Gå til innhold

Win 2003 på fat32 og win xp på NTFS, problem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du velger FAT32 til windows 2003, (Hvad jeg ikke trodde kunne la seg gjøre) så mister du alle muligheter for sikkerhet i systemet. + også en del funksjoner.

Derutover, så kan FAT32 ikke lese NTFS, sånn at alt hvad du gjemmer av data på NTFS partitionen (XP), kan du ikke se når du er på FAT32.

 

Vil absolut anbefale deg å installere i NTFS på begge partitioner.

Under installasjonen av win2003, vil du få muligheten for å velge NTFS som filsystem.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Hvis du velger FAT32 til windows 2003, (Hvad jeg ikke trodde kunne la seg gjøre) så mister du alle muligheter for sikkerhet i systemet. + også en del funksjoner.

Derutover, så kan FAT32 ikke lese NTFS, sånn at alt hvad du gjemmer av data på NTFS partitionen (XP), kan du ikke se når du er på FAT32.

 

Vil absolut anbefale deg å installere i NTFS på begge partitioner.

Under installasjonen av win2003, vil du få muligheten for å velge NTFS som filsystem.

 

Hilsen tukols

5504658[/snapback]

 

Huh?

 

Hvorfor kan du ikke lese fra ntfs når partisjonen din er fat32.

Lenke til kommentar
Hvis du velger FAT32 til windows 2003, (Hvad jeg ikke trodde kunne la seg gjøre) så mister du alle muligheter for sikkerhet i systemet. + også en del funksjoner.

Derutover, så kan FAT32 ikke lese NTFS, sånn at alt hvad du gjemmer av data på NTFS partitionen (XP), kan du ikke se når du er på FAT32.

 

Vil absolut anbefale deg å installere i NTFS på begge partitioner.

Under installasjonen av win2003, vil du få muligheten for å velge NTFS som filsystem.

 

Hilsen tukols

5504658[/snapback]

 

Huh?

 

Hvorfor kan du ikke lese fra ntfs når partisjonen din er fat32.

5507558[/snapback]

 

Jo da, det kan du saktens. Fra NTFS til FAT32 går fint. Ingen problemer.

Men ikke fra FAT32 til NTFS som jeg skrev i innlegget.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Hvis du velger FAT32 til windows 2003, (Hvad jeg ikke trodde kunne la seg gjøre) så mister du alle muligheter for sikkerhet i systemet. + også en del funksjoner.

Derutover, så kan FAT32 ikke lese NTFS, sånn at alt hvad du gjemmer av data på NTFS partitionen (XP), kan du ikke se når du er på FAT32.

 

Vil absolut anbefale deg å installere i NTFS på begge partitioner.

Under installasjonen av win2003, vil du få muligheten for å velge NTFS som filsystem.

 

Hilsen tukols

5504658[/snapback]

 

Huh?

 

Hvorfor kan du ikke lese fra ntfs når partisjonen din er fat32.

5507558[/snapback]

 

Jo da, det kan du saktens. Fra NTFS til FAT32 går fint. Ingen problemer.

Men ikke fra FAT32 til NTFS som jeg skrev i innlegget.

 

Hilsen tukols

5507595[/snapback]

 

 

Etter hvordan jeg har forstått hvordan ting funker vil følgende oppsett funke:

 

* Du installerer windows på en Fat32 partisjon, og har en ntfs-partisjon i tillegg...

Da skal du kunne lese ntfs-partisjonen også.

 

*Du installerer windows på en ntfs-partisjon, og har en fat32 partisjon i tillegg;

Da skal du kunne lese fat32 partisjonen også.

 

Det jeg ikke forstår, er hva du mener ikke fungerer, og hvorfor det ikke skulle fungere..

Lenke til kommentar
Går det å endre på boot rekka, slik at det er XP som starter opp om man ikke gjør noen valg? Slik det er nå så er det 2003 servern som starter opp...

5513682[/snapback]

 

Se i boot.ini på boot partisjonen.

 

"default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS"

Det er denne som bestemmer hvem som skal bootes som default.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvis du højreklikker på denne computer, egenskaper, avansert, her klikker du på innstillinger for:Start og gjenoprettelse (oplysninger om systemstart og systemfeil og feilfinninger)

 

Her har du nå muligheten for å velge hvilken windows som skal være "standardoperativsystem".

Her står Win2003 server som standard.

Nå klikker du på "hakket" ut til højre her, og så kommer et "rullegardin" ned med de systemer du har installert, og så er det bare å klikke på xp. (Dette er den danske utgaven, men mon ikke det står noe som ligner på norsk)

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...