Gå til innhold

Stor prisforskjell på Siba og expert, men?


Anbefalte innlegg

Sitter for øyeblikket og vurderer å kjøpe meg plasma. etter å ha vurdert behov opp mot pris fant jeg ut at PanasonicTH-42PA50E var det beste valget, men da jeg skulle sjekke priser rundt på nettet og hos de lokale el-butikkene var det en enorm forskjell! Siba selger denne til 13995, mens den samme tv'en uten noe ekstra kostet 19999 :dontgetit: hos expert!

 

Jeg trodde først at det rett og slett var stor forskjell på prisene, men da jeg sjekket opp mot andre tv'er (Hitachi PD6600) var det så godt som ingen pris-forskjell :hmm: .

 

da lurer jeg på om siba er noe dritt? eller om det rett og slett koster mer fra expert. eller om jeg har misset noe en plass... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Sitter selv på nippet til å kjøpe denne, og det ser rett og slett bare ut til at SIBA kjører bang for bucks. Sjekket opp hos et par lokale elkjøp og databutikker, og alle mener bestemt at deres innkjøpspris er 13309 kroner eks mva. Sjekket med SIBA om dette var et spes tilbud, men det er visst normal pris. Så om du skal ha en slik, så er dette plassen å gjøre det på.

 

Elkjøp har satt 13995 på samme skjermen, men da som internettpris, og ikke noe du får i butikk. Om du har mulighet til å møte opp personlig på en SIBA blir det billigst. Vet ikke hva rimeligste elkjop.no frakt er.

Lenke til kommentar

Akkurat bestilt en nå. Blir spennende og se...

 

Verdt å nevne at elkjop.no sin internettpris er bløff og fanteri, og kun skrevet der for "liksom" å være garantert billigst. Eneste de kan klare å levere, er pa50PDS, som er med bordstativ, og også dyrere til 14895. SIBA sitt tilbud på 13995, inkluderer også bordstativ, så selv om frakten der er noen kroner dyrere enn elkjøp, er de fortsatt billigst. Årets lengste setning, takk for meg.

Lenke til kommentar
Elkjøp har satt 13995 på samme skjermen, men da som internettpris, og ikke noe du får i butikk. Om du har mulighet til å møte opp personlig på en SIBA blir det billigst. Vet ikke hva rimeligste elkjop.no frakt er.

5490357[/snapback]

 

Elkjøp har uansett prisgaranti, så jeg vil anbefale å kjøpe denne på Elkjøp med henvisning til SIBAs pris. Da beholder man Elkjøps byttemulighet (denne er noe mer begrenset hos SIBA)...

Lenke til kommentar

Har prøvd meg, men da sier selgeren at SIBA kaller produktet sitt TH-42PA50E, som hos elkjøp er utgått vare. Deres TH-42PA50PDS er den nye versjonen i deres nettbutikk. Sistnevnte er priset høyere, men lavest av alle andre butikker med den benevnelsen.

 

Både TH-42PA50E (SIBA), og TH-42PA50PDS (elkjøp) leveres med bordstøtte, så det er her snakk om 2 helt identiske produkter. Har prøvd to forskjellige hos elkjøps servicetelefon, men begge stod på sitt.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket det med eventuell utgått vare, men det ser også ut til at Elkjøp sin TH42PA50 selges uten bordstativ (uten at jeg er sikker da!). så da hopper den 1,5k opp i pris igjen, noe som setter den på samme pris som det er i butikken, nesten. Tror nok jeg går for siba jeg og. eneste som får meg til å tvile er at siba ikke henter eventuelle returvarer på posten, noe som gjør at den må sendes

dør-dør, problemet er bare at grensen på vekt da er 35 kg.... :roll: så... men takk for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

post-58438-1138214041_thumb.jpg

 

Antenne-sak der... :)

 

 

Edit:

 

Skal du ha veggfeste, er det originale billigst på www.sovida.com (http://www.sovida.com/bin/document?docID=01756&lang=no)

 

Evt så funker det med uoriginale bl a det som selges på siba som heter SMS Func flatscreen WH F til 699. (http://www.siba.no/Product/Product.aspx?id=96255&sName=Tilbeh%c3%b8r+-+Veggfester)

 

Originale kan tiltes også...

Endret av Zl8
Lenke til kommentar
Har ikke sjekket det med eventuell utgått vare, men det ser også ut til at Elkjøp sin TH42PA50 selges uten bordstativ (uten at jeg er sikker da!). så da hopper den 1,5k opp i pris igjen, noe som setter den på samme pris som det er i butikken, nesten. Tror nok jeg går for siba jeg og. eneste som får meg til å tvile er at siba ikke henter eventuelle returvarer på posten, noe som gjør at den må sendes

dør-dør, problemet er bare at grensen på vekt da er 35 kg....  :roll:  så... men takk for all hjelp!  :thumbup:

5496916[/snapback]

 

 

Jepp den selges helt uten noe, men prøver du å bestille den får du beskjed om at den også er utgått..

Lenke til kommentar

siba har også veldig bra avbetaling.. Rentefri avbetaling i inntil 2 år.. man betaler kun etablering på 3-400 og termingebyr på 45.. totalt 1600 ca i "kredittkostnader".. elkjøp skal til sammenligning ha 3-4000 i kredittkostnader på et så dyrt tv og elprice.. hmm... 5-6-7000 kr...

 

har søkt om siba kort no.. får eg godkjent søknaden så blir det nok en panasonic pa50e. synst den virker veldig bra.. må bare innom elkjøp og "prøve" den litt mer først hehe.. har allerede vært innom der et par ganger for å se på tv og fått hjelp.. men kommer aldri til å kjøpe den der.. prisen ligger på 17000 for tiden med/uten bordstativ..

 

noen som kan bekrefte 100% sikkert at bordstativ følger med i pakken til siba? er jo ikke bilde av det.. sjøl om det står i teksten.. mener siba hadde denne før til litt mer og då kalte den pa50pds.

Lenke til kommentar
siba har også veldig bra avbetaling.. Rentefri avbetaling i inntil 2 år.. man betaler kun etablering på 3-400 og termingebyr på 45.. totalt 1600 ca i "kredittkostnader".. elkjøp skal til sammenligning ha 3-4000 i kredittkostnader på et så dyrt tv og elprice.. hmm... 5-6-7000 kr...

 

har søkt om siba kort no.. får eg godkjent søknaden så blir det nok en panasonic pa50e. synst den virker veldig bra.. må bare innom elkjøp og "prøve" den litt mer først hehe.. har allerede vært innom der et par ganger for å se på tv og fått hjelp.. men kommer aldri til å kjøpe den der.. prisen ligger på 17000 for tiden med/uten bordstativ..

 

noen som kan bekrefte 100% sikkert at bordstativ følger med i pakken til siba? er jo ikke bilde av det.. sjøl om det står i teksten.. mener siba hadde denne før til litt mer og då kalte den pa50pds.

5504432[/snapback]

 

jeg kan bekrefte det 100% sikkert ja. dette er akkurat samme tv som elkjøp kaller th-42pa50pds. pds betyr bare at det følger med bordstativ. hvorfor vi ikke kaller vår pds er et godt spørsmål, men vi har alltid hatt den med bordstativ, så jeg har ikke sett noen grunn til å få endret betegnelsen.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar

Steike den, står en stk pa50 på stua mi nå, og brenner etter å bli pakket ut. Kjipern å stå på jobb da... Men tollpost har spilt fotball med eska mi, så det kan jo bli en gedigen nedtur, med returneringshelvete om noe skulle være ødelagt.

 

Når jeg ser hvilke slasker som jobber på rampen der jeg henta pakka i dag tidlig, skjønner jeg ikke hvordan dette kan gå.

 

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg stolt mer på en narkis som skal kjøre over fartsgrensen, med en stålet bil, i påvirket tilstand. Sikkert sett finere ut pakka ved ankomst da.. Menmen..

 

Edit, skriver som ei kråke.

Endret av Zl8
Lenke til kommentar
Helt ny tv/xbox-verden dette.. argaste jeg har sett noen gang. Krystallklare bilder fra parabolen, og xboxspilling får jo en helt ny mening.

5509533[/snapback]

Høres ut som du er fornøyd. :)

 

Kjøpte samme tv fra Siba jeg også. Har hatt min siden litt før jul og er storfornøyd.

Jeg bruker forresten det veggfestet som koster 699 kr hos Siba. Solid,billig og bra er det. Tror ikke jeg har sett billigere vegfeste til plasma noen andre steder.

Anbefaler deg å kjøpe Digital Video Essentials slik at du får justert tv'en din optimalt.

Den koster 120 kr hos Play.com.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...