Gå til innhold

problemer med x2(?) *Løst* :D:D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjer ikke kun i CS:Source, men i alt som bruker prosessor kraft, Need for speed, Colin mcrae, Battlefield 2 osv.

 

Men nå har jeg sendt returforespørsel på komplett.

 

TREDJE gangen jeg har fått et defekt hovedkort fra Komplett =(.. 3 av 3 ganger

 

Grunnen til at jeg tror det er hovedkortet er at jeg så en på nettet som hadde akkurat samme problemet, eneste felles nevner i systemet hans og mitt var nettopp hovedkortet

Lenke til kommentar
Det skjer ikke kun i CS:Source, men i alt som bruker prosessor kraft, Need for speed, Colin mcrae, Battlefield 2 osv.

 

Men nå har jeg sendt returforespørsel på komplett.

 

TREDJE gangen jeg har fått et defekt hovedkort fra Komplett =(.. 3 av 3 ganger

 

Grunnen til at jeg tror det er hovedkortet er at jeg så en på nettet som hadde akkurat samme problemet, eneste felles nevner i systemet hans og mitt var nettopp hovedkortet

5520147[/snapback]

 

Det er så liten sannsynlighet for å få 3 defekte hvedkort at jeg nesten avskriver hovedkortet som feilkilde basert på sannsynlighet.

 

Har du reinstallert xp etter at du fikk nytt system? Reinstall av CS:S? Oppdaterte drivere til chipset og skjermkort? Har du sjekka eventlog (hendelsesliste) i admintools på controlpanel?

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

ja... Jeg har innstalert XP flere ganger! har til og med prøvd med forskjellige XP versioner og!

 

Når det gjelder drivere har jeg prøvd både det som var med på CDen som fulgte med hovedkortet, og de nyeste som du får tak i på internett.

 

Jeg har innstalert AMD dual core driver + registery hotfix for dual core.

 

Og jeg har prøvd bortimot alle innstillingen i bios, prøvd med mere minne, prøvd med klokka cpu, prøvd med klokka minnet, prøvd med og uten cool 'n' quiet, jeg har prøvd absolut alt jeg har kommet på i det lille hodet mitt =)

 

Jeg kan ikke se noen annen løsning enn at det er feil på hovedkortet, uansett! hvis det er samma greia når jeg får tilbake hovedkortet sender jeg inn CPU, det er den andre tingen som muligens er defekt, men som jeg tviler på! siden den virker fint i en periode

før alt blir sirup

 

Skal jeg være helt ærlig så er jeg drit lei å prøve å få ting til å virke som det skal

:roll::cry:

Lenke til kommentar

http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ies=1&model=306

 

Version: 14

Released Date: 2005-11-30

File Size: 286 KB

Download Time (56K): 41.8 sec

Description:

Add new CPU support.

The function “FanEQ control” now works as intended when installed the CPU “Athlon64 3800+”.

BIOS compiled date: 11/11/2005

 

Var det denne biosen du opdaterte med? Den nevner jo faktisk nettop 3800.

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Oppdaterte til den fordi den nevnete 3800+... men til ingen nytte *sukk*

 

Jeg har gjort alt som er tenkelig.... så det må være en defekt del... mest sannsynlig hovedkortet. Jeg skal prøve å få testet cpuen min med et annet hovedkort, slik at jeg kan skjekke om det er cpu som er feilen

Endret av Bjørn Andreas
Lenke til kommentar

He-he............

Kjenner fornemmelsen.

Har bygget mange computere, og har faktisk aldrig hatt større problemer enn at de kunne fikses i løpet av kort tid.

 

Inntil jeg satte meg ned med nevøen for å bygge en til ham. Jeg klarte å brenne (bokstavlig) 2 hovedkort av, før jeg fant ut av at det var en overgang i frontdiodene i kabinettet. Det skulle ikke kunne la seg gjøre, men det røykla hele verkstedet mit to ganger.

Kabinettet står her ennå flere måneder senere, til skrekk og advarsel.

 

Jeg var flere dager om å komme meg over det. Har dog bygget 2 siden.........som ikke er brent av. Men må godt nok innrømme jeg var litt nervøs med den første.

 

Det er ikke det man blir sur................det er måten.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

juhu.. :D... jeg kan nå..etter 1 måned :blush: konstatere at det ikke er CPU som er problemet som jeg fryktet :).... Tviler sterkt på at det er hovedkortet og...

 

Nå gjennstår det 2 ting å skjekke...

 

kan være minne... bruker 1x512mb twinmos fra et dual channel sett :p... kan muligens være det...

 

også harddisken kan det være... etter at ytelses tapet kommer.. som det gjorde under innstalasjonen av FEAR også :S... så jobber harddisk konstant med ett eller annet...når jeg ikke kjører noen programmer er den også sånn.. (og ja, jeg har skjekket for virus) =)

 

så.. hva tror dere?...

 

Minne eller Harddisk?

Lenke til kommentar
juhu.. :D... jeg kan nå..etter 1 måned  :blush:  konstatere at det ikke er CPU som er problemet som jeg fryktet :).... Tviler sterkt på at det er hovedkortet og...

 

Nå gjennstår det 2 ting å skjekke...

 

kan være minne... bruker 1x512mb twinmos fra et dual channel sett :p... kan muligens være det...

 

også harddisken kan det være...  etter at ytelses tapet kommer.. som det gjorde under innstalasjonen av FEAR også :S... så jobber harddisk konstant med ett eller annet...når jeg ikke kjører noen programmer er den også sånn.. (og ja, jeg har skjekket for virus) =)

 

så.. hva tror dere?...

 

Minne eller Harddisk?

5574237[/snapback]

 

512mb minne er ALT for lite til FEAR og andre dagens nye spill...

Lenke til kommentar
Var ikke når jeg spilte FEAR... det var mens jeg innstalerte det :S.....

 

512 er ALT for lite til alt etter min mening..... men det heldigvis bare midlertidig minne

 

skal kjøpe 1024 mb Crucial BallistiX i mars

5574354[/snapback]

 

512mb er så klart nok til å installere det, men twinmos er ikke noe gode minnebrikker...

 

EDIT: Ingen kjøper vel 1024mb ram lenger nytt? :p 2x1gb sett er billige, synes jeg i hvert fall :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...