Mr_Tiger Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hei, Jeg har en nokia n70. Når jeg åpner ting eller skal inn i de forskjellige menyene går alt så treigt. Er det noen andre som har dette problemet..evt. hva kan jeg gjør for å rette opp i dette problemet?
pologutt Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Det er vel et velkjent problem på n70 at prosessoren er kraftig underdimensjonert i forhold til det som kreves. Dette står også i uttallige tester. Dessverre er det lite du selv kan gjøre med dette, unntatt å leve med det, og lagre minst mulig på telefonen.
smoker2 Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hei Kan du definere hva du synes er tregt?Hos meg så er det bare når du skal åpne galleri at det tar ca.3 sekunder ellers så tar det ca.1 sekund og synes du det er tregt?
Mr_Tiger Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Skrevet 26. januar 2006 for å åpne galleri tar det ca 8 sek, og for å gå vidre til bilder/videoer tar det 6-7sek til...Jeg har ikke så veldig mange bilder der heller..38
pologutt Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Det ryktes jo at blant annet hastigheten varierer med ulike versjoner av telefonen. Husker ikke helt hvordan de var, men n70-1 og n70-5, eller noe sånt. Mulig jeg tar feil. Det hevdes likevel at disse versjonene har ulik hastighet når det gjelder menyer osv.
Eulogy Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Eneste som er treigt her i gården er når man slår på telefon og når jeg skal inn i galleriet. Har N70-1.
tbone Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Min var også sinnsykt treg, problemet er løst ved å selge telefonen og bestille 6280 ;-)
marius16 Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Det er vel det nokia har sliti med på mange av de nyere tlf? jeg hadde en nokia 3230 og er utrolig sjokkert over hvor treg den faktisk er altså, spessielt i gallere, eller vis jeg skriver sms samtidig som jeg motar sms så henger den seg osv... utrolig dårlig av nokia...
Eulogy Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Jeg har hatt 3230. Og jeg må si at N70 er en god del raskere. Husk at de telefonene som har symbian, pleier som regel å være litt treige.
tbone Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 voksent svar...tulling 5510020[/snapback] Okei, og hva er så problemet ditt? Pms kanskje?Og du mener ditt svar er voksent ? Til opplysning så var jeg faktisk så lei tregheten at jeg solgte den! Så lenge jeg bare bruker telefonen til SMS/MMS, WAP og tlf så er det bare tull med Symbian. Voksent nok for deg nå?
Mr_Tiger Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 voksent svar...tulling 5510020[/snapback] Okei, og hva er så problemet ditt? Pms kanskje?Og du mener ditt svar er voksent ? Til opplysning så var jeg faktisk så lei tregheten at jeg solgte den! Så lenge jeg bare bruker telefonen til SMS/MMS, WAP og tlf så er det bare tull med Symbian. Voksent nok for deg nå? 5526727[/snapback] Det var et bedre svar.
remerserr Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Og så slutter vi med denne kranglingen og holder oss on-topic. -- Dere snakker om N70 og 3230. Husk at disse er Symbian telefoner som har mange flere muligheter enn andre telefoner - men samtidig er også operativsystemet også tyngre i bruk og ergo er telefonene litt tregere. Når det kommer til N70 vs. 3230 så er N70 litt dyrere og det er dermed tenkelig, nesten logisk at den nok også inneholder litt flere deler fra "øverste hylle" (inkl. raskere prosessor)
Me04 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Ja, jeg har N70-1 og den er bare treg når man slår den på og når man skal inn på galleri! Ellers er den helt fin og jeg er helt fornøyd med den.
Stig-Arne Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 man kan ikke sammenligne en Symbian telefon med en "normal" telefon som f.eks K750 Skulle nokia puttet inn en raskere prosessor, så ville batteritiden blitt enda dårligere. Skulle de ha satt i ett kraftigere batteri, så hadde prisen økt. men tilbake til saken. Om du fyller minnet på telefonen så blir den sørpe treg, men om du heller lagrer bilder på minnekortet så vill du oppnå en bedre flyt, men litt tregere navigering i galeriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå