Gå til innhold

Hjelp til og finne en spesiell musikk "sjanger"


Northland

Anbefalte innlegg

Hm, har hørt en del sanger som er en slags type mixe sang. Kule rythmer og takter.

Her er en del eksempler så kanskje gjør d lettere og forstå hva jeg mener:

BT- Kimosabe

Linkin Park - Cure for the itch

Linkin Park - Session

Bass boy - I love big speakers

 

Linkin Park - Cure for the itch Er nok d beste eksempelet..

 

Det som jeg trenger hjelp til/lurer på er om noen som vet hva denne "sjangeren" heter, eventuelt om sanger som er lignene di jeg har nevnt. Helst siste nevnte. Har prøvd og finne grupper/artister som har lignene sanger uten resultat, siden jeg da ikke helt vett hva jeg skal lete etter :p Håper noen fatter hva slags type musikk jeg mener, og at noen vet om noe..

 

Takker for svar! :)

Endret av Street-gloW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis der kule takter du er på jakt etter så er det Meshuggah du bør høre på :p

(ikke at de ligner noe som helst på det du nevnte...)

 

Sjekk ut Apollo 440, Portishead, Prodigy og Venetian Snares. Ikke HELT likt det du nevner, men har litt av de samme trekkene.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Tips: Let etter gode band / artister, og gi blanke hva slags sjanger de spiller. Et ekte band har sin egen lyd, og spiller ikke kjedelig oppskrifts-sjanger.

5504700[/snapback]

Det at et band har særpreg gjør ikke at de ikke kan puttes i sjanger, fks Lamb of God kan helt klart kalles thrash-metal. Men man hører med en gang at det er det bandet, det er ingen som høres ut som det. Hvis man liker en sjanger så er det naturlig å lete mer i den da man gjerne kan like mer som er i den. Derimot å låse seg til en sjanger er helt tåpelig spør du meg...

Lenke til kommentar

Det er vell heller sånn at jeg syns det er kult og hørre på.. Er ikke snakk om å låse seg til sjangeren, men mer finne lignene musikk. Siden jeg da ikke vett om så mye, spør jeg om hjelp.. Men la meg si det sånn da, bare hør Linkin Park - Cure For The Itch, og si fra vis dere vett om lignene type musikk.. Mye av det dere har nevnt er er innom det jeg mener, så det er bra! :thumbup: Virker som om noen forstår hva jeg mener hvertfall :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...