Gå til innhold

problemer med x2(?) *Løst* :D:D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettop fått min bestilling på komplett, hk: Kn8-sli cpu: x2 3800+ .

 

Det som er problemet er at når jeg spiller spill eller kjører 3d mark 03 i ei liten stund

 

(30sek - 10 min) så synker ytelsen no enormt!.. går fra 80-100fps i Cs:source til ca

 

20-40fps, og når jeg lukker spillet etter at ytelsen har gåttned så lagger musen i

 

windows. Jeg har vært rimelig sikker på at grunnen til dette var på grunn av x2

 

prosessoren, men etter jeg har innstalert dual core driver fra AMD og MS sin dual core

 

hotfix så er det fremdelels sånn.

 

PS : har ikke prøvd å oppdatere bios

 

 

NOEN SOM KAN HJELPE MEG!!? :(:cry::cry::cry::cry::(

Endret av Bjørn Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silverstone Strider 560W, Efficiency > 80%

 

Så en til som hadde samme problem som meg, han hadde samme hovedkort som det jeg har. Skal prøve med ett annet hovedkort på fredag!

 

Det er ikke strømmen som er problemet. Broren min bruker den på server pc med 2 amd opteron prosessorer og et 6800ultra skjermkort og en hel hau med harddisker

Lenke til kommentar

temperaturen på cpu ligger rundt 30c' idle, og alt annet i dataen ligger på normal varme, chipset 40c' idle tror jeg.. og skjermkort 50c' idle...

har også skjekka at alle vifter går rundt og at de går rundt tilstrekkelig nok...

 

Har hatt mange problemer som jeg har løst på min og andre sin data..... men dette her gir jeg meg ende over.... :no:

Lenke til kommentar
uff uff uff... jeg er flau  :blush:

 

har nå funnet ut at jeg må disable den ene kjernen i spill som ikke støtter dual core  :blush:   

sorry brydderiet :p

5504168[/snapback]

 

 

Det var da utrolig rart at du må disable den ene kjernen, jeg har samme prosessor men alt funker nå fint uten å måtte disable noe...bortsett fra lost coast, men jeg leste at du bør ha en prosessor på 3,2Gh, det er vel hos Intel sine, hva AMD angår vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Kjøpte den nettopp helt ny, monterte den selv...

 

-Hiper 580W

 

-MSI K8N SLI

 

-Gainward 7800GTX

 

-AMD X2 3800+ (som sagt)

 

-Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64 (gjerne ikke det beste, men tenkte bare å ta noe billig i første omgang, så det kan være dette som er problemet?)

 

Tviler på at sjermkortet blir for varmt, for jeg har et kabinett med god kjøling, og tempen viser som oftest rundt 65C når jeg spiller...

 

Hvis du mener det er RAMen, kunne du da si meg hva jeg burde satset på....?

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan være minnet mitt...

 

Jeg har kun 512mb Twinmos minne pc3200, kan være minnet som ikke klarer å holde følge med CPU. uansett! mine spesifikasjoner er:

 

- Silverstone Strider 560W (ny)

 

- Abit KN8 Sli (ny)

 

- Twinmos pc3200 512mb (1 år gammelt)

 

- POV 6800gt 256mb (1 år gammelt) (med lav temperatur)

 

- Samsung spinpoint 200gb (låner av noen, noe tvilsom)

 

- X2 3800+ 2.0ghz (ny)

 

En venn av meg har samme minnet, samme skjermkortet men en 3000+ amd, han får ikke noen av de problemene som jeg får,

 

BTW pcen er fremdelels som før, selv om jeg bruker bare en kjerne :(.. jeg tok feil

Endret av Bjørn Andreas
Lenke til kommentar

hei!

 

har samme hovedkort som deg og en x2 4400+ prosessor. jeg har ingen problemer med spillingen eller noe annet...

 

jeg har bare installert driverene som følgte med, ikke oppdatert noe.

 

du kunne jo kanskje prøve å sette minnet ditt i kompisen din sin pc for å se om problemet blir det samme dær?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...