Hz med v_sync på. Greier ikke din CRT skjerm det eller du har LCD skjerm skrur du av v_sync.

setinfo _vgui_menus 0

Jeg vil også anbefale at du legger dette inn i config.cfg som ligger i cstrike mappa og så skrivebeskytte den filen.

EDIT: Dersom du bruker Win XP bør du legge inn dette inn under "Launch options" i egenskaper for Counterstrike i "Games" på steam-menyen for å skru av museakselerasjon. (som du også bør skru av i kontrollpanelet for mus)

-noforcemparms -noforcemaccel

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet
Mine tips er:

-Aldri spring med kniv. Dersom noen står rundt hjørnet å venter på deg har du ikke sjangs til å ta de.

-Skal du bruke granat bør du ikke ta den frem før du skal kaste den og da altså kaste den med en gang. Å stå og vente med granat i hånda er aldri en god ide.

-Ikke ta frem granater som første mann i en lang rekke. Dersom noen hopper frem står du for det første i veien for de bak deg, du kan ikke skyte tilbake og i det du mister granaten når du dør vil du flashe/skade de bak deg.

-Gå langsiden rundt hjørner.

-Sikt alltid i hodehøyde akkurat på kanten av hjørner og kanter hvor noen kan komme rundt.

5510109[/snapback]

To stikkord; Lyd og reaksjon ;)
Skrevet

Hvis han ikke begynner med config tweaks vil han aldri treffe noe bra. CPLGUI er faktisk utdatert hvis du tar en titt på CPL forumene. Dessuten er det beregnet på LAN og ikke online play.

Skrevet

Joda, men så har vel ikke en quickbuy-bind så mye med aim å gjøre

Pointet mitt var at JohnDoe sa at han skulle KUN bruke Colt/Ak, men så ber han om at nybegynneren skal binde quickbuy til MP5 Oo

Skrevet
JohnDoe, vis du mener nybegynneren bare skal bruke Colt og Ak, så lurer jeg på hvorfor du har sagt at han skal binde Mp5 på F1 :)

5511100[/snapback]

Grunnen er at dersom du vinner gunround i en CW kjøper du MP5 i andre runde og da er det greit å ha bindet det. Men public bruker du bare AK/Colt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...